X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשתות השיווק העלו את מחירי מרבית המוצרים בחג הפסח על-פי סטורנקסט, בזמן שהרשתות הגדולות חוו ירידה במכירות, הרשתות הקטנות - דוגמת רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי וחצי חינם - עלו בסך המכירות בחג
▪  ▪  ▪
אובדן מכירות של עשרות מיליונים [צילום: פלאש 90]

הצרכן הישראלי עשה בפסח האחרון סדר חדש בהרגלי הקניות שלו. מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי מכירות הרשתות מגה, שופרסל וטיב טעם לחג הפסח צנחו בשיעור חד של 4.7%. במונחים כספיים מדובר באובדן מכירות של 41.5 מיליון שקל במחירי צרכן במשך שבועיים בלבד.
השבועיים שלפני ערב החג מרכזים את עיקר המכירות לחג, ואלה הושוו לשבועיים שלפני החג בשנה שעברה. הנתונים מתייחסים לכלל מכירות מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG), הכוללים מוצרי מזון, משקאות, טואלטיקה, מוצרי ניקיון וכו'.
נזכיר כי אמש (א') חשף "גלובס" כי הירידה הארצית במכירות לחג הפסח עמדה על 1.6%. בהתחשב בגידול הטבעי של האוכלוסייה, הרי שמדובר בירידה גדולה יותר במכירות. 3 הרשתות, שיחד נקראות "השוק המאורגן", עשו מאמצים גדולים לפני החג להגברת הקניות. מגה ושופרסל שכרו פרזנטורים והשקיעו בקמפיינים.
ברשת מגה ציפו כי השקת רשת הדיסקאונט החדשה YOU תסייע לרשת למשוך אליה קונים, אך כפי הנראה הציפיות הגבוהות לא התממשו.
3 הרשתות יחד הובילו בפועל את הירידה במכירות השוק, ובכל התחומים ניכרה אצלן ירידה חדה. כך, מכירות המשקאות צנחו ב-10%, מכירות המזון צנחו ב-3.6%, מכירות מוצרי הבית ירדו ב-5.5%, ואילו מכירות מוצרי טיפוח הפרט צנחו גם הן חדות ב-6.2%.
גם התקופה של טרום הקניות לחג (שבועיים קודם לכן) התאפיינה ברשתות אלה בירידה כוללת של 2.8% במכירות. גם כאן, הירידה במכירות באה לידי ביטוי בכל התחומים.
עוד חשוב לציין כי לפי סטורנקסט, בזמן שמחיריהם של מרבית המוצרים הפופולריים לפסח ירד השנה, מחיר רוב המוצרים ברשתות השיווק - עלה. מכאן שייתכן כי הירידה הריאלית (כמותית) בשוק המאורגן הייתה חדה יותר.
בזמן שהשוק המאורגן חוטף חבטה קשה, הרשת הרביעית (השוק הלא מאורגן) דווקא שומרת על יציבות. המכירות המצרפיות של כל הרשתות החברות ברשת הרביעית - לרבות רמי לוי שיווק השקמה, יינות ביתן, ויקטורי, חצי חינם ואחרות - עלו בתקופת הקניות לחג בשיעור של 1%, ואילו בתקופת טרום הקניות לחג הן עלו בשיעור של 1.8%.
עם זאת, גם בקרב רשתות אלה נרשמה ירידה במכירות המשקאות בשתי התקופות שנבדקו.
היקף קניות הצרכנים לחג ברשתות הסתכם לפי סטורנקסט ב-1.94 מיליארד שקל, כאשר השוק הלא מאורגן היה אחראי ל-56.5% מהמכירות, ואילו השוק המאורגן ל-43.4% מהמכירות. מכירות אלה אינן כוללות את המכירות בחנויות הפרטיות ובשווקים הפתוחים.
ראוי לציין כי המכירות בשופרסל ומגה מושפעות לטובה מתווי הקניות לחג המחולקים כמתנת חג במקומות עבודה רבים.

תאריך:  28/04/2014   |   עודכן:  28/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלובס / Globes
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכירות שופרסל, מגה וטיב טעם צנחו ב-4.7% בפסח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הציבור מתחיל כעת להפנים.......
ישראלי כועס וזועם  |  28/04/14 21:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
המוקד החדש, המוקם בפארק המדע, יתפרס על כ-1250 מטרים רבועים ועלות הקמתו כ-3 מיליון שקלים    יצטרף לשני מוקדי השירות של החברה בגבעתיים ובמודיעין עלית
עופר וולפסון
לצורך בחינת כדאיות העסקה וניהול המו"מ מלווה את גולף ועדה בלתי תלויה אשר הוקמה ע"י דירקטוריון החברה
איתמר לוין
"החליט לפתור את מצוקתו של אחיו תוך ניצול גס ובוטה של מעמדו"    מבקשת לפחות שש שנות מאסר ללופוליאנסקי ולפחות שמונה שנות מאסר לשטרית
עופר וולפסון
הרחיבה את סדרה י"ב במחיר של 108.7 אגורות לכל 100 אגורות ע.נ., המשקף תשואה אפקטיבית של כ-3.32% למח"מ של כ-9.4 שנים    נושאת ריבית שנתית קבועה של 4%
עופר וולפסון
לפחות 11 נהרגו בארקנסו ואדם נוסף באוקלהומה, לאחר שנחיל של סופות טורנדו פקד את האזור המכונה "סמטת הטורנדו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il