X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מה אני ? יותר יהודי או יותר ישראלי?

60.8% מהציבור בישראל מרגישים יהודים

כ-20% מהציבור היהודי בישראל מרגישים יותר יהודים מישראלים סקר חדש חושף את תפיסת הזהות היהודית-ישראלית של תושבי המדינה בימים אלה שלקראת חגיגות יום העצמאות ואת הצפי לתפיסת הזהות היהודית-ישראלית של האוכלוסייה בעוד 20 שנה
▪  ▪  ▪
מי אנחנו? [צילום: AP]

20.1% מציבור היהודי בישראל מרגישים יותר יהודים מישראלים ו-13.6% מרגישים יותר ישראלים מיהודים.
כך עולה מסקר שערך ארגון בינה לקראת יום העצמאות באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. הסקר הראה כי האחוז עולה ככל שהנשאלים צעירים יותר, משכילים פחות ומשתייכים לציבור הדתי. 49.5 מהציבור הדתי-חרדי חש יהודי יותר מישראלי, לעומת 9.7% בקרב הציבור החילוני.
נתוני הסקר הראו כי 60.8% מהציבור בישראל מרגישים יהודים וישראלים באותה המידה. 2% מהנשאלים ענו כי אינם מרגישים לא ישראלים ולא יהודים ו-3.5% ענו כי אינם יודעים.
הסקר שנערך השבוע כלל מדגם מייצג של 500 גברים ונשים מהישובים היהודיים בכל הארץ. הסקר בדק את תפיסת הזהות היהודית-ישראלית של תושבי המדינה בימים אלה שלקראת חגיגות יום העצמאות ואת הצפי לתפיסת הזהות היהודית-ישראלית של האוכלוסייה בעוד 20 שנים.
הנשאלים התבקשו להעריך כיצד ירגישו הילדים/נכדים שלהם לגבי אותה הסוגיה בעוד 20 שנה. לגבי שאלה זו עולים נתונים שונים: כאן רוב הנשאלים דווקא רואים תהליך של התחזקות ה"ישראליות" על פני ה"יהדות". כשנשאלו לגבי הזהות העתידית של ילדיהם/נכדיהם המגמה מתהפכת 18.1% מעריכים שילדיהם יחושו ישראלים יותר לעומת 17.4 שגורסים שהדור הבא יתחזק לכיוון היהדות.
המשיבים צופים כי בעוד 20 שנה רק 49% ירגישו ישראלים ויהודים באותה המידה (לעומת 60.8% כיום). בנוסף צופים כי כ-17.4% ירגישו יותר יהודים מישראלים, ו-18.1% ירגישו יותר ישראלים מהיהודים.
הסקר נערך במסגרת פרויקט בן 5 שנים בשם "אנו מכריזים בזאת" אותו מובילים דב אלבוים ואנשי רוח וציבור נוספים - ליצירת פרשנות מחודשת למגילת העצמאות והפיכתה לבסיס לדיון על חזון החברה.

יותר עניים יותר יהודים
ככל שרמת ההכנסה עולה, כך מרגישים המשיבים יותר ישראלים מיהודים: הכנסה מתחת לממוצע 4.2%, הכנסה ממוצעת 13.1% ומעל הממוצע 22.9%
▪  ▪  ▪

נשים לעומת גברים - בהתפלגות לפי מין ניתן לראות הבדל משמעותי בין גברים לנשים: 70.7% מהנשים שהשתתפו בסקר מרגישות ישראליות ויהודיות באותה מידה, זאת לעומת 50% מקרב הגברים שמרגישים כך. עוד נמצא כי 25.2% מהגברים מרגישים יותר יהודים מישראלים, זאת לעומת 15.4% שמרגישות יותר יהודיות מישראליות. עוד עולה כי 19.7% מהגברים מרגישים יותר ישראלים מיהודים, זאת לעומת 8% מהנשים שענו כך.
צעירים לעומת מבוגרים - בהתפלגות לפי גיל אנו רואים כי דווקא הדור הצעיר חש יותר יהודי מישראלי: גילאים 18-34 עם 26.8%, הדור המבוגר בני ה 55+ עם 18.8% ובני ה 35-54 עם האחוזים הנמוכים ביותר 14% בקטגוריה זו. באותה קטגוריה הנתונים שעולים מהשאלה הנוספת המתייחסת לתחושות הילדים בעוד 20 שנה עולה כי: כאן דווקא המבוגרים בני ה 55+ רשמו את התוצאה הנמוכה ביותר עם רק 10.4% לעומת בני ה 18-34 עם 28.1% ובני ה 35-54 עם 12.3%.
חילוניים לעומת דתיים - בהתפלגות לפי רמת דתיות עולה כי 49.5% מקרב הדתיים-חרדים מרגישים יותר יהודים מישראלים, זאת לעומת 9.7% בלבד מקרב החילונים שענו כך. עוד עולה כי 25.8% מהמשיבים החילוניים ענו כי הם מרגישים יותר ישראלים מיהודים, זאת לעומת 0.8% בלבד מהדתיים-חרדים שענו כך ו-3.2% מהמסורתיים. עוד נמצא כי 74.4% מהמסורתיים השיבו כי הם מרגישים ישראלים ויהודים באותה המידה, תשובה דומה התקבלה מ-56.2% מהחילוניים ומ-49% מהחרדים.
הנתונים דומים גם בשאלה 'מה ישיבו ילדיך בעוד 20 שנה והנתונים הם: 55.8% מבין הדתיים-חרדים השיבו כי הם ירגישו יותר יהודים מישראלים ורק 6% מהחילונים ענו כך.
הנתון המעניין ביותר נרשם דווקא בקרב המשיבים המסורתיים אשר 74.4% מהם השיבו כי הם 'מרגישים ישראלים ויהודים באותה מידה. באותה קטגוריה הנתונים שעולים מהשאלה הנוספת המתייחסת לתחושות הילדים בעוד 20 שנה עולה כי אז רק כ-57.9% מציבור המסורתי יחוש כי הוא מרגיש יהודי וישראלי באותה המידה.
מצב סוציו-אקונומי - בהתפלגות לפי רמת הכנסה עולה כי שככל שרמת ההכנסה נמוכה יותר, כך המשיבים ענו כי הם מרגישים יותר יהודים מישראלים. הכנסה מתחת לממוצע: 32.7%, הכנסה ממוצעת 19.8% והכנסה מעל הממוצע 10.1%. בנוסף עולה מהסקר כי ככל שרמת ההכנסה עולה, כך מרגישים המשיבים יותר ישראלים מיהודים: הכנסה מתחת לממוצע 4.2%, הכנסה ממוצעת 13.1% ומעל הממוצע 22.9%.
מיקום גאוגרפי - בהתפלגות לפי אזורים בארץ עולה כי באזור ירושלים נרשמה תוצאה הכי גבוהה בקטגוריית 'אני מרגיש יותר יהודי מישראלי' עם 34%. התוצאה הנמוכה ביותר בקטגוריה זו נרשמה באזור הצפון עם 10.1%.
באותה הקטגוריה בשאלה "איך יחושו ילדיך לגבי הסוגיות הנ"ל בעוד 20 שנה" שוב הירושלמים מובילים עם 34.2% אחוזים שהשיבו כי ילדיהם ירגישו יותר יהודים מישראלים, אך הפעם התוצאה הנמוכה ביותר נרשמה בדרום הארץ עם 11.8% שטענו כי ילדיהם 'ירגישו יותר יהודים מישראלים'.

תאריך:  28/04/2014   |   עודכן:  28/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
60.8% מהציבור בישראל מרגישים יהודים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רק בניו של ישראל הם יהודים!  ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  28/04/14 17:11
2
יותר ויותר מבינים שאין ישראליו
שינשין  |  29/04/14 09:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מרגלית מולנר גויטיין
כמה כופתאות לא נעימות, בילויים מחופשת חג הפסח וגם כאלה שלא ניתן היה להוציא לפועל...
קרן זיסמן
בשימוש במדליק פחמים (מוצק או נוזל) יש להקפיד להרחיק את המוצר מהישג ידם של ילדים    לפני שמניחים את המזון על האש, יש לוודא כי החומר המצית התכלה במלואו
חיים שטנגר
לאור חידושי מדע וטכנולוגיית המזון המשוכללת, כמעט ואין כל הבדל בין לחמניית חמץ לבין לחמנייה הכשרה לפסח המקובלת גם מהדרין שבמהדרין
ירון זכאי
ככל שהיהודים משתחררים משתחרר העולם    רעיון החרות מכונן מימי משה ועד היום
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אִכלו לאט, לא רציני, דו-שיח של חירשים, הבדל קטן ועיון
רשימות נוספות
מרכולות לממכר חמץ פונו באזור שער יפו  /  עידן יוסף
היום חמישה ימים לעומר  /  מחלקה ראשונה
שלושה נכוו קשה בטקס ביעור החמץ  /  עופר וולפסון
בין מגילה לגאולה  /  ציפי לידר
גם כנגד ארבע בנות דברה התורה (חלק ב')  /  איתן קלינסקי
הכל דיבורים  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il