X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נציגי פתח' וחמאס ממשיכים בדיונים להקמת ממשלת אחדות בחירות לנשיאות הרשות הפלשתינית ולפרלמנט יתקיימו ב-15 בינואר 2015
▪  ▪  ▪
אבו מאזן והנייה. לקראת פיוס [צילום: AP]

הפלגים הפלשתינים היריבים פתח' וחמאס הגיעו להסכמה שעל פיה ירכיבו ממשלת אחדות בתוך כחמישה שבועות. כך דיווחה (יום ד', 23.4.14) רשת הטלוויזיה אל ג'זירה.
על-פי הדיווח ימשיכו נציגי הארגונים בשיחות שהם מקיימים ברצועת עזה. בשיחות ידונו על הקמת ממשלת האחדות ועל עריכת רפורמה במבנה אש"ף.
עד כה הגיעו הצדדים להחלטה כי בחירות לנשיאות הרשות הפלשתינית ולפרלמנט הפלשתיני יתקיימו ב-15 בינואר 2015. דיווח על כך נמסר בסוכנות הידיעות הפלשתינית מען.
השתתפות חמאס בבחירות לפרלמנט הפלשתיני הובילה בעבר לפילוג הפנים-פלשתיני ולהקמת ממשל חמאס ברצועת עזה במנותק מממשלת הרשות הפלשתינית שפועלת מרמאללה. חמאס, שזכה לתמיכה גדולה יותר של הבוחרים הפלשתינים ואשר מינה את ראש הממשלה מטעמו, איסמעיל הנייה, טען כי סמכויות ההנהגה אמורות להיות בידי ראש הממשלה. בעוד הפתח' התעקש על השארת הסמכויות בידי מחמוד עבאס (אבו מאזן).
אם המגעים בין הצדדים יבשילו וחמאס ישתתף גם בבחירות לראשות הרשות הפלשתינית ולא רק בבחירות לפרלמנט, הרי שייתכן מהפך שבו חמאס ישתלט על כל מוסדות הרשות. השתלטות שכזו תהיה בעלת משמעות מדינית מרחיקת לכת, בשל העובדה שחמאס מוגדר בישראל כארגון טרור ועל כן, לא ניתן יהיה לשתף עמו פעולה.

נתניהו: או חמאס או ישראל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על הדיווחים על-אודות פריצת הדרך בשיחות הפיוס הפלשתיניות ואמר כי על אבו מאזן לבחור האם הוא רוצה פיוס עם חמאס או שלום עם ישראל.
"אני מקווה שהוא יבחר בשלום כי עד כה הוא לא עשה כך", אמר בפתח פגישה שקיים עם שר החוץ של אוסטריה, סבסטיאן קורץ. לדבריו, בכל פעם שהצדדים מגיעים מחדש לנקודת ההשקה של המשא-ומתן מערים אבו מאזן תנאים נוספים ביודעו שישראל לא תוכל לקבל אותם.
יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, כינה את ממשלת האחדות הפלשתינית המסתמנת "ממשלת אחדות הטרור". "החמאס ימשיך לרצוח יהודים ואבו מאזן ימשיך לדרוש את שחרורם. מי שחשב שאבו מאזן הוא פרטנר, ראוי שיחשב מסלול מחדש", אמר.
מנגד, טען ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) כי דרישת נתניהו מהרשות הפלשתינית לבחור בין פיוס עם החמאס לשלום עם ישראל היא עוד תירוץ מני רבים לחוסר רצונו שלו להגיע להסכם. "במקום לראות בהסכמות בין הפתח לחמאס, הזדמנות להגיע להסדר עם העם הפלשתיני כולו, מעדיף נתניהו להפוך אותן למכשול נוסף", טען. לדבריו, אם נתניהו מעוניין בהסדר, עליו להיענות לקריאתו של אבו מאזן ולדון בסוגיית הגבולות. "אם לא, טוב העדר משא-ומתן, ממשא-ומתן בכאילו", ציין.
הממונה על הצוות הישראלי למשא-ומתן עם הפלשתינים, שרת המשפטים ציפי לבני, סירבה להגיב על הידיעה.

אריאל: הפלשתינים קרעו את 'אוסלו'

שר השיכון אורי אריאל, מראשי מפלגת "הבית היהודי", אמר כי ההליכה של הרשות הפלשתינית לאו"ם היא קריעה של הסכמי אוסלו. "אם הם קרעו לגזרים את ההסכמים – אזי הם לא קיימים עוד", הצהיר בכינוס רמלה.
בתגובה על איומו של ראש הרשות אבו מאזן לפרק את הרשות, אמר השר אריאל כי אלו דברים בטלים. "אנחנו צריכים להקפיד על האינטרסים שלנו, ולא לאפשר הידרדרות במשא-ומתן", אמר.
אריאל הוסיף: "אנחנו, כשרי ממשלה, מצפים שראש הממשלה יגיב לפגיעה חמורה זו בריבונות ישראל. לא יעלה על הדעת שגוף מחוץ למדינת ישראל יכתיב לנו מדיניות של שחרור מחבלים. אסור לנו להסכים שתהיה פגיעה כזו בריבונות. זהו מדרון חלקלק להתרסקות. הדברים הם בידי ראש הממשלה. אנחנו מחזקים את ידיו לדרוש את הדברים הללו ולשמור על ריבונות ישראל".

תאריך:  23/04/2014   |   עודכן:  23/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשלת אחדות פלשתינית - בתוך שבועות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אין סיכוי לשלום.דרושה היפרדות!
דודי30  |  23/04/14 12:11
2
סבלנות-אומר אבו מאזן-להצלחה...
ראיס-פוטין-טיל400  |  23/04/14 12:35
3
ממשלת אחדות בילסטינית
שמ  |  24/04/14 17:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מחלקה ראשונה
אומר כי ההידברות עם הארגון אין משמעה ברירה בינו לבין ישראל    מוכן בתנאים להארכת המשא-ומתן
עופר וולפסון
שר החוץ: "ישראל לא תתערב בהחלטת הפלשתינים אם לפרק את הרשות"    על איומי הפרישה של השר בנט: "אין לקחת אותו ברצינות"    המועד הנוכחי לסיום המו"מ: יום שלישי הבא
איציק וולף
ארגון השמאל הקיצוני 'זוכרות' ישיק בערב יום העצמאות הישראלי אפליקציה מבוססת על שירות המפות של גוגל ועל טכנולוגיית GPS לאיתור כפרים ערבים שנכבשו מאז מלחמת השחרור ב-1948
איציק וולף
שר התחבורה תוקף את ראש הרשות הפלשתינית ומצהיר כי פירוק הרשות יוביל לביטול החסינות שהוענקה לראשי אש"ף    "כל מגע של ח"כ אחמד טיבי עם אבו מאזן יחשב כמגע עם האויב"
איציק וולף
דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ציינה כי פירוק הרשות הפלשתינית בידי ההנהגה הפלשתינית יגרור אחריו השלכות חמורות    "ארצות הברית השקיעה מיליוני דולרים במאמץ הזה ולצעד של הרשות יהיו השלכות קשות על היחסים בינינו, כולל על הסיוע שלנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il