X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקוחות של מי עדן טוענים כי החברה החלה לגבות מלקוחותיה באופן חד-צדדי וללא הסכמתם תשלום בגין "דמי אחריות" עבור שירות ביטוח ותיקונים בסך 9.9 שקלים לחודש.
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

מי עדן החליטה ביום בהיר אחד ובאופן חד-צדדי לגבות מלקוחותיה תשלום בגין "דמי אחריות", ללא הסכמת הלקוחות ולאחר מתן הודעה לקונית חד-צדדית ובלתי חוקית בחשבונית הקודמת. כך נטען בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית שהוגשה כנגד מי עדן לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
לטענת התובעים לקוחות החברה,דוד אנגור ומשה צוקרמן, באמצעות עוה"ד אמיר ישראלי ושלומי כהן מרבית לקוחותיה של מי עדן אשר קיבל הודעה זו, כך ניתן להניח, אינם ערים לגביית היתר וממשיכים לשלם את דמי האחריות בניגוד מוחלט להוראות הדין.
לקוחות אחרים שהבחינו בחיוב היתר, נאמר בתביעה, נאלצו לפנות לחברה על-מנת לדרוש זיכוי רטרואקטיבי, וזיכוי זה ניתן להם שלא בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן המורה על תשלום הוצאות הצרכן במקרים של חיוב יתר, בסך של 16 שקלים.
לדברי התובעים מי עדן החלה בשלהי שנת 2013 לגבות מהם באופן חד-צדדי "דמי אחריות" בסך 9.9 שקלים וזאת לדבריה עבור שירות ביטוח ותיקונים, כאשר לטענת התובעים מבלי שמי עדן נתבקשה לספק שירות שכזה. לטענת התובעים הם מעולם לא הסכימו לשלם כספים בגין "דמי אחריות" וגילו במקרה על דבר גביית היתר.
בתביעה נאמר כי מי עדן מחייבת את לקוחותיה בשיטת מצליח כאשר היא מניחה ובצדק כי מרביתם אינם טורחים לעיין בחשבונית החודשית על-מנת לבחון האם השתנה דבר מה במבנה החיוב, וכי מרביתם ממשיכים לשלם סכום זה ללא הסכמתם.
בתביעה נאמר כי גם כאשר מגלה הלקוח את דבר חיוב היתר, נמנעת מי עדן ממיצוי זכויותיו בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן. לטענת התובעים למי עדן אין כל זכות חוזית להתחיל ולחייב את לקוחותיה באופן חד-צדדי בגין דמי אחריות.
בתביעה נאמר כי דמי האחריות כלשונם ובהתאם להודעה שצירפה מי עדן לחשבונית הינם תשלום אופציונאלי המקנה ללקוח זכות לקבלת תחזוקה למכשירים ללא צורך בתשלום דמי טכנאי, וכי גבייתם של דמי האחריות מצריכה הסכמה מפורשת וקונקרטית מצד הלקוח.
עוד נאמר בכתב התביעה כי מי עדן המציאה חיוב חדש יש מאין והתחילה לגבות בעבורו מבלי שהשיגה לשם כך הסכמה אקטיבית מאת לקוחותיה לגביית התשלום.
אשר על כן מתבקש בית המשפט להורות למי עדן להימנע בעתיד מפעילותה הפסולה והמנוגדת לדין, ובנוסף להשיב ללקוחותיה את הכספים ששילמו ביתר ואת הוצאותיהם של אותם הלקוחות שדרשו ממנה את כספם חזרה. סכום התביעה המצרפי מוערך ב-3 מיליון שקלים.

ת.צ. 36598-04-14
תאריך:  28/04/2014   |   עודכן:  28/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התובע: מי עדן חייבה שלא כדין ב"דמי אחריות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
היה אחד מבכירי עורכי הדין בישראל בעשורים האחרונים והקים את אחד המשרדים הגדולים בארץ
איתמר לוין
עדות מרגשת של רופאת השיניים שנכדו של לופוליאנסקי נפטר בטיפולה    עדים מספרים על סיועו של קלנר לנזקקים    "בלי שטרית לא היה מוקם מפעל טבע בהר חוצבים"
יצחק דנון
לטענת הארגון המדינה דורשת ממנו להעביר אליה את כלל נכסיו ומנסה להשתלט על ניהול בתי החולים    הארגון מבקש מבית המשפט להנחות את המדינה לחדול מלהתנהג באופן כוחני.
מחלקה ראשונה
סיפורו של השחקן שמוליק שילה, שנמלט מעירו לוצק שבפולין והסתתר בבית משפחה פולנית    לאחר שנלקח למחנה עבודה ברח אל היערות והסתתר עם הפרטיזנים    עלה לישראל בשנת 1946, לחם בפלמ"ח והיה ממקימי קיבוץ צאלים    עד יום מותו שיחק בתיאטרון ובסרטים
איציק וולף
התבטאות חריגה של מזכיר המדינה האמריקני ביחס לישראל    "פתרון שתי המדינות הוא האלטרנטיבה היחידה. מדינה אחת תהיה מדינת אפרטהייד עם אזרחים סוג ב'"    מחלקת המדינה: קרי ציין את דעתו, ששותפים לה רבים כולל ברק, אולמרט ולבני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il