X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב יצחק גינזבורג אומר כי הדרך למניעת "פעולות מחאה שנובעות מתסכול" עוברת בקריאת כלל הרבנים לסירוב פקודה ובגינוי מגני פעולות תג המחיר
▪  ▪  ▪
גינזבורג. הגינויים לא ימנעו תג מחיר [צילום: פלאש 90]
שביתת לימודים בפורדיס
בכפר פורדיס מושבתים היום הלימודים בבתי הספר במחאה על ניקור צמיגיהן של כעשרים מכוניות וריסוס כתובת על מסגד בידי אלמונים. אתמול התקיימה ביישוב תהלוכת מחאה.

נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, הרב יצחק גינזבורג, הציע לרבנים איתם נפגש לחתום על קריאה פומבית לחיילים לסירוב לכל פקודה הנוגדת את התורה. לדבריו, רק חתימה שכזו תמנע את פעולות התג מחיר כלפי ערבים.
על-רקע אירועי השבועות האחרונים וההשתלטות הצבאית על הישיבה ביצהר, פנו בימים האחרונים אישים מההתיישבות לרב גינזבורג וביקשו להיפגש עימו. אמש (יום ג', 29.4.14) נערכה הפגישה בביתו של הרב גינזבורג בכפר חב"ד, והשתתפו בה ראש ישיבת מרכז הרב הרב יצחק שפירא, הרב ישראל אריאל מיצהר, ועד רבני השומרון בראשות הרב אליקים לבנון - רב הישוב אלון מורה, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן.
בפגישה הציג הרב גינזבורג את עמדתו, לפיה גילויי האלימות של שני הצדדים זה כלפי זה אינם רצויים, והדרך הנכונה למנוע את האלימות והמתח בין תושבי הישובים והמאחזים לבין כוחות צה"ל היא קריאה נחרצת וברורה של רבני ישראל לסירוב פקודה.
דבריו באים על-רקע מכתב אותו שלח בימים האחרונים אל למעלה ממאה רבנים, ובו הבהיר את עמדתו כי את המצב שנוצר לא ניתן לפתור באמצעות גינויים חריפים ומוגזמים, כלשונו, דוגמת אלה של שר הביטחון משה יעלון המשווה את פעולות התג מחיר לטרור, שגם אותם יש לגנות בתוקף.
הרב גינזבורג הגדיר את פעולות התג מחיר כפעולות מחאה, וציין שמדובר ב"תגובות בלתי מבוקרות של צעירים אכפתיים לעם ישראל ולארץ ישראל".
הוא הסביר את הרציונל מאחורי דבריו ולפיו כל עוד האמירות של הרבנים ומנהיגי הציבור מתייחסות להריסות בתים ולשחרור מחבלים כרעה התלויה בממשלה בלבד הן נתפשות בעיני הצעירים כתלושות מהמציאות - שהרי הממשלה אינה נשמעת ואינה מתכננת להישמע לרבנים, ועל הדרגים המבצעים לא מוטלת כל אחריות מוסרית - ולכן תחושות התסכול וחוסר האונים מתנקזות לפעולות בלתי מבוקרות. לדבריו, "ברגע שקול זה ישמע ברור לא תהיה שום סיבה להגיב לשום פעולה צבאית בדרך של תג מחיר".
עוד אמר כי כאשר רבנים ואישי ציבור ייצאו בקול צלול שעל כל חייל ושוטר יהודי לסרב פקודה שנוגדת את דעת התורה, כגון פגיעה ברכוש יהודי בכל אתר ואתר בארץ ישראל, ייפסקו ממילא פעולות התג מחיר. זאת לעומת "גינויים של מי שפועל מתוך תסכול על המצב החמור העושים עוול בכך שהם מעוותים את התמונה האמתית וכך רק מגבירים את התסכול ואת תוצאותיו".
רבני השומרון וראשי המועצה אמרו כי גם הם תומכים בסירוב פקודה, וכך הם מורים לתלמידיהם. עם זאת אמרו הרבנים כי הם אינם מעוניינים לחתום כעת על קריאה פומבית לסירוב פקודה.

תאריך:  30/04/2014   |   עודכן:  30/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא הישיבה ביצהר: סירוב פקודה ימנע תג מחיר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אפסים כמותו תמיד היו בעם היהוד
לאסור אותו=המרדה  |  30/04/14 10:16
 
- חודש טוב,אייר ר.ת=אני י' רופאך
פלא יועץ   |  30/04/14 12:02
2
רבנים: תציעו את זה
מרטינו  |  30/04/14 10:33
3
גול עצמי
עצמאי  |  30/04/14 12:29
4
להוציא את צה"ל מהשטחים מייד  ל"ת
ישראל שחר  |  30/04/14 12:54
5
מה האיש הזה עדיין לא נכלא??? ל"ת
הדודה קלרה  |  1/05/14 16:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גרוסקופף: בכל מקרה בו חלק לא זניח של חברי הקבוצה יכול להגיש תביעה אישית במחוז שיפוט מסוים, די בכך על-מנת להקנות סמכות לבתי המשפט באותו מחוז לדון בייצוגית
איתמר לוין
ההסתדרות ביקשה לבטל פסק בוררות של נשיא ביה"ד הארצי לעבודה לשעבר - והעלתה טענות שלא עמדו במבחן המציאות    ביה"ד: התנהגות חסרת תום לב ופגיעה באמינות ההסתדרות
איתמר לוין
בגזר דינו של אב שהתעלל מינית בילדיו נרשמו סעיפי האישום המקוריים ולא אלו שבכתב האישום בו הודה    ביהמ"ש העליון: זו אינה סיבה להתערב בעונש - העיקר הוא המעשים בהם הודה
יצחק דנון
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברות הביטוח בטענה לאי-קיום התחייבויותיהן החוזיות לאפשר גם לנהג צעיר לנהוג ברכב חלופי
יצחק דנון
לקוחות שומרי מצוות של "נתח קצבים" אטליז גדול ומוכר באזור התעשיה קריית שמונה טוענים כי רכשו בחנות בשר פיגולים שהוצג ככשר וצרכו אותו יחד עם בני משפחותיהם ואורחיהם בחג הפסח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il