X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ב-FXCM אומרים כי המצב הטכני של הדולר-שקל הוא שלילי ביותר וכי מדדי המומנטום מצביעים על שלילה חזקה ובשבוע שעבר הצמד שבר קו תמיכה חשוב והוא כעת עושה את דרכו מתחת לשפל של 3.454 פריקו: "מנהלי כספים חייבים לנהל בצורה אקטיבית את החשיפה המטבעית"
▪  ▪  ▪
צפי למסחר דליל [צילום: פלאש 90]

המצב הטכני של הדולר-שקל הוא שלילי ביותר ומדדי המומנטום מצביעים על שלילה חזקה, כאשר בשבוע שעבר הצמד שבר מתחת לקו תמיכה חשוב והוא כעת עושה את דרכו מתחת לשפל של 3.454. כך עולה (יום ב', 5.5.14) מסקירת מחלקת המחקר של FXCM ישראל.
עם זאת, יש לציין כי הרמה של 3.454 הצליחה לבלום את הסחף כבר מספר פעמים ואולי גם הפעם נראה עצירה לפני הירידה לשפל חדש. הדבר כמובן תלוי בראש ובראשונה במסחר העולמי בדולר. כמו-כן, למרות שבאחרונה הגזרה הזו שקטה למדי, אומרים ב-FXCM כי ייתכן כי בנק ישראל יבחר להתערב במידת הצורך כדי להגן על רמות השפל.
הדולר עצמו פתח את שבוע המסחר במומנטום שלילי, כאשר בשבוע שעבר ראינו קריסה של המטבע האמריקני שהתרחשה בעקבות נתוני התמ"ג הירודים בעטיו של החורף הקשה שפורסמו באמצע השבוע.
גם דוח התעסוקה האמריקני המעולה שפורסם בשישי, והצביע על תוספת של 288 אלף משרות באפריל וירידה של האבטלה ל-6.3%, לא הצליח לאושש את הדולר, אבל ייתכן כי הדבר נבע מנפחי המסחר הדלילים שאפיינו את יום השישי.
בסופו של דבר, דוח התעסוקה, שהתעלה מעל התחזיות המוקדמות, דווקא מעיד לדעת FXCM על התאוששותה של הכלכלה האמריקנית מהמשבר החורפי ובכך מרכך במידה רבה את השפעתו השלילית של דוח התמ"ג. כמו-כן, שיעור האבטלה ירד לראשונה מתחת לרף היעד של הבנק הפדרלי, שעמד על 6.5%, ואף על-פי שהבנק הצהיר כי בכוונתו להמשיך ולתמוך בכלכלה ככל שיידרש ללא קשר ליעד האבטלה, אין ספק שהשיפור המשמעותי בדוח התעסוקה מגביר את ההערכות כי הבנק יבצע העלאת ריבית כבר במחצית הראשונה של 2015. על כן, בהחלט ייתכן כי השבוע תבוא לידי ביטוי ההשפעה החיובית של דוח התעסוקה, שקצת התפספסה ביום שישי.
"השבוע הקרוב יהיה דליל למדי באירועי סיכון, ועל כן התנודתיות עשויה להמשיך ולהיות נמוכה. ואולם, ביום רביעי תישא דברים נגידת הפד ג’נט ילן, ומעניין יהיה להקשיב לדבריה בנוגע למדיניות הריבית של הבנק לאור נתוני התעסוקה המרשימים שפורסמו בשישי", מציינים ב-FXCM.
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, ציין מצידו כי "חולשת הדולר אל מול המטבעות המרכזיים לצד היצעי המט"ח של תחילת החודש הקלנדרי המשמשים כמתכון קבוע לייסוף השקל שבה ומאתגרת את קובעי המדיניות, כאשר בנק ישראל המשמש כמבוגר האחראי הפעיל בעקביות בשוק המטבע המקומי נדרש לרכוש דולרים ולבלום את ייסוף השקל אל עבר רמות שפל חדשות".
לדבריו, מנהלי הכספים הנדרשים להתמודד עם הייסוף המתמשך צפויים לראות את הדולר ממשיך ונחלש, דבר המחייב ניהול אקטיבי ורציף של החשיפה הפיננסית, שכן לצד הייסוף שרושם השקל מחיר חומרי הגלם ממשיך לנוע בתזזיות חדות, כמו גם שערי הריבית המובלים על-ידי שער ריבית הדולר. כך לדוגמה, ביום שישי האחרון, על-אף נתוני התעסוקה המעודדים ירדו התשואות הדולריות. להערכתו, "בשל יום העסקים הקצר וחופשת יום העצמאות מחר, צפויה ירידה משמעותית בהיקפי המסחר. אולם אלו החשופים להשפעת שער החליפין ראוי שלא יסמכו על נסים ויפעלו בצורה יעילה ואפקטיבית לגידור החשיפות המטבעיות".
"פורסם מדד מנהלי הרכש לחודש אפריל בסין הנערך על-ידי HSBC ועל פיו המדד ממשיך לרדת ושוכן כעת על 48.1 נקודות, נתון הנמוך מ-50 נקודות מעיד על התכווצות בפעילות הכלכלית ועל מגמת האטה לצד נתון כלכלי חלש זה פורסם באוסטרליה כי הבקשות לרשיונות בניה בחודש מרס ירדו ב-3.5%, בעוד הציפייה הייתה לעלייה של 1%. על-אף נתון זה, נתוני האינפלציה מורים על המשך עליות מחירים של כ-3.1% בחישוב שנתי. מדד מנהלי הרכש לחודש אפריל של סקטור השירותים מורה על התרחבות קלה והוא עומד על 54.8 נקודות, לעומת 54.5 נקודות בחודש מרס", הסביר עוד פריימן.
עוד ציין מנכ"ל פריקו כי "בארה"ב, בהמשך להחלטה לצמצם את ההרחבה הכמותית כפי שנתקבלה בשבוע שעבר, מסר סגן יו"רית הבנק המרכזי, כי להערכתו ההרחבה הכמותית תסתיים עד חודש אוקטובר. המתיחות הגוברת באוקראינה מאיימת על יציבות שער החליפין של האירו, כאשר מעבר אחזקות של גופים רוסים מדולר לאירו מתוך חשש שלא להילכד בסנקציות, תורם לחוסנו של האירו והליש"ט".
"את תשומת הלב ימשכו היום נתוני מדד המחירים ליצרן בגוש האירו, לאחר שבשבוע שעבר דווח על עלייה מתונה במיוחד של 0.5% בחישוב שנתי במדד המחירים לצרכן. חופשת החג בטוקיו (גולדן וויק) תורמת היום להתחזקות הין אל מול המטבעות המרכזיים בעיקר לנוכח ההשפעה החיובית לה צופים כלכלנים עם העלייה בשיעורי התעסוקה בארה"ב, כפי שפורסם ביום שישי האחרון והצפויה לתרום לביקוש לתוצרת יפנית. ירידות השערים החדות בסקטור הנדל"ן בבורסת שנגחאי וההאנג סנג תרמו לירידות בבורסות אסיה, כאשר ההאנג סנג רשם ירידה של 1.55% והמדד בשנגחאי ירד ב-0.7%".

תאריך:  05/05/2014   |   עודכן:  05/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי פריימן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כ-100 דגמים מיניאטוריים של מכוניות מרצדס מכל הזמנים    מעל קילומטר של מסילות רכבת, נופים מרהיבים ואותנטיים    דגמי מכוניות ורכבות נדירות ומקוריות לאורך ההיסטוריה
אורי חודי
עד שתקום החברה הממשלתית להשכרה ותאושר בממשלה שוקלים כעת כי החברה החדשה תפרסם מכרזי ביצוע בלבד למתחמי שכירות ולא מכרזים הכוללים גם את מוטיב היזמות
יפעת גדות
פלישה לאדמות המדינה באזור התעשיה באשדוד פונתה על-ידי מסיג הגבול, תושב אשדוד, שהשתלט על שטח לצרכיו האישיים על חשבון הציבור
איציק וולף
פתיחת נאומו של ראש הממשלה הופרעה על-ידי אב שכול שהתפרץ וצעק נגד שחרור מחבלים    נאומו של נציג המשפחות השכולות אמור היה לכלול מתקפה נגד שחרור המחבלים אך צונזר לבקשת משרד ראש הממשלה
עופר וולפסון
הניקל זינק מתחילת השנה ב-32% בשל איסור יצוא של אינדונזיה והמתיחות ברוסיה; ממליצים למשקיעים לשקול גיוון של התיק והוספת חוזים על הניקל במקום חלק מהשקעה בזהב ונפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il