X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התקינה הדורשת מחברות אוטובוסים התקנה של מערכות לכיבוי אש תושלם לכל המוקדם ביולי הקרוב, ועד אז ימשיכו אוטובוסים להישרף רשות הכבאות וההצלה: משרד התחבורה גורר רגליים
▪  ▪  ▪
שריפת אוטובוס בין כדורי לכפר תבור [צילום: דוברות מחוז צפון]
הרשות נגד אגד: מינעו דליקות אוטובוס
עידן יוסף
הרשות הארצית החדשה לכבאות ולהצלה משתמשת בסמכותה להורות לאגד להתקין בתוך 30 יום מערכות גילוי וכיבוי אש באוטובוסים * בקרוב תוגש הצעת חוק ממשלתית שתחייב את כלל חברות בתחבורה הציבורית בהתקנה דומה
לרשימה המלאה

כ-160 אוטובוסים בממוצע עולים באש כל שנה. מינואר השנה ועד עתה עלו באש כ-50 אוטובוסים. הסיבות לפרוץ השריפות מגוונות, אך רבות מהן נובעות מתקלות מכניות. במהלך השנים, יצאה נציבות כבאות והצלה בפניות חוזרות ונשנות להנהלת אגד, שתתקין מערכות לגילוי וכיבוי אש באוטובוסים, אך לא זכתה למענה הולם בנושא.
"שריפות אוטובוסים זו פצצת זמן מתקתקת", אומר ראש אגף בטיחות אש וחקירות, טפסר בכיר חיים תמם. "המזל הגדול הוא שעד כה איש לא נפגע בעקבות אירועים אלו. אנו רואים בחומרה את גרירת הרגליים של משרד התחבורה בעניין".
כבר לפני יותר משנה, במרס 2013, החליט שר התחבורה ישראל כ"ץ לחייב התקנת מערכת כיבוי אש בכל האוטובוסים, ומשרד התחבורה פנה למכון התקנים הישראלי לקדם תקן ישראלי למערכות הכיבוי באוטובוסים. עד לגיבוש התקן ולאישור התקנה החדשה הנדרשת בנושא הורה כ"ץ להדק את הפיקוח והבקרה על מוסכי תחזוקת אוטובוסים.
בסוף דצמבר 2013, הודיע דובר משרד התחבורה כי מכון התקנים הישראלי סיים בימים אלה את הכנת התקן החדש, וטיוטת התקן הועברה לקבלת הערות של הציבור. הוא ציין כי עם קבלת האישור הסופי של התקן, התקן יגובש במסגרת תקנות התעבורה.
בשבוע שעבר הודיע הדובר כי מכון התקנים סיים לפני מספר ימים לגבש תקן ישראלי בהתאם לבקשת המשרד, והתקן הופץ לאחרונה לעיון הציבור. לדבריו, עם חזרת ההערות בתוך חודש כמתחייב, יימשך התהליך, יגובש התקן, ואז יודיע משרד התחבורה מתי יחויבו החברות להתקין את מערכות הכיבוי.
התקן, שמספרו 6278, עוד לא אושר כאמור, אולם הוא גם לא צפוי להיכנס לתוקף בקרוב. על-פי מכון התקנים, התקן הופץ בסוף השנה הקודמת (18 בדצמבר 2013) להערות הציבור. הערות ניתן היה להגיש עד 17 בינואר 2014 (למרות זה, הוועדה דנה גם בהערות שהגיעו לאחר אותו מועד). כעת נמצא התקן בדיונים אחרונים. בסוף חודש מאי מתוכננת ישיבה אחרונה של ועדת מומחים. גיבוש הנוסח הסופי וסיום הליך התקינה ייארך כחודשיים ממועד ישיבה זו. כלומר, לכל המוקדם בחודש יולי, ולפי המופיע באתר מכון התקנים - בחודש דצמבר.
מנתוני הרשות הארצית לכבאות ולהצלה עולה, כי 55% מהאוטובוסים שנשרפו היו בשירות התחבורה הציבורית, 44% בשירות התחבורה הפרטית ו-1% בשירות צה"ל. הסיבה העיקרית לדליקות הייתה דליקה במנוע (78%), ואחריה בפער ניכר (15%) עשן או דליקה בצמיגים.
ברוב הפעמים (59%) הסתיימה הדליקה בנזק קל לאוטובוס, ב-11% היה הנזק בינוני וב-30% נגרם נזק כבד. עיקר השריפות היו באזורים הרריים בבית שמש, בירושלים וביהודה והשומרון.
בסמכותה של הרשות הארצית לכבאות ולהצלה, להוציא צו הפסקת פעילות מנהלי לכל עסק שקיים בו חשש לאירוע של כבאות והצלה. נציב כבאות והצלה יכול לדרוש מחברות האוטובוסים התקנת מערכות גילוי וכיבוי אש באוטובוסים ולאיים במימוש הסמכויות הניתנות לו בחוק.
עד היום התקינו מפעילי תחבורה ציבורית בודדים, דוגמת נתיב אקספרס, קווים ומטרופולין, מערכות לכיבוי אש. עלות מערכת שכזו נעה סביב 10,000 שקלים - כאחוז אחד מעלות האוטובוס כולו. במסגרת מכרזי ההפעלה החדשים מקבלות החברות תוספת ניקוד על התקנת המערכות.

תאריך:  24/04/2014   |   עודכן:  24/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דליקות האוטובוסים: התקינה לא תושלם בקרוב
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
סיפור העיוורים מול אגד חוזר...
זה שוב יעלה הרבה.  |  25/04/14 02:54
2
השר אשם בכל מסיבות פוליטיות
אך מה היצרן?  |  25/04/14 08:24
3
השר אשם בכל מסיבות פוליטיות
אך מה היצרן?  |  25/04/14 08:24
4
השר אשם בכל מסיבות פוליטיות
אך מה היצרן?  |  25/04/14 08:24
 
- אז מי בכל זאת אשם...?
המורה שוקי  |  27/04/14 01:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
שי מירון
אפליקציית הרכבת הפופולרית שהושקה באמצעות Moblin, ורשמה 750 אלף הורדות תוך שנה בלבד, יוצאת בגרסה חדשה המותאמת לכל מערכות ההפעלה הפופולריות לסמארטפונים. הגרסה החדשה כוללת אפשרות לצפייה בשפה האנגלית, שמירת היסטוריית חיפושים, והצגת חדשות מהארץ והעולם.
עידן יוסף
צפי משוער לסיום - 3 חודשים לפני המועד שנקבע    אבן דרך: נפרצה המנהרה השנייה ב-11:18 למסילה שתחבר את כרמיאל לקריות    מנכ"ל דניה סיבוס: הבחירה בנו תמנע תביעות עתידיות
עידן יוסף
מה עבר בראש לחברת נתיב אקספרס שנהגיה איחרו לצאת לדרך, לא גבו תשלום מהנוסעים והאריכו את המסלול בעשרות קילומטרים רק כדי לאסוף נוסעים שנשכחו מאחור
עידן יוסף
הכרטיסים החכמים נמכרו בחצי לעולים לירושלים    בכרטיס היו טעונות מראש שתי נסיעות
עידן יוסף
המנהרות שאורכן 4.6 ק"מ, הן חלק מתוואי נסיעה באורך 23 ק"מ    ביום רביעי הבא, צפויה הפריצה במנהרה השנייה    2.8 מיליארד שקל מושקעים בהקמת קו הרכבת החשמלית הראשונה בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il