X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ענקית הכרייה ריו טינטו תובעת את איש העסקים ואת שותפתו Vale בטענה כי השניים קשרו קשר כדי לגנוב ממנה זכויות כרייה בגינאה לפני כשבועיים, חקירה ממשלתית במדינה קבעה כי BSGR של שטיינמץ קיבלה את הזכויות באמצעות שוחד
▪  ▪  ▪
שטיינמץ. הולך ומסתבך [צילום: פלאש 90]

בני שטיינמץ, איש העסקים הישראלי שעשה את מרבית הונו מעסקי יהלומים וכריית מתכות, ממשיך להסתבך בגלל עסקת ענק אחת שהיה מעורב בה באביב 2010, בדיוק לפני ארבע שנים.
שטיינמץ, נזכיר, מכר במסגרת אותה עסקה 51% מהון המניות של BSG גינאה (חברה-בת של הקבוצה שבבעלותו, BSGR) לענקית הכרייה הברזילאית Vale תמורת 2.5 מיליארד דולר, ולפי שווי של 5 מיליארד דולר. שטיינמץ היה אמור לקבל באופן מיידי חצי מיליארד דולר, ואת יתר התמורה - 2 מיליארד דולר - לפי עמידת המכרות של הפעילות הנמכרת באבני דרך שונות.
האטרקטיביות של BSG גינאה נבעה משווי עפרות הברזל שהיו מצויות במכרות שבבעלותה - מכרות שנמצאים באזורי הכרייה העשירים ביותר בגינאה ובעולם כולו. שטיינמץ, דרך אגב, רכש זכויות כרייה אלו שנתיים לפני עסקה זו, ולאחר שממשלת גינאה הפקיעה אותן מידי ענקית כרייה אחרת - ריו טינטו - בטענה כי זו לא עמדה בתנאי ההסכם ביניהן. ריו טינטו ניסתה להחזיר לעצמה את אותן זכויות כרייה, אך כשלה ונאלצה לראות כיצד עברו לידיו של איש העסקים הישראלי. לריו טינטו יש עדיין בעלות על חלק מהמכרות באותו אזור, אך המכרות העשירים יותר הם אלו שהופקעו ממנה.
עכשיו, אפשר להגיד שריו טינטו מבקשת את נקמתה. שטיינמץ, למי ששכח, כבר שקוע עמוק בבוץ בחקירת שחיתות שנוגעת לעסקה זו (ואפילו ממשלת גינאה כבר יצאה נגדו), ועכשיו הגיע תורה של ריו טינטו, ענקית הכרייה ששווה 102 מיליארד דולר.
"תביעה חסרת בסיס"
לפי ה"פייננשל טיימס", ריו טינטו תובעת את שטיינמץ ואת שותפתו Vale בטענה כי השניים קשרו קשר כדי לגנוב ממנה את אותן זכויות כרייה ששוות כל כך הרבה כסף. ריו טינטו ו-Vale, רק כדי שתבינו, הן יריבות מושבעות - הרבה לפני שאותה עסקה יצאה לפועל. שתי החברות הן כורות עפרות הברזל הגדולות ביותר בעולם, ולא מפתיע שהן נלחמות עד טיפת דמן האחרונה על כל מכרה אטרקטיבי. Vale שווה 68 מיליארד דולר.
ריו טינטו טוענת בתביעתה, שהוגשה אתמול (ד') בניו-יורק, כי היא הפסידה מיליארדי דולרים בגלל מה שעשתה Vale ואחרים, ולכן היא דורשת מבית המשפט כי יפצה אותה על אובדן זכויות הכרייה. ריו טינטו לא נקבה בפיצוי הנאות מבחינתה, ומצפה כי ייקבע תוך כדי המשפט - אם יהיה כזה.
תביעה זו הוגשה לאחר שממשלת גינאה הפקיעה בתחילת אפריל משטיינמץ ו-Vale את אותן זכויות כרייה, וזאת לאחר שהגיעה למסקנה ששטיינמץ שיחד בכירי ממשל כדי לקבל אותן. לפי הידוע, אפילו אשתו של שליט גינאה קיבלה שוחד משטיינמץ.
כאמור, ריו טינטו, בתביעתה, מאשימה בקנוניה את Vale, את BSGR של שטיינמץ ואת שטיינמץ באופן אישי. כמו-כן, היא מפנה אצבע מאשימה למחמוד תיאם, לשעבר שר הכרייה של גינאה, בטענה כי זה קיבל שוחד של 200 מיליון דולר משטיינמץ כדי שאותן זכויות כרייה יעברו לידיו לאחר שהופקעו מריו טינטו.
Vale טוענת בפני ה"פייננשל טיימס" כי עדיין לא למדה את התביעה של ריו טינטו, ורק הדגישה כי ממשלת גינאה, בממצאי חקירתה הארוכה, זיכתה אותה מכל מעשה לא ראוי והותירה בפניה דלת פתוחה לחזור לרכוש את אותן זכויות כרייה. BSGR, שלא תוכל לנסות לרכוש אותן בשנית, טענה מצידה כי "ריו טינטו לא עשתה דבר עם אותן זכויות כרייה שניתנו לה, ולכן הן הופקעו מידיה. תביעה חסרת בסיס ומוזרה כמו זו שהגישה לא ישנו עובדה זו", הוסיפה.

תאריך:  03/05/2014   |   עודכן:  03/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטיינמץ הולך ומסתבך: "היה חלק מקנוניה שמטרתה לגנוב מריו טינטו מיליארדים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת בני שטיינמץ
עופר וולפסון
ההחלטה מסמלת נקודת מפנה במאבק בן השנתיים שמנהל המיליארדר הישראלי נגד הממשלה הדמוקרטית של המדינה האפריקנית    הרקע להחלטה: ראיות לפיהן BSGR השיגה את חוזי הכרייה תוך מתן שוחד ומעשי שחיתות נרחבים
איתמר לוין
המיליארדר ימסור פרטים נרחבים על הנאמנויות והחברות בחו"ל באמצעותן הוא פועל    ביהמ"ש: הימנעותו של שטיינמץ ממסירת המסמכים יוצרת חשש שהוא ינסה לתפור גירסה בהתאם למסמכים שכבר בידי הרשות
איתמר לוין
טוען שהפשיטה על ביתו בז'נבה נעשתה במסגרת שיתוף פעולה מקובל בין ממשלות וכי הוא משתף פעולה בשמחה עם שלטונות שווייץ    מאשים: שני עובדים של BSGR נכלאו בגינאה באופן בלתי חוקי
איתמר לוין
סוכנות הידיעות בלומברג: הפשיטה בוצעה בשבועיים האחרונים כחלק מחקירת החשד לפיו שטיינמץ שילם שוחד תמורת רכישת מכרה יהלומים בגינאה במחיר מציאה
איתמר לוין
משטרות שוויץ וצרפת פשטו על משרדי חברת אוניקס, הנותנת שירותי ייעוץ וניהול ל-BSGR של שטיינמץ    הפשיטה - לבקשת משרד המשפטים האמריקני כחלק מן החקירה בחשד ששטיינמץ שילם שוחד תמורת זיכיון לכריית יהלומים בגינאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il