X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברה שנתבעה על-ידי עובד ניקיון שהועסק על ידה מבקשת מבית הדין הארצי לעבודה לבטל החלטה של בית דין אזורי לנהל הליך של קדם-משפט בתביעה שהוגשה בשמו של אדם שהלך לעולמו עוד בטרם הגשת התביעה
▪  ▪  ▪
מוות לא סופי [צילום: AP]

לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים הוגש ערעור על החלטה שניתנה בבית הדין האזורי לנהל הליך של קדם-משפט בתביעה שהוגשה בשם אדם שהלך לעולמו כחצי שנה לפני הגשתה, דהיינו בתביעה שהוגשה ללא הרשאה, ללא כשרות משפטית ואפילו ללא ייפוי כוח.
המערערת, חברת י.ב. שיא משאבים, טוענת כי במהלך דיון קדם-המשפט בתביעה שהוגשה כנגדה, הבהיר בא-כוח התובע לראשונה כי התובע מת עוד קודם הגשת התביעה. אולם בית הדין החליט למחול על הפגם המהותי שנפל בתביעה שהוגשה שלא כדין בשמו של אדם שהלך לעולמו עוד בטרם הגשת הביעה תוך הסתרה מכוונת של עובדה מהותית זו, וביכר לנהל קדם-משפט לצורך הגעת הצדדים לפשרה.
כל זאת, לדברי המערערת, בניגוד להוראות חוק השליחות המחייבות הרשאה מפורשת לניהול הליכים בפני בית הדין ואף לניהול פשרה. להלכה ולמעשה נאמר בערעור כי הדיון נעשה בהיעדרו הפיזי והמשפטי של התובע המנוח ובהיעדרו של נציג מוסמך מטעמו.
על אף כל אלה, נאמר בערעור, הציע בית הדין למערערת לשלם לצרכי פשרה סכום של 8,000 שקלים . המערערת סירבה והציעה לשלם לצרכי פשרה סך של 4,400 שקלים. לדבריה, סירובה לא נראה בעין יפה על-ידי בית הדין בלשון המעטה, ומתוך מורת רוח ברורה מכך, החליט בית הדין לערוך קדם-משפט נוסף על-מנת להביא את הצדדים לפשרה וחייב את המערערת לשלוח את מנכ"לה להתייצב באופן אישי לדיון.
אם לא די בכך, טוענת המערערת, מורת רוחו הברורה של בית הדין מסירובה להצעתו הביאה לחיובה בהוצאות נכבדות בסך 3,000 שקלים. לנוכח זאת מבקשת חברת י.ב. שיא משאבים מבית הדין הארצי לעבודה לתת לה רשות ערעור על החלטת בית הדין האזורי ולראות בבקשה זו כערעור לגופו.
י.ב. שיא משאבים מבקשת לבטל את החלטת בית הדין האזורי ולהורות על דחייתה, ולחלופין על מחיקתה של התביעה.
לטענתה, באמצעות עו"ד נאוה בן-שטרית, אין להתיר ניהול תביעה ואף ניהול משא-ומתן לפשרה כאשר ברור כי התביעה הוגשה בהעדר כשרות משפטית ואף ללא הרשאה ובפרט ללא הרשאה מפורשת בייפוי כוח.
עוד טוענת המערערת כי אין להגיש תביעה על-ידי מנוח אלא על-ידי מנהל עזבונו או יורשיו, ואין לנהל קדם משפט לפשרה בתביעה שהוגשה על-ידי המנוח, ולבסוף אין לחייב צד שסירב להצעת פשרה בהוצאות בשל כך.
לדברי המערערת, מדובר בערעור עקרוני החורג מעבר לצדדים המתנהלים בתביעה האמורה, זאת מאחר שהוא נוגע למושכלות יסוד של ניהול הליך משפטי ובפרט הליך משפטי הוגן ובהתאם לכל כללי הדין.

בר"ע 42706-04-14
תאריך:  07/05/2014   |   עודכן:  07/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערעור: לבטל החלטה על דיון בתביעת המת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סיני ליבל ביקש לדון בפעם השלישית בטענותיו נגד היועצת המשפטית לשעבר של משרד התקשורת    נאור דחתה את הבקשה על הסף וחייבה אותו בתשלום הוצאות לטובת אוצר המדינה
יצחק דנון
לקוח של בית ההשקעות גולד ניהול פיננסי תובע מהחברה לפצות אותו בגין הפסדיו כתוצאה מניהול תיק ההשקעות שלו    "נוהלו ללא כל היגיון כלכלי אך ורק לצורך הפקת עמלות מסחר"
איתמר לוין
בג"ץ הורה להעניק לקצין דרגת רב-כלאי אישית, לאחר שבמשך שנים ארוכות לא זכה לקידום בשל מוגבלותו מבחינת היקף המשרה    מלצר: הרושם הוא שהשב"ס החליט לא לעשות דבר כדי לקדם אותו
איתמר לוין
קובע בהרחבה מהן חובותיו של מעסיק הנגזרות מחוק שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות, כולל תשלום שכר גבוה ביחס לתפוקה    מעסיק יידרש להוכיח שהמוגבל לא יכול לבצע דרישה מהותית
איתמר לוין
עו"ד שחר זמלר הגיש תביעת לשון הרע נגד זכיינית צילומים והיח"צנים שלה. אמירותיו של ביהמ"ש כאשר דחה על הסף את התביעה, מותירות סימני שאלה באשר לכישוריו המקצועיים של זמלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il