X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עובדות לשעבר כנציגות שימור לקוחות מבקשות לאשר הגשת תביעה ייצוגית כנגד החברה בטענה לקיפוח זכויותיהם של אלפי עובדיה
▪  ▪  ▪

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מוערך של 22.5 מיליון שקלים הוגשה כנגד חברת yes בטענה לקיפוח זכויותיהם של אלפי עובדים במחלקת שימור לקוחות ושירות לקוחות ובמוקדים הטכניים.
עילות התביעה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע הן: הפרשי תשלום שכר עבודה, דמי חופשה וחגים, הפרשי תשלום יום בחירות, והפרשי תשלומים לקרן השתלמות. התביעה הוגשה על-ידי אורטל פייביש, אילונה וורס רודמן ושרית אוקנין שהועסקו ב-YES בתפקיד נציגות שימור לקוחות.
לטענת התובעות, באמצעות עוה"ד צבי שמיר וסיון שטינברג רוב עובדי החברה כלל אינם מודעים כי החברה אינה משלמת להם כחוק ועושה בשכרם כבשלה.
בתביעה נאמר כי yes שילמה לעובדיה עבור יום בחירות תשלום חלקי בלבד בניגוד גמור לחוק. עוד נאמר בתביעה כי yes דורשת מעובדיה עם תחילת התדריך, כי ישבו במקומם לאחר שהחתימו שעון עבודה בכניסה למשמרת, לאחר שהדליקו את המחשב והעלו את מערכת העבודה, דבר הלוקח מספר דקות.
לטענת התובעות yes עיגלה את שעו העבודה של עובדיה בזמן תדריכים וקיזזה באופן שרירותי משכר עובדיה את הזמן הנחוץ להם לצורך העלאת מערכת המחשוב, קיזוז המצטבר מדי חודש לכדי למעלה משעת עבודה לכל עובד. עוד נטען בתביעה כי yes החשיבה חלק ניכר משכרם של העובדים כבונוס בהגדירה חלק ניכר משכרם כרכיב בונוס על-מנת להפחית באופן משמעותי את סכומי רכיבי השכר אשר היה עליה לשלם בגינם הפרשות סוציאליות.
התובעות טוענות עוד כי yes לא שילמה תנאים סוציאליים עבור שעות העבודה שקיזזה שלא כדין. לטענת התובעות yes מגדירה משמרת לצרכי תשלום חופשה שנתית, ימי מחלה וחגים כשבע שעות וחמש עשרה דקות, בעוד שבפועל המשרות במוקדים הינן בנות שבע שעות ועשרים דקות.
על-ידי הגדרה זו נטען בתביעה, חוסכת yes חמש דקות בכל יום חופש אליו יוצא העובד. כך ב-7 השנים החולפות חסכה yes עבור כ-1800 עובדים שעתיים לא פחות מ-12,600 שעות עבודה אותן לא שילמה לעובדיה בדמי החופשה בלבד
.אשר על כן מתבקש בית הדין לחייב את yes בתשלום מלוא הפרשי השכר הנובעים מקיזוז שעות עבודה לטובתה, תשלום הפרשות סוציאליות עבור הפרשי השכר שנוצרו מקיזוז שעות העבודה, תשלום חלקי עבור ימי הבחירות לכנסת ה-19, 18, 17, תשלום מלא של שעות העבודה אשר לא שולמו לעובדים בשל הגדרת המשמרת בחוסר של 5 דקות והזכויות הסוציאליות הנובעות מכך, הפרשי תשלום בגין שבתון בימי הבחירות לכנסת ישראל שחלו במהלך 7 השנים האחרונות, תשלום הפרשות סוציאליות עבור רכיב הבונוס במשכורות העובדים משנת 2008.
עוד מתבקש בית הדין להורות ל-YES לחדול מקיזוז שעות העבודה של עובדיה כלפי מטה ולהתחיל לשלם לעובדיה את מלוא השכר המגיע להם ובאופן מדויק. בנוסף להחשיב את ה"בונוס" כחלק משכר הבסיס אשר יש לשלם בגינו זכויות סוציאליות.
התובעות מעריכות את סכום התביעה המצרפי בגין תשלום הפרש קיזוז שעות עבודה, הגדרת משמרת בחוסר, הפרש עבור ימי בחירות ותשלום בגין בונוס פיקטיבי בסכום מצרפי של 22.5 מיליון שקלים.

ת.צ. 37100-04-14
תאריך:  04/05/2014   |   עודכן:  04/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
החברה הגישה תביעה כנגד בית עסק למכירת חומרה ותוכנה בטענה למכירת עותקים מזויפים של תוכנות דיסקים ומדבקות אותנטיקציה
יפעת גדות
אייל קרמר מונה לממלא-מקום מנכ"ל באלקטרה מוצרי צריכה    יחליף את יקי ודמני שיסיים את תפקידו
איציק וולף
שרת המשפטים הודיעה כי תערער על ההחלטה וכי במקביל יפעל משרדה להחלת תקנות חברה לתועלת הציבור על הקרן הקיימת לישראל    "מי שלא רצה את מבקר המדינה, יקבל את הקרן הקיימת כחברה לתועלת הציבור"
עידן יוסף
כוחות מד"א מצאו את התינוק כשהוא במצב אנוש, אך לאחר שביצעו בו פעולות החייאה נאלצו לקבוע את מותו    המשטרה פתחה בחקירת האירוע
איתמר לוין
מסביר: זכותו של החשוד לשתוק בחקירתו, אך שתיקה זו אינה מאפשרת לבדוק את רמת המסוכנות שלו ולכן אין מקום להזמנת תסקיר על האפשרות של חלופת מעצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il