X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלי זהר על הפרסומים סביב העסקה עם זקן: "אם החברה הישראלית מחכה לראות אדם מרוח בזפת ונוצות מובל למוקד - את זה בית המשפט צריך לעצור"
▪  ▪  ▪
אולמרט. "מחכים לגיליוטינה" [צילום: AP]
"לא ביקשתי ולא קיבלתי"
אהוד אולמרט אמר: "הכרעת בית המשפט הייתה עבורי זעזוע קשה מאוד. אני יודע, יותר מכל אחד אחר, שההכרעה הזאת מבוססת על שגיאה יסודית והיא איננה נכונה. אין אדם בעולם שיודע את זה טוב ממני. מעולם לא ביקשתי ומעולם לא קיבלתי שוחד, לא בעקיפין ולא במישרין, לא לעצמי, לא למקורבי ולא למי מבני משפחתי.
"התלבטתי בימים האחרונים מה לא לומר כאן. החלטתי מטעמים של כבוד למקום ולבית המשפט ולשופטי ישראל, שאקצר בדברי באופן קיצוני ולא אזעק את הזעקה שרוצה להשתחרר מליבי. לא על השנים הארוכות הללו שאותן תיאר פרקליטי. לא על הזדון, לא על הפגיעות האישיות, לא על המשא הכבד שאדם ורעייתו וילדיו ונכדיו צריכים לשאת במשך שנים, יום-יום ושעה-שעה. לא אדבר גם על מה שנעשה ולא נעשה, על מה שנבנה ולא נבנה, ולא על הימים הקשים של ניהול עיריית ירושלים כאשר יום-יום אנשים נקרעים לגזרים ברחובות.
"הדרך הנכונה שבה אוכל לערער על החלטתו של בית המשפט כאן, שבכל ליבי ובכל מאודי אני יודע שהיא שגויה, היא לפנות לבית המשפט העליון. אני מאמין שבית המשפט העליון יעשה מאמץ לראות את התמונה המלאה כפי שהיא באמת ויגיע למסקנה שאותה אמרתי. זו האמת ואין בלתה".

סניגורו של אהוד אולמרט, עו"ד אלי זהר, התייחס בהרחבה (יום ג', 29.4.14), בטיעונים לעונש במשפט הולילנד, למגעים של הפרקליטות עם שולה זקן ולפרסומים סביבם. לדבריו, השופט דוד רוזן חייב להביא בחשבון שאולמרט נענש בכיכר העיר בצורה קשה ביותר, ולכן לחרוג כלפי מטה ממתחם הענישה ולהימנע ממאסר בפועל "בכל דרך שמאפשר בחוק" - דהיינו: להטיל עליו עבודות שירות או מאסר על תנאי.
זהר אומר: "בציבור נוצר הרושם שזקן מסתובבת עם איזשהם סודות, שהארץ תרעד אם תספר אותה. גירו את דמיון הכתבים והפרשנים. התחוללה השתוללות ללא אח ורע. וכל זה כאשר בית המשפט כותב את פסק הדין. זכותו של אולמרט להליך הוגן נרמסה בידי התקשורת, כי הרי אדוני אמר בהגינות: גם אני קורא עיתונים. מעבר להכפשת אולמרט, יצאו לציבור סיפורי בדים חסרי כל שחר. היא ציירה את בני משפחתו של אולמרט כנהנתנים, כמי שרכשו השכלה בכספי תרומות וטסו לחו"ל על חשבון ארגונים. הכל היה חלק מהמסע הלא-נורמלי הזה שהוא עבר.
"הענישה התקשורתית מצדיקה אמירה של בית המשפט וגם קביעות חברתיות משמעותיות. אם החברה הישראלית מחכה לראות אדם מרוח בזפת ונוצות מובל למוקד - את זה בית המשפט צריך לעצור. הציבור רק יושב ומחכה לראות דם, ואת הרעיון הזה צריך לעצור, כי הוא מוביל אותנו למחוזות איומים. התחושה היא שכולם יושבים ליד הגיליוטינה ומחכים לעריפת ראשו של אולמרט".
בהתייחסו ליום מתן פסק הדין, אמר זהר: "הייתה לי תחושה שהפקק נפתח וכל הביוב יצא, רבע שעה אחרי שאדוני התחיל לקרוא את התמצית". הוא ציטט את דברי השופט מנחם אלון במקרה אחר, לפיהם מדובר ב"זבל שהוא עונש שאין כמותו", וכי יש להביא בחשבון בצורה ממשית בגזירת העונש סבל זה הנגרם לעבריין ולמשפחתו. "דלה שפתי מלתאר מה עובר על האדם הזה בשבועות ובחודשים האלה", אמר זהר וטען שעל רגע זה מחויב בית המשפט לחרוג ממתחם הענישה.
בהתייחסו לבקשת החילוט על רכושו של אולמרט אמר זהר, כי אולמרט לא קיבל כסף לכיסו. השופט דוד רוזן הגיב בציניות: "כן, וגם זקן לא קיבלה לכיסה אלא רק לכיס של ילדיה".

תאריך:  29/04/2014   |   עודכן:  29/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  כבוד האדם וחירותו  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מנחם אלון  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סניגורו של אולמרט מבקש עבודות שירות
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
עבודות שירות באל-על
א.ל. רמת-גן  |  29/04/14 15:58
 
- להיות אב בית אצל מיס פיגי
אליהו חיים  |  29/04/14 19:30
2
"לא היו מעטפות"...
א. ציוני  |  29/04/14 16:06
3
כשאיש ציבור עומד למשפט
אלי אביר  |  29/04/14 16:44
4
אולמרט נוהג כאחרון הפושעים
צורי  |  29/04/14 17:00
5
למה לא מאסר בפועל?
אוריאל כהן  |  29/04/14 17:25
 
- צודק. רצוי לתת לו עבודות שירות
מיקי נחמני  |  30/04/14 05:30
 
- חומר למחשבה לכולם
יוסי77777  |  30/04/14 23:34
6
אולמרט במצב של הכחשה והדחקה
סיריוס   |  29/04/14 18:14
7
אולמרט
עממיקו  |  29/04/14 18:52
 
- איפה היתה כשקצב חטף 7 שנים ? ל"ת
א.ל. רמת-גן  |  29/04/14 20:17
 
- איפה היתה כשקצב חטף 7 שנים ? ל"ת
א.ל. רמת-גן  |  29/04/14 20:17
8
יש לנקנק את אולמרט חזק חזק ל"ת
Tentysix  |  29/04/14 21:45
9
עוד מסמר
מגער  |  30/04/14 01:27
10
הבן אדם צריך מהר לפנות
יכין  |  30/04/14 01:37
11
כשבירושלים התפוצצו אוטובוסים
שולם  |  30/04/14 06:23
12
השופט רוזן.לא ייכנע להבלים
חחחחחח.המושחת  |  30/04/14 07:24
13
השופט רוזן לא להיכנע לפרקליטים
סוף לשחיתות   |  30/04/14 07:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
הסניגור, אלי זהר: קשה מאוד להבין איך אפשר לגזור את הדין באופן צודק בשל הפסטיבל התקשורתי סביב שולה זקן    טוען שהעונש צריך להיות מתחת לרף התחתון של מתחם הענישה
איתמר לוין
סניגורו: כליאה תסכן את חייו בשל מצב בריאותו    "קשה לי לחשוב על מקרה מובהק יותר בו צריך לקחת בחשבון את נסיבות לקיחת הכספים"
איתמר לוין
סניגורו של שטרית מבקש לקבוע שעונשו של מקבל שוחד שלא נתן תמורה יהיה מחצית מהעונש המירבי, ולגזור על מרשו שנתיים-שלוש של מאסר
איתמר לוין
רוזן מבהיר שאין סיכוי שיסתפק בעבודות שירות    סניגורו של רבין: המדינה טועה כאשר היא מבקשת להטיל על רבין עונש כאילו הוא שקול כמו שמואל דכנר
אפרים הלפרין
במשפט הולילנד נראה שדרים בכפיפה אחת אנשים שדחפו כסף לכיס ואנשים אשר קידמו אינטרסים חברתיים לאומיים בעזרת הכסף, ובפועל לא דחפו אגורה לכיס, כאשר יש פער עצום בחומרת המעשים של שתי קבוצות אנשים אלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il