X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד האוצר מתנגד לתוכניתו של שר השיכון מקרה המבחן: קריית ביאליק האוצר: הדירות שם יהיו בין כה זולות האוצר מבקש "לקבור" את התוכנית
▪  ▪  ▪
האוצר יכול לטרפד. אריאל ולפיד [צילום: פלאש 90]

משרד האוצר מתנגד לתוכניתו של שר השיכון ויו"ר רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), אורי אריאל, למכירת מגרשים בשיטת "מחיר מטרה" בערים שיחתמו על הסכמי-גג. "מקרה המבחן" הוא ההסכם המתוכנן בקריית ביאליק, לבניית 7,200 דירות. מאחר שהסכמי-הגג יהוו את עיקר פעילות רמ"י לשנים הקרובות, המשמעות של התנגדות האוצר היא אפשרות שהתוכנית כולה תיגנז, וכך תחריף המחלוקת בין שר האוצר יאיר לפיד לבין אריאל.
אגף התקציבים באוצר הודיע למנכ"ל רמ"י, בן-ציון ליברמן, על התנגדותו למכירת חלק מהמגרשים בקריית ביאליק בשיטת "מחיר מטרה", שבה יתחייב הקונה למכור 80% מהדירות במחיר קבוע מראש. "עמדתנו היא, שאין למכור מגרשים בשיטת מחיר מטרה בערים שבהן נחתמו או יחתמו הסכמי-גג" - הודיע סגן הממונה על התקציבים, ערן ניצן. האוצר דורש להגביל את הפעלת השיטה.
הנימוק של האוצר פשוט וברור: הסכמי-הגג מבוססים על מכירה מאסיבית של מגרשים, ל-7,000 עד 12,000 דירות, לפי הישוב, תוך שלוש שנים. כפי שהוכיח ניסיון העבר (בחולון, מודיעין וערים אחרות), מכירת מגרשים לבניה, בהיקף גדול, תוך זמן קצר יחסית, מביאה ממילא להוזלת הדירות, ולכן אין צורך ואין טעם בהסכמים שיחייבו את הקבלן למכור במחיר מסוים.
"נפסיד מאות מיליונים"
אם הקבלן יתחייב למכור בזול - מסבירים באוצר - הוא ירכוש את המגרשים במחיר נמוך, כדי שבכל זאת יוכל להרוויח. שר השיכון מסכים לכך. אולם אנשי האוצר מתנגדים לשיטה זו, שתביא להפסדים של מאות מיליוני שקלים לרשות מקרקעי ישראל ולאוצר.
הידיעה על דרישת האוצר להגבלת השיטה האוצר פורסמה לראשונה ב-News1. נאמר בה, כי האוצר דורש להגביל את הפעלת השיטה לקבוצה מצומצמת של ישובים. הכוונה היתה, כפי שמבהיר עתה אגף התקציבים, למכור מגרשים בשיטה זו רק בערים שאינן שותפות להסכמי-הגג.
התנגדות האוצר תבוא בקרוב לידי ביטוי גם במכירת מגרשים בקריית גת, במודיעין ובראש העין, שלוש הערים שכבר חתמו על הסכמי-גג. הסכמים אלו אינם קובעים את השיטה שבה ישווקו המגרשים. האוצר יתנגד, כמובן, גם למכירת מגרשים מוזלים בערים אחרות האמורות לחתום על הסכמי גג, כמו הרצליה, ירושלים ובאר שבע.
פורמלית, התנגדות האוצר אינה מחייבת את רמ"י. מועצת מקרקעי ישראל אמורה להתכנס ב-12 במאי או בתאריך סמוך כדי לדון על התוכנית. אולם כל החלטה של רמ"י חייבת באישור של שר האוצר. מכאן, שהשר לפיד יכול לטרפד את תוכנית "מחיר מטרה" או חלק ממנה, על-פי רצונו ועל-פי הערכת אגף התקציבים.
לא ברור כרגע איך תשפיע המחלוקת העמוקה בין שרי האוצר והשיכון על מצבה הפוליטי של הקואליציה ועל היחסים בין סיעות "יש עתיד" ו"הבית היהודי". כל אחד משני השרים רואה את מחירי הדירות כאחד הנושאים העיקריים בפעילותו.

תאריך:  25/04/2014   |   עודכן:  25/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר נגד "מחיר מטרה" בהסכמי-גג
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
החלטה פוליטית ומזיקה
עטרה שגב קלימי   |  25/04/14 10:18
2
לפיד פוליטיקאי ורק אח"כ ישראלי ל"ת
יעקב444  |  25/04/14 10:52
3
מעמד הביניים קורס
אחד העם 1  |  25/04/14 11:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בן 18 נדקר ברחוב אלנבי בתל אביב ונפצע קשה    בן 24 נדקר בחוף בת ים ונפצע בינוני    בן 39 נדקר בזכרון יעקב ונפצע קל-בינוני    המשטרה פתחה בחקירה
איתמר לוין
על-רקע האיום בסגירת העיתון, אומרים העורכים שאמנם אינם מאמינים שדייוויד גילה שותף לתפיסת עולם אנטי-דמוקרטית של מתנגדי המכירה לישראל היום, אך אולי הוא חושש מכוחם והשפעתם
איתמר לוין
חדר אל-אטרש נדון ל-32 חודשי מאסר לאחר שהבריח את המכשירים הסלולריים לאסירים בבתי הכלא נפחא ואשל, תמורת 200,000 שקל
איתמר לוין
לפיד יציג תוכנית שבמרכזה הכרה בניצולים שעלו ארצה אחרי אוקטובר 1953, העלאת הקיצבה החודשית המינימלית ומענק שנתי ללא התניות    ההצעה אינה כוללת מקורות תקציביים מעבר ל-2014
אלעזר לוין
היזם - דיזנגוף סחר    תדהר הייתה הקבלן הראשי למגדל הראשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il