X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע: כאשר מוכח שהפיטורין אינם נובעים מן ההריון - לא יכולה הממונה על עבודת נשים בתמ"ת למנוע אותם או לקבוע שיחלו רק לאחר הלידה
▪  ▪  ▪
החלטה בניגוד לדין [צילום: AP]

"עת מפוטרת עובדת בשל הריונה, חלה חובה מוחלטת על הממונה שלא להתיר את פיטורי העובדת. אולם מתן היתר לפיטורי עובדת שלא בקשר להריונה הינה חובה מסויגת ועל הממונה להפעיל שיקול דעת". כך קובעת שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, ד"ר אריאלה גילצר-כץ.
לדברי גילצר-כץ, "לממונה שיקול דעת גם עת אין קשר בין הפיטורים להריון, למרות מילות החוק אשר אינן מאפשרות לכאורה לממונה שלא להתיר פיטורים עת מתברר לממונה כי אין קשר בין ההריון והפיטורים. אולם בכל מקרה, החלטה זו נתונה לביקורת שיפוטית מוגברת".
משמעות פסק הדין היא, כי הממונה על עבודת נשים במשרד התמ"ת אינה רשאית לאסור בצורה מוחלטת לפטר עובדת בהריון, אם המעביד מוכיח שהפיטורין אינם קשורים להריון. גילצר-כץ מוסיפה:
"האם הייתה סמכות לממונה שלא להתיר את הפיטורים אלא בסוף הריונה של העובדת? סבורים אנו שלא. מדוע יש להעדיף על אינטרס העובדת על פני המעביד, המעביד איננו צריך לשמש כ'כיס העמוק'. לוּ לא מצאה העובדת עבודה בחודש השביעי להריונה ולצערנו קיימת סבירות גבוהה שכזו, יכלה לפנות למל"ל לשם קבלת דמי אבטלה.
"אל לה לממונה ליצור יצור כלאיים. לממונה קיימות שלוש אפשרויות בלבד, והן: להתיר את הפיטורים ממועד ההחלטה, להתיר את הפיטורים באופן רטרואקטיבי או לא להתיר את הפיטורים כלל. לטעמנו, הממונה איננה יכולה להתיר פיטורים מסוף ההריון או מתחילת חופשת הלידה. זוהי החלטה בניגוד לדין".
הדברים נאמרו בהחלטת בית הדין (13.4.14) לקבל את ערעורן של חברות יניב אסטרטגיות שיווק ומליבו קוסמטיקה מתקדמת, על החלטת הממונה שלא להתיר להן לפטר את נעמה גור-ארי בזמן הריונה אלא רק לאחר מכן. גילצר-כץ קבעה, כי הפיטורין לא נבעו מהריונה של גור-ארי ולכן לא הייתה הממונה רשאית למנוע אותם או לדחות את ביצועם.
נציגי הציבור אבי אידלסון ואליעזר רוזנטל הסכימו עם גילצר-כץ. את החברות ייצג עו"ד דוד שטיין, את גור-ארי ייצג עו"ד אורי טורקיה-שלס, ואת המדינה - עו"ד גילה חממי פינק. גור-ארי והמדינה חויבו בתשלום הוצאות בסך 5,500 שקל כל אחת.
תאריך:  08/05/2014   |   עודכן:  08/05/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נפלו באילת בשל גל החום הכבד    המלכישלו הוא קרוב רחוק של ציפור השלו המוזכרת בתנ"ך, בו תוארה לראשונה נפילת ציפורים מהשמיים    הציפורים "מתדלקות" בפארק הצפרות וממשיכות בדרכן לאסיה ואירופה
יפעת גדות
הבעל:" אני ממלא מספרים קבועים מזה 4 שנים, אשתי בקשה ממני כי אשנה את המספרים, התעקשתי לא לשנות וזה השתלם בגדול"
איציק וולף
כביש הערבה נחסם בקטעים רבים בשל שיטפונות בנחלי הנגב    כביש 6 דרומה נחסם בשל תאונה    נהג משאית מחולץ מהקילומטר ה-184 בכביש הערבה    רמזורים הפסיקו לפעול במרכז תל אביב
אלעזר לוין
דירה בכפר סבא הושכרה בתשואה של 3.6%    דירת חדר במגדלי נאמן - 3,500 שקל לחודש
איתמר לוין, איציק וולף
שני אישומי השוחד נגד ראש עיריית בת ים הומרו בהפרת אמונים    אין הסכמה על העונש - אך ביהמ"ש צפוי להטיל על לחיאני קלון שייאלץ אותו להתפטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il