X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ועדת המשנה לבחינת סוגיות תכנון ובנייה במפרץ חיפה: "האם הקטנת שכר עובדים יכולה להוות הצדקה להקמת נמל חדש?"
▪  ▪  ▪
ח"כ יעקב אשר, דב חנין, עמר בר-לב, תמר זנדברג. (קרדיט: דוברות הכנסת) [צילום: יח"צ]

ועדת המשנה של ועדת הפנים והגנת הסביבה ערכה (יום ד', 23.4.14) סיור בתחנה הראשונה בסיור - נמל חיפה. חברי הכנסת שהשתתפו בסיור הם: דב חנין (יו"ר), תמר זנדברג, יעקב אשר ועמר בר-לב. בתום הסיור ממשיכה הוועדה אל נמל התעופה, מפעלי בז"ן, ולדיון מסכם במשרדי איגוד ערים לאיכות הסביבה חיפה, כל זאת על-מנת לבחון סוגיות תכנוניות וסביבתיות שונות.
כזכור, הוקמה הוועדה בעקבות דיון מעמיק שעסק בהרחבת בתי הזיקוק והנפט בחיפה והסכנה הבריאותית והסביבתית הנשקפת מכך לציבור התושבים בחיפה.
הוועדה שמעה ממנכ"ל נמל חיפה, שלמה בריימן, סקירה על הנמל ועל התסקיר הסביבתי שמתייחס לנמל חדש המתוכנן להיבנות במפרץ חיפה. התסקיר התייחס לעצם בניית הנמל אך לא לשגרת התפעול של הנמל שעתיד להיות פעיל מאד. כיום הנמל מטפל בכ-2.2 מיליון מכולות בשנה. לכשיוקם הנמל יעברו בו 3.5 מיליון מכולות בשנה. במהלך סקירת מנכ"ל הנמל, התפרצה לדבריו פעילה סביבתית, איריס גולדמן, ואמרה: "איפה אתה גר? האם אתה ישן טוב בלילה?"
בעקבות הסיור בנמל חיפה אמר היו"ר ח"כ דב חנין: "התרשמתי מאוד מיכולותיו של נמל חיפה, מרמת המקצועיות והטכנולוגיות שקיימים בנמל. מהשאלות שהצגנו התברר שישנן אפשרויות להרחבה ולשכלול נוסף של הנמל שיענו על צרכים נוספים שיידרשו בעתיד.
במצב זה מתחדדת שאלת הצורך בהקמתו של נמל נוסף, נמל המפרץ.
"לנמל החדש תהיינה השלכות מרחיקות לכת על מטרופולין חיפה והקמתו כרוכה בעלויות גדולות. אחת ההצדקות שהועלו לבניית הנמל החדש היא הרצון להוריד את שכר העובדים, כאשר עלויות השכר בנמל החדש הפרטי מתוכננות להיות נמוכות בהרבה מאלה של הנמל הקיים. נשאלת השאלה אם זה אכן הטעם להקמת הנמל ואם כן האם הדבר ניתן להצדקה? בסוגיות אלה ועדת המשנה תעסוק בחודשיים הקרובים, נשמע את כל הגורמים המעורבים, ננתח את הנתונים כדי להביא בפני הכנסת את ההמלצות המתבקשות בסוגיה שהשלכותיה על מטרופולין חיפה ועל החברה הישראלית בכלל, גדולות כל כך".
גם ח"כ תמר זנדברג התייחסה למכלול המשמעויות של הסיור במפרץ חיפה ואמרה: "בימים אלה מתקדמות מספר תוכניות שכביכול לא קשורות זו לזו, בהן הרחבת מפעלי בז״ן והפרטת נמל חיפה. לחיבור שלהן יש השלכות סביבתיות, חברתיות, כלכליות ואורבניות מרחיקות לכת על מטרופולין חיפה כולו. בוועדה אנחנו עוקבים מקרוב כולל הסיור המתקיים היום בשטח כדי לוודא שכלל השיקולים נלקחים בחשבון".

תאריך:  24/04/2014   |   עודכן:  24/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רובינשטיין: לא די למנוע תכסיסנות במכרז כולו אלא יש למנוע אותה גם בחלקיו השונים; היתרון הכלכלי אינו חזות במכרז ויש גם לשמור על אמון הציבור
גד פרץ
לפי המסתמן, גולן טלקום תחבור לפלאפון או לסלקום, הוט מובייל ופרטנר - ואחת מהחברות, סלקום או פלאפון, יצטרכו להקים רשת דור רביעי לבדן
יצחק דנון
התובע מאשים את שותפו בהתנהלות חסרת תום לב שהביאה לקריסתה של החברה המשותפת שהוקמה - רשת למכירת מוצרי חשמל
עידן יוסף
ייסוד אור עקיבא, עיירת עולים מצפון לחדרה
איתמר לוין
ביהמ"ש הורה להמשיך את המו"מ עד 4.5.14 ואז לדווח לו    הנאמנים: אם לא תושג הסכמה, תוגש תוכנית הבראה חד-צדדית שלנו ושל ההנהלה    נשות הדסה יעבירו נדל"ן לאוצר תמורת סיועו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il