X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלוף (מיל.) דורון אלמוג העיד במפתיע על סיועו של אולמרט לנפגעי מוחין ח"כ אורי מקלב: לשמחיוף היו מחויבות ושליחת ציבור שאפפו אותו ולא עזבו אותו לרגע
▪  ▪  ▪
אולמרט. "התייצב ללא עוררין" [צילום: AP]

"המדינה לא הייתה קיימת בלי אנשים כמו אורי שטרית", אמר אלוף (מיל.) דורון אלמוג בהמשך עדויות האופי במשפט הולילנד (יום ב', 28.4.14). אלמוג היה מפקדו של שטרית בצנחנים בתחילת שנות ה-70, כולל בפשיטה ליד טריפולי שבלבנון לחיסול אחד המעורבים בטבח הספורטאים במינכן. "הוא לוחם עז נפש וחד אבחנה גם בשדה הקרב".
אלמוג ביקש במפתיע לדבר גם לזכותו של אהוד אולמרט, בנוגע לסיועו לטיפול בילדים פגועי מוחין - כמו בנו של אלמוג שהלך לעולמו. "המחשבה האובדנית נוגעת מאוד להורים שילדיהם פגועים מלידה", אמר. "יש במדינת ישראל אתוס שלפגועים אין מקום משום שהם לא יכולים לתרום.
"כל פעם שפניתי לאהוד - הוא התייצב ללא עוררין. בשנה האחרונה באו אלי אנשי עסקים שביקרו בארץ, וסיפרו שאולמרט אמר להם שהם חייבים לראות את העבודה שלנו. צריך לראות את אולמרט הרגיש לשבר של הזולת ולחלשים ביותר בחברה".
סניגורו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, הגיש 17 מכתבים במקום לזמן עדי אופי להעיד בבית המשפט. בין היתר, מדובר במכתבים של יו"ר הנהלת יד ושם, אבנר שלו; רענן דינור, שהיה מנכ"ל עיריית ירושלים ומנכ"ל משרד ראש הממשלה; הרב אלימלך פירר; ומנכ"ל ג'וינט ישראל, ארנון מנטבר.
דינור טען שהרשעתו של אולמרט היא "עוול נורא". לדבריו, רק מעטים יידעו להעריך אי-פעם את תרומתו הייחודית של אולמרט לביטחון העם והארץ, במגזרים האזרחי והצבאי כאחד. רותי מאיר, אלמנתו של שמואל מאיר שהיה סגנו של אולמרט, פירטה כיצד הפך אולמרט למעין-אב לילדיה לאחר שבעלה נהרג בתאונת דרכים. מנטבר ציין, כי אולמרט תמיד מצא את הזמן לסייע לשכבות החלשות, גם כאשר העשייה הביטחונית עמדה במרכז סדר יומו. שלו אומר, כי יד ושם תמיד יוקיר תודה לאולמרט על סיועו לארגון. פירר אומר, כי אולמרט נרתם לסייע ל"סתם עמך", הרבה מעבר לאישי ציבור אחרים.
על אלי שמחיוף העיד מנחם מושקוביץ, מתנדב בארגון "קו לחיים", אשר סיפר כיצד סייע שמחיוף לפעילותם של ארגוני חסד. "תמיד הייתה לנו דלת פתוחה אצלו, כאשר נתקלנו בחומות הביורוקרטיות. אלי הוא אדם מאוד רגיש, הוא לא היה מסוגל לראות את המקרים הללו, רק שאל במה אפשר לעזור".
ח"כ אורי מקלב אמר, כי בא להעיד למענו של שמחיוף, משום שיש לדבר בזכותו של מי שממית את עצמו ומקריב את משפחתו לטובת הכלל. "לאלי היו מחויבות ושליחת ציבור שאפפו אותו ולא עזבו אותו לרגע", אמר. "לא היה אצלו לומר: זה לא בתחום אחריותי. מאוד בלטה אצלו הדלת פתוחה. לא היה דבר שהוא הוריד משולחנו משום שלא הייתה בזה תועלת. הוא פעל בכשרון רב, בעוצמה - ומצד שני הוא מאוד אנושי ורגיש".

תאריך:  28/04/2014   |   עודכן:  28/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אבנר שלו / Avner Shalev  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך פירר  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דורון אלמוג  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  רענן דינור  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אולמרט רגיש לחלשים ביותר בחברה"
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
קישקוש מקושקש-חללי לבנון השניה
tאיציק  |  28/04/14 12:50
 
- וגם אמר:נצחון מלחמת לבנון2 יקל ל"ת
לפרק התנחלויות !  |  28/04/14 18:30
2
אולמרט מעולם לא חשב על הקשישים
שושפרי  |  28/04/14 13:00
3
בדיחה ושמה עדי אופי
א.ל. רמת-גן  |  28/04/14 14:27
4
דייג אוהב דגים!!!??? ל"ת
יוסי בנאי  |  28/04/14 14:43
5
זה מאוד מעניין ===============
יוד יוד  |  28/04/14 17:15
6
לדורון אלמוג , האם ראית במו...
דורון לאופר  |  28/04/14 19:23
 
- אידיוט אימבצילי
מתיתיהו  |  29/04/14 04:33
7
מסכים עם סיועו לחלשים
אורי פ  |  28/04/14 19:30
8
ואם "החלשים בחברה" הם לא
נתין מדמנת ישראל  |  28/04/14 20:23
9
איש כאולמרט שכל חייו עשה לביתו
רונן שלו  |  28/04/14 21:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
חיים שטנגר
דומה שהפרקליטות מבקשת "לרקוד על שתי חתונות", נוכח השלב המתקדם בו מצוי הדיון בערעור אולמרט בעליון והעובדה, כי בכל יום ויום יכול בית המשפט העליון להוציא מלפניו פסק-דין בערעור זה
איתמר לוין
עדות מרגשת של רופאת השיניים שנכדו של לופוליאנסקי נפטר בטיפולה    עדים מספרים על סיועו של קלנר לנזקקים    "בלי שטרית לא היה מוקם מפעל טבע בהר חוצבים"
איתמר לוין
רוזן יתבקש להורות על חילוט 7.5 מיליון שקל מידי צ'רני ו-2.7 מיליון שקל מידי דנקנר    אין בקשת חילוט לגבי אולמרט    זקן תאבד רכוש מחולט ב-100,000 שקל
איתמר לוין
אבנר מורי, שהיה ראש המועצה האיזורית מרחבים, הודה במסגרת הסדר טיעון בקבלת שוחד בסך 20,000 שקל מקבלן ותרומות אסורות בסך 11,500 שקל    העבירות בהן הודה מורי חמורות פחות מאלו בהן הורשע אולמרט
מתי דוד
הון ושלטון, פרשה צדדית של שחיתות, שמאל-ימין ועוד פרשות ופרשנויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il