X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מודיעה לבית המשפט העליון על כוונתה להגיש בתוך שלושה שבועות בקשה מסודרת להגשת עדותה של זקן וההקלטות שמסרה, במסגרת ערעורה על זיכויו של אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי
▪  ▪  ▪
אולמרט. בנפרד מהחשד לשיבוש [צילום: AP]
נדיר אך אפשרי
הגשת ראיות נוספות בשלב הערעור היא הליך נדיר מאוד, אך אפשרי. על הצד המבקש להגיש אותן לשכנע את ערכאת הערעור, כי לא יכול היה להשיג אותן קודם לכן וכי הן חיוניות לעשיית משפט צדק. התקדימים הזכורים לצעד כזה הם בעיקר כאשר מדובר היה בראיות שעשויות היו לזכות את הנאשם - כגון במשפט דמיאניוק (שאכן זוכה) ולהבדיל במשפט ואנונו ובמשפט זדורוב (שהורשעו שוב במחוזי).
בית המשפט העליון יכול להחליט לשמוע את הראיות בעצמו (כמו במשפט דמיאניוק) או להחזירן לערכאה הדיונית (כמו במשפטי ואנונו וזדורוב) ואז להמשיך ולדון בערעור, על פסק הדין המשלים. אין מניעה שביהמ"ש העליון יחליט לנקוט בהליך זה גם כאשר מדובר בראיות מטעם התביעה, שכן תפקידו להגיע לחקר האמת - ואין זה משנה "לטובת" מי היא.
מותר להניח שבתיק כה חשוב וכה רגיש כמו משפט אולמרט, וכאשר המדינה לא יכלה להשיג קודם את הראיות של זקן - בשל שתיקתה כנאשמת - יחליט ביהמ"ש העליון להתיר את הגשתן. העובדה שהנשיא אשר גרוניס, העומד בראש ההרכב, פורש בעוד תשעה חודשים, עשויה להביא את ההרכב להחליט שהוא אשר ישמע ראיות אלו.

פרקליטות המדינה תבקש מבית המשפט העליון להתיר לה להגיש ראיות חדשות נגד אהוד אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. כך הודיע (יום א', 27.4.14) פרקליט המדינה, שי ניצן, לבית המשפט העליון. לדבריו, הפרקליטות מקווה שתוכל להגיש בתוך שלושה שבועות את הבקשה המלאה ובה פירוט הראיות החדשות.
הראיות בהן מדובר מקורן בשולה זקן, אשר העידה מספר פעמים נגד אולמרט במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עימה. עדותה של זקן וההקלטות שמסרה למשטרה, אומר ניצן, הן אלו שבית המשפט יתבקש לאשר את קבלתן במסגרת דיונו בערעור המדינה על זיכויו של אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי.
ניצן מסביר, כי בשלב זה טרם ניתן להגיש את הבקשה לבית המשפט ואת הראיות לעיונו של אולמרט, בשל השלב בו מצויה החקירה, ועל-מנת שלא לסכל אותה. עם זאת, מאחר שבית המשפט העליון יושב על מדוכת הערעור, מצאה הפרקליטות לנכון להודיע לו כבר כעת על כוונתה זו. הפרקליטות תבקש מבית המשפט העליון לשמוע בעצמו את הראיות החדשות, או להחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי בירושלים כדי שישמע אותן ויחליט האם יש לשנות את פסק דינו. אם יוחזר התיק למחוזי, הוא יידון בפני השופטים יעקב צבן ומשה סובל, ואליהם יתווסף שופט במקומה של הנשיאה מוסיה ארד שפרשה.
עוד מדגיש ניצן, כי הפרקליטות בטוחה שדין ערעורה להתקבל לאור הטענות שכבר העלתה בדיון בבית המשפט העליון. "ברם, כיוון שבין היתר יש כעת בידי הפרקליטות ראיות חפציות הנוגעות באופן ישיר לנושאים מסוימים הנדונים בתיק נושא הערעור, סבורה המערערת כי ראוי שבית המשפט ייחשף אליהן בטרם יפסוק את דינו", אומר ניצן.
ככל הידוע, הכוונה בראש ובראשונה לשתי קבוצות של ראיות. האחת: עדותה של זקן, לפיה אולמרט הוא שהורה לה ולאנשי לשכתו ליצור במכוון את העודפים במימון נסיעותיו לחו"ל באמצעות משרד ראשונטורס. אולמרט זוכה מחמת הספק בפרשה זו, ועדותה של זקן - אם תתקבל - יכולה להטות את הכף.
השנייה: "יומני שולה" - היומנים הממוחשבים שניהלה זקן בתפקידיה בלשכותיו של אולמרט, ובהם בין היתר תיעוד התנועות הכספיות שביצע ופגישותיו עם משה טלנסקי. יומנים אלו לא התקבלו כראיה בבית המשפט המחוזי בירושלים, משום שזקן לא העידה ולא ניתן היה לאשר אותם כנדרש בחוק. אם יתקבלו יומנים אלו, הם עשויים ללמד הן על כך שאולמרט עשה גם שימוש פרטי בכספים שקיבל מטלנסקי - ולא רק שימוש פוליטי, כפי שקבע ביהמ"ש המחוזי - והן על צמידות האירועים בין קבלת הכספים לבין צעדים שנקט אולמרט לטובת טלנסקי.
יש לציין, כי ראיות אלו עומדות בנפרד מן החשדות לשיבוש מהלכי משפט בידי אולמרט, הנחקרים גם הם בעקבות עדותה של זקן. כאן מדובר בחשד לשיבוש משפט ראשונטורס-טלנסקי על-ידי מימון הגנתה של זקן בידי דניאל אברהמס, מקורבו של אולמרט, כאשר בתמורה נמנעה זקן מלהעיד; ועל לחצים של אולמרט על זקן שלא לחתום על הסדר טיעון במשפט הולילנד. אולמרט נחקר בנושאים אלו והכחיש מכל וכל את טענותיה של זקן.
יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מסר בתגובה: "מדובר בצעד חסר תקדים ובעיתוי לא מקרי, שכל מטרתו איננה רדיפת צדק או אמת, אלא להכשיר את השרץ - להכשיר את הסכם הטיעון עם שולה זקן, שנולד בחטא".

תאריך:  27/04/2014   |   עודכן:  27/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה: נגיש ראיות זקן בתיקי ראשונטורס וטלנסקי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
למה יש מונופול בתחום המלט??
שמעון אמסלם  |  27/04/14 19:29
2
אם אמנון דנקנר היה בחיים
נוחי  |  27/04/14 19:35
3
לא יעזור לפרקליטות: אהוד זכאי! ל"ת
יוסי מ.  |  27/04/14 19:55
 
- איש מסכן טרם הפנמת
צורי  |  27/04/14 21:11
 
- אתה יוסי הדיוט ותמיד תשאר כזה. ל"ת
יוחאי בן- נון  |  27/04/14 23:53
 
- האדון יוסי מ. כתב פעם שאם
אולמרט יורשע הוא  |  28/04/14 08:18
 
- יותר מכך,יוסי מזרחי כתב שהוא
בני בנקר  |  28/04/14 11:47
4
let the games begin! ל"ת
1-0 לשולה  |  27/04/14 21:35
5
פרס יתן לו חנינה
מושיקו  |  27/04/14 21:37
 
- כאשר אולמרט יידון למאסר !
פרס לא יהיה נשיא  |  28/04/14 09:51
6
הפלא היחידי באולמרט
ששון  |  28/04/14 11:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט אולמרט
יובל יועז
הראיות הנוספות יכללו את עדותה החדשה של שולה זקן נגד אולמרט וכן הקלטות ומסמכים שמסרה למשטרה    מחר ייפתח שלב הטיעונים לעונש בתיק הולילנד
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון קיבל את בקשת המדינה למחוק את ערעורה נגד זקן בפרשת ראשונטורס, כחלק מן ההסדר אליו הגיעו הצדדים
אריה אבנרי
כאשר נתגלה בימים האחרונים בפומבי טפח ממערכת היחסים ההדוקים ששוררת לאורך השנים בין ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט לבין איש העסקים השנוי במחלוקת אלפרד אקירוב היה ברור שזה רק קצה הקרחון והעיקר עוד לפנינו
ד"ר חיים שטנגר
למה לפרקליטי אולמרט לציירו בפני הציבור כטרדן ומתעקש סדרתי וכמי החושש מתוצאות החזרה מהערעור נגד זקן, לרבות אפשרות בקשת חידוש המשפט והעלאת זקן - ששמרה על זכות השתיקה ולא העידה במחוזי - אל דוכן העדים?
איתמר לוין
שולה זקן מודה כיום שבמשך שנים ארוכות ביצעה עבירות פליליות על בסיס כמעט יום-יומי - לדבריה עבור אהוד אולמרט, אבל לבטח גם עבור עצמה. היא אולי חוזרת בתשובה, אבל עושה זאת רגע לפני ששערי הכלא ננעלים מאחוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il