X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גיורא אדרת: שמואל דכנר היה הגורם המשחית והמושחת שאיחד את כל האנשים הטובים שיושבים כאן מבקש להתחשב בהפסדים הכבדים שנגרמו למשפחת צ'רני בפרויקט הולילנד
▪  ▪  ▪
אדרת. "אות הקין הוא הקשה ביותר" [צילום: יוסי זליגר]
רוזן נגד פס"ד המיסים
השופט דוד רוזן העיר, כאשר הזכיר עו"ד גיורא אדרת את העונשים שהוטלו על יורם קארשי וקובי בן-גור בפרשת רשות המיסים, כי העונשים שם לא היו ראויים ולא יכולים לשמש בסיס לענישה בתיק הולילנד; "זה נראה לי איום ונורא", אמר.

"שמואל דכנר היה הגורם המשחית והמושחת שאיחד את כל האנשים הטובים שיושבים כאן", אומר (יום ב', 28.4.14) סניגורו של הלל צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, בטיעוניו לעונש במשפט הולילנד. לדבריו, דכנר הוא שגרם לפרשת השחיתות שהפרקליטות מבקשת לראות בה דגל, ולהטיל בגינה על צ'רני עונש חמור יותר משמוטל על רוצח. הוא ביקש להימנע מלגזור על צ'רני מאסר ממושך, ולרדת מהרף העליון שהוא 3.5 שנות מאסר.
"כסף לא מדבר אל צ'רני. איש צנוע שאין כמותו. כל חייו גר בדירה צנועה ונוסע ברכב יד שנייה משומש. כל חייו רק נותן לאחרים", תיאר אדרת את מרשו. "לבוא ולומר עליו 'רדיפת בצע'? צ'רני לא צריך כסף. משפחתו עשירה, היא הכניסה לפרויקט הזה 100 מיליון שקל שהביאו מחו"ל וקבורים היום באדמה, כי החברה עדיין חייבת לבעליה 85 מיליון שקל".
החזון של המשפחה היה להמשיך בישראל את החיים שנגדעו בשואה, המשיך אדרת, אך הוא נגוז והמילה "הולילנד" הפכה לבוז. "יש לו תחושה שהוא נושא על כתפיו את כל העול הזה, של משפחתו ושל כל מי שיושב באולם. עצם ההרשעה שלו, עצם אות הקין שנדבק למצחו - זו המכה הקשה ביותר לאיש הזה. העול הזה יותר קשה מעל עונש". לאיש אין מילה רעה לומר על צ'רני אלא רק מחמאות, טען. "אפילו דכנר כינה אותו 'חסיד אומות העולם', ואמר כאן שהוא לא חוזר בו במאומה".
"ההיקף אינו חזות הכל"
לטענת אדרת, נקודת המוצא לצורך גזר הדין צריכה להיות, שבהולילנד לא ניתן ליזמים דבר שלא הגיע להם, שכן לא נקבע בפסק הדין שניתנו הטבות כאלו. עוד ביקש לקבוע, כי הכסף שהעביר צ'רני לדכנר - לא עבר ממנו לעובדי ציבור, ולכן אין זה ברף העליון של עבירת השוחד אלא לקראת הרף התחתון. "היקף הכסף הוא נקודה לחומרא וכל השאר הוא לקולא", טען, "והיקף הכסף אינו חזות הכל".
על התרומות ליד שרה ולבית מלכה אמר אדרת כי הן ניתנו לאור היום, ואם אכן מדובר בשוחד - שוב אין זה ברף העליון. הוא גם תקף את העובדה שהמדינה אמרה שיש להקל יחסית עם אורי לופוליאנסקי ואפרים פיינר - אך דורשת להחמיר עם צ'רני על אותן תרומות עצמן. "משפחת צ'רני היא משפחה שתורמת. אולי פה הייתה טעות ולא היה צריך לתרום למוסדות הללו", הוסיף.
לדעת אדרת, על-פי הפסיקה יש לראות כמכלול אחד את כל האישומים בהם הורשע צ'רני, שכן מדובר באותו פרויקט ובאותה תקופה, ולא לחלק אותם לשורה של אירועים שבכל אחד מהם כמה עבירות כפי שעשתה התביעה. עוד טען, כי בשום מקרה קודם לא התקרבו העונשים לאלו שביקשה התביעה.
"לינץ' ציבורי"
אדרת חזר לחלקו של דכנר, אשר לטענתו הוא שיזם את השוחד והוא שהעניק אותו בפועל, בעוד צ'רני היה המממן. "אין טענה שהוא ביקש משהו ספציפי מאנשי הציבור, ובטח אין טענה שהוא קיבל", הוסיף. "זה לא נותן השוחד הקלאסי, שהוא היוזם והוא המושחת. הכספים שבהם הורשעו מקבלי שוחד, הם ממקורותיו של דכנר".
על עבירות הלבנת ההון אמר אדרת, כי הן היו נלוות ולא העיקריות בתיק. השופט דוד רוזן: "אתה אומר שזה לא עבירת השוחד הקלאסית ולא עבירת הלבנת ההון הקלאסית, אז מה אנחנו עושים פה". אדרת: "הנאשמים לא החליטו להסתיר כספים לצורך הלבנת הון, אלא לצורך מתן שוחד. לכן הענישה על הלבנת ההון לא צריכה להיות הדומיננטית". רוזן: "גם התביעה לא ביקשה לראות בזה אירוע מרכזי".
עוד ביקש אדרת להתחשב בעובדה, שבית המשפט בא להעניש בשנת 2014 על אירועים שהתרחשו בשנים 2005-2000 ובעיקר עד 2001. כן ביקש להתחשב בלינץ' הציבורי, כלשונו, שעבר צ'רני. הוא הצביע על הפסדי העתק שנגרמו לצ'רני בשל עצירת הפרויקט, טען שהוא לא הפיק טובת הנאה כלשהי מהעבירות בהן הורשע - ולפיכך לדבריו אין מקום לקנסות ולחילוט כפי שביקשה התביעה.

תאריך:  28/04/2014   |   עודכן:  28/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלבנת הון  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם קארשי  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קובי בן-גור  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין  שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סניגורו של צ'רני: לכל היותר 3.5 שנים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צ'רני איש מסוכן ומשחית
מאיצת חלקיקים  |  28/04/14 21:32
2
צרני משחית הוא קיבל זכויות יתר
עיניה  |  29/04/14 12:09
3
צריך לההיות שוטה ואוויל
צורי  |  29/04/14 15:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
אמר ליזם הולילנד: אם תודה שנפלת בפח של דכנר - אקל בעונשך    צ'רני סירב: אני לא מושחת, לא הייתי מושחת ולא אהיה מושחת
איתמר לוין
מבקשת 4.5 שנות מאסר לאלי שמחיוף ושלוש שנות מאסר לאברהם פיינר    עותרת גם להטיל קלון על אולמרט, לופוליאנסקי ושמחיוף    מבקשת קנסות של 11.5 מיליון שקל לחברות שהורשעו
איתמר לוין
"החליט לפתור את מצוקתו של אחיו תוך ניצול גס ובוטה של מעמדו"    מבקשת לפחות שש שנות מאסר ללופוליאנסקי ולפחות שמונה שנות מאסר לשטרית
איתמר לוין
מבקשת גם קנס של 7.5 מיליון שקל ליזם הולילנד    העונש המבוקש לקלנר: מעל שבע שנות מאסר וקנס של 1.5 מיליון שקל    העונש המבוקש לרבין: לפחות שש שנות מאסר וקנס של כ-3 מיליון שקל
איתמר לוין
התביעה דורשת מאסרים בפועל לכל המורשעים    מצטטת את הלכותיו של בית המשפט העליון ומזכירה שורה של מאסרים בני שש שנים על עבירות בהיקפים נמוכים יותר מאשר בהולילנד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il