X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הפנים פרסם צו הקובע ברשומות את זהות שלושת העיתונים הגדולים בישראל: ישראל היום, ידיעות אחרונות וישראל פוסט הודחו מן הרשימה מעריב הקורס והארץ המשמעות: אובדן פלח פרסום משמעותי של משרדי הממשלה
▪  ▪  ▪
זה שעולה וזה שיורד. שחקנים חדשים בזירה [צילום: פלאש 90]
שוקן. הודח מהרשומות

שר הפנים, גדעון סער, פרסם (יום ד', 30.4.14) צו אשר קובע כי מודעות חובה של משרדי הממשלה יפורסמו בעיתונים ישראל היום, ידיעות אחרונות וישראל פוסט. זאת, משום שנכון להיום אלה שלושת העיתונים הגדולים בישראל.
על-פי נתוני סקר TGI, זכה ישראל היום שבשליטת שלדון אדלסון בחודשים יולי-דצמבר 2013 לרמת חשיפה של 38.6% ובחישוב שנתי לחשיפה של 37.7%. ידיעות אחרונות, שבשליטת נוני מוזס, זכה בחודשים יולי-דצמבר 2013 לחשיפה של 38.4% ובחישוב שנתי לחשיפה של-37.7%. "ישראל פוסט" של אלי עזור זכה בחודשים יולי-דצמבר 2013 לחשיפה של 7.8% ובחישוב שנתי לחשיפה של 8.2%.
לעומתם, עיתון הארץ זכה בחודשים יולי-דצמבר זכה לחשיפה של 6.1%, ובחישוב שנתי לחשיפה של 5.8%. מעריב זכה בחודשים יולי-דצמבר 2013 לחשיפה של 3.5% ובחישוב שנתי לחשיפה של 4.6%. זאת אף מבלי שהנתונים ישקפו את המשבר האחרון שעבר על עיתון זה לאחרונה אשר כלל, בין היתר, הליכי מכירה. מאז, כפי הנראה, מצבו אף הורע.

פנייה של ישראל היום

לדברי סער, בעקבות פניות חוזרות ונשנות של העיתונים "ישראל פוסט" וישראל היום אשר הראשונה שבהן הייתה בחודש יולי 2013 נדרש לסוגיית רשימת העיתונים היומיים הנפוצים. על-פי העידכון האחרון של רשימת העיתונים הנפוצים בישראל במשרד הפנים נעשה לפני כמעט עשור, בשנת 2005. אז היו שלושת העיתונים הנפוצים - ידיעות אחרונות, מעריב והארץ.
החוק קובע כי שר הפנים צריך לפרסם ברשומות, מדי שנה, לאחר התייעצות עם האיגוד המייצג את רוב המפרסמים במדינה, רשימה של שלושת העתונים היומיים הנפוצים ביותר במדינה בשפה העברית; כאשר פרסום באחד מהם ייחשב כפרסום בעתון נפוץ לעניין חובת הפרסום של הליכי תכנון ובנייה.
"מצב דברים זה בו הוראת חוק אינה מקוימת משך תשע שנים הופך את הוראת החוק לאות מתה ומקבע מצב דברים שאינו הולם את המציאות כהוויתה. כגון, השינוי שחל במצבו ובתפוצתו של העיתון מעריב (אשר נכון לרשימה שפורסמה כאמור בשנת 2005, נקבע כעיתון יומי נפוץ). אי-קיום הוראות המחוקק ועידכון הרשימה, יש בו כדי לחתור תחת תכלית החקיקה ומטרת הפרסום. במצב דהיום, ההודעות השונות שנקבעה לגביהן חובה לפרסמן בעיתון נפוץ - על-מנת להבטיח את הבאתן באופן המיטבי ביותר לידיעת הציבור - מתפרסמות בעיתונים אשר אינם, לכל הדעות, בין שלושת העיתונים הנפוצים בישראל תוך סיכול תכלית החקיקה", ציין סער.

חינמון מוביל לחשיפה גדולה

במסגרת הבדיקה, פנה משרד הפנים אל איגוד השיווק הישראלי אך שם הובהר כי האיגוד אינו עורך כיום סקרים, אולם למיטב ידיעתם המפרסמים מסתמכים בתמהיל המדיה שלהם, על סקרי TGI המבוצעים על-ידי חברת "קנטאר".
"ביקשנו וקיבלנו מחברת "קנטאר" את הנתונים הדרושים המצויים בידיהם, על-מנת לקבל החלטה מושכלת בעניין בהסתמך על הסקרים האמורים. כבר עתה ייאמר, כי בהתאם לנתונים העולים מהסקר האמור, העיתונים בעלי רמת החשיפה הגבוהה ביותר כיום בימים א' - ה' הינם ידיעות אחרונות, ישראל היום ו"ישראל פוסט"", ציין סער.
במהלך חודש אוגוסט 2013, פנה היועץ המשפטי של משרד הפנים לראשי העיתונים הנוגעים בדבר, והודיעו להם כי בכוונת השר לעדכן את רשימת העיתונים הנפוצים. בפניה זו אופשר לעיתונים הנוגעים בדבר לשטוח את טענותיהם בטרם תתקבל החלטה בדבר העידכון.
במענה לפניה האמורה, התקבלו התייחסויות מאת העיתונים: ישראל היום, מעריב, הארץ, "ישראל פוסט" וידיעות אחרונות. כמו-כן, לאחרונה הגיעה פניה מהעיתון "כלכליסט" אשר ביקש אף הוא להיכלל ברשימת העיתונים היומיים הנפוצים.
השר סער דחה את הטענות שעלו בדבר שאלת היותו עיתון בתשלום או עיתון המוגדר כחינמון. "תכלית הוראת החוק בהקשר זה, מטרתה להביא את הפרסום לחשיפה הגדולה ביותר לציבור במדינה. לפיכך טענות אלו, שאינן עוסקות בשאלת אפקט הפרסום כשלעצמו, אינן רלוונטיות לענייננו. יתרה מזאת, ניתן לטעון כי נוכח תכלית החוק - להביא לפרסום ולידיעת הציבור- ייתכן שזו מתקיימת אף ביתר שאת, דווקא בעיתון שהציבור יכול להשיגו ללא תשלום. כך או אחרת - אין בחקיקה אבחנה המאפשרת סינון העיתונים על-רקע זה", ציין.

החשיפה של כלכליסט - 2% בלבד

עוד ציין, כי בעקבות פניית העיתון "כלכליסט" נבחנה גם טענתם - לפיה בהתבסס על הסקר האחרון, "כלכליסט" הינו העיתון היומי בעל שיעור החשיפה השלישי בגודלו (10.2%), ולפיכך ראוי להימנות בין שלושת העיתונים היומיים הנפוצים. "לעניין זה, נכון להבהיר כי בדיקה נוספת אשר ערכנו עם חברת "קנטאר", העורכת את סקר TGI, העלתה כי שיעור החשיפה ל"כלכליסט" שנטען כאמור, הינו רק בשילוב כמוסף עם ידיעות אחרונות ולא כעיתון עצמאי. לפי הנתונים שנמסרו לנו מחברת "קנאטר" עולה כי החשיפה לעיתון "כלכליסט" כעיתון עצמאי, עומדת על כ-2% בלבד ולפיכך אינו בין שלושת העיתונים הנפוצים. מסקנה אחרת עלולה להוביל לתוצאה אבסורדית, שכן עיתון נפוץ שיפיץ עיתונים נוספים ירחיב, על בסיס הפלטפורמה העיקרית, את השליטה בנתחי פרסום ממשלתי באמצעות העיתונים שיצורפו", כתב.
עוד הוסיף כי נבחנה ההיתכנות להרחיב כהוראת שעה את מספר העיתונים היומיים הנפוצים הקבועים בחוק משלושה לארבעה בשל השינויים שחלו בשוק העיתונות הכתובה. "הייעוץ המשפטי (הן במשרדנו והן במשרד המשפטים) שלל אפשרות זאת לנוכח הוראתו הברורה של החוק".
"נוכח כל האמור לעיל ועל סמך סקר ה-TGI האחרון והנתונים השנתיים אני מחליט כי שלושת העיתונים היומיים הנפוצים הינם: ידיעות אחרונות, ישראל היום, "ישראל פוסט" וכך יפורסם ב"רשומות" כנדרש בחוק", לשון הצו.

תאריך:  30/04/2014   |   עודכן:  30/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מודעות חובה יפורסמו בידיעות, בישראל היום ובישראל פוסט
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
תענוג לראות את הארץ מתרסק ל"ת
דן ה  |  30/04/14 20:02
 
- שפכטל-סמרטוט האדום כמו גל"ץ ל"ת
ראיס-פוטין-טיל400  |  1/05/14 14:37
2
הסמרטוט האדום הארץ קורס  ל"ת
צלחיחלצחצ  |  30/04/14 20:26
3
לא יהיה כסף לשלם לגדעון לוי  ל"ת
ועמירה הס  |  30/04/14 20:57
4
שוקן ששתה מהשוקת לא מתעשת.. ל"ת
הפנתר  |  30/04/14 21:49
5
הארץ הפסיק להיות עיתון ישראלי ל"ת
ד"ר רון בריימן  |  30/04/14 22:17
6
תגובה
צנחן  |  30/04/14 23:56
7
הארץ אחראי להרחבת האנטישמיות
יהודי אחד  |  1/05/14 02:55
8
מחשבה בקול רם
חד ראיה  |  1/05/14 06:22
 
- נו?בלי פירסום אמין כיצד תדע
ראיס-פוטין-טיל400  |  1/05/14 14:45
9
הארץ, בעיקר הוא עיתון מיותר
שאול א.  |  1/05/14 07:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שרים, מנכ"ל רמ"י וראש העירייה חתמו על הסכם הגג הרביעי לבניה מואצת של אלפי דירות    יתחילו בשכונת אפק    אריאל חושף שוב את המחלוקת עם לפיד על דירות ללא מע"מ    ראש העירייה: ההסכם כולל התחייבות לבניית אזורי תעסוקה
אלעזר לוין
זה שנה וחצי שיאיר לפיד מדבר על בנית 150 אלף דירות להשכרה עד 2023    עד היום לא נבנתה אף דירה כזו    המנכ"ל המיועד של החברה היעודית מסמן עתה יעד צנוע בהרבה: רק יתכננו את הדירות, עד 2024    כבר לא מדברים על בניה
עופר וולפסון
מחירו המקסימלי של ליטר דלק יעמוד על 7.57 שקלים בתדלוק עצמי    באילת - עד 6.31 שקלים לליטר
איתמר לוין
ההעמדה לדין בשל האסון לפני שנתיים, בו נהרגה סגן הילה בצלאלי - בכפוף לשימוע    רוב המעורבים - אנשי חברת "עיצוב במה" שהקימה את גשר התאורה שקרס
יצחק דנון
ההנהלה פנתה לבית הדין לעבודה להורות לנציגות העובדים לבטל את האיסור על נהגי החברה להסיע מעת לעת את המנכ"ל בפועל ולשמור על שקט תעשייתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il