X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נמכרו רק 1,790 דירות חדשות - מצפים לביטול המע"מ בינואר-מרס נרשמה ירידה של 7% במכירת דירות חדשות ההאטה - בעיקר בתל אביב, בירושלים, בפתח תקוה ובראשון לציון מלאי הדירות הלא-מכורות גדל ב-4.6%
▪  ▪  ▪
ראש העין. בתנופה [צילום: עידן יוסף]

ירידה של 10% נרשמה בחודש מרס במכירת דירות חדשות. כך הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בחודש זה נמכרו בכל הארץ 1,790 דירות חדשות, לעומת 1,980 בפברואר. למעשה, הירידה חדה עוד יותר, משום שבמרס היו 10% ימי מכירה יותר מאשר בפברואר, שהוא חודש קצר. הירידה במכירות נובעת בעיקר שזוגות צעירים רבים החליטו להמתין ולא לקנות, בציפייה לביטול המע"מ.
ברבעון הראשון של 2014, ינואר-מרס, נמכרו 5,720 דירות חדשות - ירידה של 7% לעומת הרבעון הראשון של 2013. הירידה במכירות התרכזה בחודש מרס.
ראש העין קיזזה חלק מהירידות
הירידה במכירות ברבעון בלטה בין היתר בערים הבאות: פתח תקוה - ירידה של 26% ל-293 דירות, תל אביב - ירידה של 25% ל-410 דירות, ראשון לציון - ירידה של 25% ל-106 דירות, ירושלים - ירידה של 9% ל-471 דירות. ברוב הערים נרשמה ירידה במכירות, והיא קוזזה בחלקה על-ידי מכירת 465 דירות חדשות בראש העין, שבה יש פעילות בנייה נרחבת, לעומת דירות בודדות שנמכרו אשתקד.
ירידה של 23% ברכישת דירות שלא מקבלנים
גם ברכישת דירות שלא מקבלנים - בנייה עצמית, קיבוצים ומושבים, הסקטור הערבי, דיור מוגן וכדומה - נרשמה ירידה: בחודש מרס נמכרו 890 דירות כאלו, ירידה של 23% לעומת פברואר. בינואר-מרס נמכרו 3,821 דירות, גם כאן ירידה של 23% לעומת הרבעון הקודם. נתונים אלו מעידים ככל הנראה בין היתר על האטת הפעילות בסקטור הבנייה העצמית (הרחבות קהילתיות וכדומה).
מלאי הדירות הלא-מכורות הגיע ב-31 במרס ל-23,610 - עלייה של 4.6% לעומת מרס 2013. גם נתון זה מעיד על האטה במכירות וגידול איטי במלאי הלא-מכור. מצד שני, עדיין לא רואים מבצעי מכירות והוזלות ברוב הפרויקטים הגדולים.
רוני כהן, מנכ"ל חברת שיווק הדירות אלדר, מעריך שבסופו של דבר ייהנו רק חלק קטן מהזוגות הצעירים מהאפשרות לרכוש דירות ללא מע"מ. רוב הזוגות הצעירים, הוא סבור, יגלו שמחירי הדירות יעלו בחודשים הקרובים.

תאריך:  04/05/2014   |   עודכן:  04/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיטשל א' לוין
באנגליה התנכלו השלטונות ליהודים והביאו לגירושם למשך כמה מאות שנים
עידן יוסף
הטקס הממלכתי לזכר חללי צה"ל וחללי פעולות האיבה בכותל המערבי    הנשיא פרס: "אנו חיים עדיין על חרבנו אך שוחרים לשלום"    הרמטכ"ל גנץ: "לא אוכל להבטיח שכולם ישובו"
עידן יוסף
ראש הממשלה בטקס זיכרון ביד לבנים: "השוני הגדול בתקומת ישראל הוא היכולת שלנו להעמיד בנים ובנות שיגנו עלינו, וגם אם הדבר כרוך בכאב שאין שני לו, נס גדול קרה פה"
מירב ארד
יכהן גם ככלכלן ראשי במשרד האוצר    נווה שימש עד לאחרונה כמנהל בנק הדואר
איתמר לוין
היזם המואשם במתן שוחד לראש עיריית רמת גן לשעבר טוען: נתתי מניות לבנו של בר בחברה שלמעשה לא פעלה    "פרויקט מגדל התמרים אושר אחרי זמן כפול מזה שאושרו פרויקטים דומים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il