X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים של הכנסת אישרה את תשלומי הסובסידיה של הרכבת ל-8 השנים הקרובות המנכ"ל צפריר: "כל יום יש לנו כמה שעות טיפול ביחסי עבודה" "היינו במצב סטגנציה. מנהלים חששו לפעול. עכשיו הכל נראה אחרת"
▪  ▪  ▪
צפריר. לעיתים העובדים מרגישים שהנכס הוא שלהם [צילום: מן הטלוויזיה]

מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר אומר כי הנהלת החברה יודעת לנהל את העובדים. הוא אמר את הדברים במענה לשאלתו של ח"כ משה גפני במהלך דיון (יום ג', 29.4.14) בוועדת הכספים באשר ליחסי העבודה בחברה.
"זה לא ירח דבש", אמר צפריר. "כל יום יש עימותים מכיוון שרכבת ישראל בבעלות מדינת ישראל היא מונופול, ועובדים שעובדים במונופול ממשלתי לעיתים מרגישים שהנכס הוא שלהם, והם חושבים שמותר להם לעשות דברים שבמקום אחר לא. ההנהלה הנוכחית בראשותי לא מוכנה לקבל את התופעה הזאת. ועל זה שאנחנו לא מוכנים לקבל את התופעה הזאת יש כל הזמן עימותים - איפה הגבול בין שמירה על רווחת העבד להתערבות בניהול, והתערבות בניהול אנחנו לא מוכנים לקבל. בגדול, אנחנו עובדים טוב מאוד, אבל כל יום יש לנו כמה שעות טיפול ביחסי עבודה".
בישיבה אושר הסכם העקרונות שנחתם בין המדינה לרכבת ישראל, המסדיר את פעילותה השוטפת של הרכבת, תוכניות הפיתוח ותשלומי הסובסידיה לשמונה השנים הקרובות, בהיקף כולל של 11 מיליארד ו-695 מיליון שקלים. ההסכם כולל בין היתר הסדרה של מנגנוני הבקרה והדיווח על פעילות הרכבת, וכולל סבסוד בהתאם לעמידה ביעדים. כן יינתן תמריץ בגין הגדלת מספר הנוסעים. על-פי ההסכם, חברת הרכבת תהיה רשאית לגייס עד שני מיליארד שקלים, באמצעות הנפקת איגרות חוב, בהתאם לתנאים ובכפוף לאישור ההנפקה.
המנכ"ל צפריר דיבר על המשברים שחוותה החברה ואמר: "היינו במצב סטגנציה בשנים האחרונות. היו תאונות, הייתה ביקורת על הרכבת. היה מצב שהמנהלים ברכבת חששו לפעול. היום הכוח העיקרי שלנו זה במנהלים שלנו ברמה הבכירה, ולא פחות מכך - ברמות הביניים. אנחנו עוסקים הרבה מאוד בהעצמת המנהלים. הכוח העיקרי שלנו הם המנהלים. התוצאות הרווחיות של החברה בשלהי 2013, 2014 נראות אחרת לגמרי - מהפסדים ניכרים אנחנו עוברים לתוצאות אחרות לגמרי".
מיוני הקרוב: תוספת של 48 נסיעות ביום
הוא התייחס להישגי הרכבת, ואמר: "אנחנו שואפים להגיע ל-70 מיליון נוסעים בשנת 2020 ולהגדיל את אורך המסילות הכולל מ-1,100 ק"מ כיום ל-1,700 ק"מ ב-2020. לפני עשור הפעלנו רק 200 רכבות ביום. היום 402 רכבות ביום, החל באמצע יוני - 450, ומאמצע 2018 נגיע 860 רכבות ביום. כלומר, נכפיל את הפעילות שלנו.
באשר לתדמיתה של רכבת ישראל, אמר צפריר: "יש לנו בעיית דימוי של אי-עמידה בזמנים אבל אנחנו מגיעים היום ל-95 אחוזי דיוק, לרבות בשעות השיא. צריך לזכור ש-70% נוסעים בשעות השיא. לדאבוני, כששואלים אזרחים מה אתה חושב על הרכבת, עונים: היא מאחרת, היא לא נקייה, היא לא זמינה. לשמחתי הרבה, בשנים האחרונות תמונת המצב - אני מאוד לא אוביקטיבי - המוחלטת שונה. גם היצע המושבים שלנו גדל ל-67 אלף מושבים, לעומת 38 אלף לפני 3 שנים ולעומת 12 אלף לפני עשור".
לשאלת ח"כ גפני, השיב כי "מצב התאונות הוא טוב. בשנים האחרונות, לא היו לנו תאונות רכבת שהייתה בהן פגיעה בנוסעי הרכבת. הייתה פגיעה רק באנשים שרצו להתאבד או פרצו למסילה. לצערי, יש בשנה כ-20 אנשים שנהרגים כתוצאה מהסגת גבול. לדאבוני, היו לנו תאונות בהן נפגע ציוד בתוך מתחמים בהם נהגים לא הקפידו על הוראות".
רק קו ת"א-חיפה רווחי
נציג משרד האוצר בדיון אמר כי ניתוח כדאיות כלכלית לרכבת מראה שיש קווים כדאיים יותר כלכלית ויש שפחות. "הכדאיים הם אלה שהרבה משתמשים בהם. לדעתי באף קו אין רווח ממכירת כרטיסים. החברה אינה רווחית, היא מסובסדת (60%). קו חיפה-תל אביב הוא הקו הרווחי היחיד שיכול להתקיים ללא סובסידיה. רוב הרכבות בעולם אינן כדאיות כלכלית במובן הצר של הרווחיות, אלא בהיבט של מדדים לכדאיות משקית. זה חוסך זמן, זיהום אוויר ומביא בטיחות".
בשולי הדברים, לחצו חברי הכנסת זבולון כלפה, משה גפני ובעיקר יו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי על מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי לאשר נסיעות חינם גם לתלמידי ישיבות - ישיבת הנגב וישיבת ההסדר בשדרות אל העיר שדרות במשך הזמן שנותר. יצחקי הסביר כי משרד התחבורה הצליח לצרף רק את בנות הסמינרים הלומדות בעיר והסביר שזה תלוי באישור של המועצה להשכלה גבוהה, משום שהפטור מתשלום ניתן על-סמך החלטת ממשלה לאמץ המלצה מדוח ועדת טרכטנברג לעודד נסיעת סטודנטים בתחבורה הציבורית. חברי הכנסת הוסיפו ללחוץ ויצחקי התפתל, ומי שחילץ אותו היה מנכ"ל הרכבת, שהתחייב למצוא לנושא זה פתרון בתוך שבוע בהידברות מול משרד התחבורה.

תאריך:  30/04/2014   |   עודכן:  30/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אגד  אגד תעבורה  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמיר אסרף / Amir Asraf  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דן / Dan  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מטרופולין /  Metropoline  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  רכבת ישראל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל הרכבת: "כל יום יש עימותים עם עובדים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
איציק וולף
ראש אגף קרינה ורעש במשרד לאיכות הסביבה מסר מידע בנושא לוועדת הפנים של הכנסת    משרד התחבורה: גידול של 10% במספר הטיסות, אך אין בו השפעה על הרעש
אלעזר לוין
סוף-סוף תפונה שכונת הארגזים    רוב הכספים - לחברות מנהלות ולחיזוק מבנים    40 מיליון שקל למוסדות ציבור בחריש    ידיד: ח"כ אלעזר שטרן עיכב העברת 86 מיליון שקל לדיור הציבורי
עופר וולפסון
העלות כוללת מחיקת חובות מצטברת של 2.5 מיליארד שקל    קרוב ל-1,200 עובדים יפרשו עם פיצוי ממוצע של 1.3 מיליון שקל לעובד    הפעילות המסווגת תעבור לחברת "תומר" באחריות משרד הביטחון
עופר וולפסון
מנהל אגף קציני בטיחות במשרד התחבורה בוועדת הכלכלה: "יש מחסור חמור בכוח אדם - אני ועוד 3 מפקחים על יותר מ-1,800 קציני תעבורה זה לעג לרש"    בכבישים נעים כ-70,000 משאיות ואוטובסים ללא פיקוח
עידן יוסף
חברי ועדת הכספים הביעו אופטימיות בעניין עתיד הרכבת הקלה בת"א נוכח החלפת הנהלת החברה    נדחתה בקשת ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל שלא להקצות כספים עד שהדוחות הכספיים יוצגו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il