X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הכנסת בטקס הדלקת המשואות: "אסור לנו לאפשר את קיומה של ישראל השנייה בצידה ובצילה של ישראל הראשונה. אין לנו הפריבילגיה ליצור שתי מדינות לעם אחד"
▪  ▪  ▪
יו"ר הכנסת משיא משואה [צילום: דוברות הכנסת]
גשרים בין לבבות
יולי (יואל) אדלשטיין
נאום יושב-ראש הכנסת בטקס הדלקת המשואות ליום העצמאות ה-66 [ו' באיר תשע"ד, 05.05.2014]
לרשימה המלאה

בהר-הרצל בירושלים התקיים (יום ב', 5.5.14) טקס הדלקת המשואות, הטקס הנועל את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה ופותח את חגיגות יום העצמאות ה-66 של מדינת ישראל. אל מצעד הדגלנים השנה הצטרפה לראשונה תזמורת צה"ל שניגנה תוך כדי.
יושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין פתח את אירועי יום העצמאות ואמר כי החברה הישראלית עשתה את הלא-ייאמן - תחת שמש קופחת ועל אדמה סרבנית הקימה דמוקרטיה משגשגת השומרת על חרות אזרחיה בעת מלחמה כבעת שלום. עם זה ציין כי החברה הישראלית עדיין מחולקת למגזרים ולשבטים, מלאת סתירות וניגודים ומתחבטת בשאלות מיהו יהודי, מיהו ישראלי, ומהו כרטיס הכניסה לחברה הישראלית.
אדלשטיין קרא לציבור לפתוח את לבו לכל החפץ להשתתף בהוויה הישראלית והדגיש כי היעד לא יושג בחקיקה בלבד. "איננו יכולים לדבר על חוק כבוד האדם ובה-בעת לסגור את דלת המועדון לפני צעיר אתיופי. איננו יכולים לדבר על שוויון בנטל אך לסגור את דלת המשרד לפני צעיר חרדי או צעיר דרוזי", אמר. בתום נאומו בהר הרצל השיא יושב-ראש הכנסת את המשואה הראשונה בטקס הדלקת המשואות.
"דבר לא יעזור לערי הפריפריה ואזורי הספר, אם אנחנו לא נחליט להעמיד אותם במרכז, בלב החברה והמדינה. אסור לנו לאפשר את קיומה של ישראל השנייה בצדה ובצלה של ישראל הראשונה. אין לנו הפריבילגיה ליצור שתי מדינות לעם אחד. פתיחת החברה הישראלית, לקבלת האחר והשונה, לא תבוא בכוח חוק כזה או אחר. פתיחת החברה הישראלית תתרחש רק אם נהיה מוכנים לכך מבפנים. המדינה היא שלנו, ועלינו מוטלת החובה לקבע את דמותה, בהווה ולדורות", דברי יו"ר הכנסת.
את תריסר המשואות הדליקו 14 נשים: הטניסאית שחר פאר והספורטאית הפאראלִימפית פסקל ברקוביץ', שגרירת ישראל באתיופיה בלייניש זבדיה, מרים פרץ - ששכלה שניים מבניה, מנכ"לית אינטל ישראל מקסין פסברג, הינדייה סְלימאן - מנהלת מרכז לאמנות ולמלאכת יד בגליל העליון, טלי פרץ-כהן - מנהלת מרכז סיוע בגליל ובגולן, הרבנית עדינה בר-שלום, השחקנית מרים זוהר, דוקטור קירה רַדינסקי - מדענית ויזמית בתחום מדעי המחשב, ראש אגף כוח אדם בצה"ל האלופה אורנה ברביבאי, גל יוסף - תלמידת תיכון, כתבת קול ישראל לענייני צבא כרמלה מנשה וחברת הכנסת לשעבר גאולה כהן.

תאריך:  05/05/2014   |   עודכן:  05/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
גלית יצחק-אוגנוב
מהדורה מוגבלת של יין המיוצר על טהרת הרימון, בעיצוב מיוחד לרגל יום העצמאות ה-66    מחיר: 70-66 שקלים
איתמר לוין
קצת קיטורים עם כניסת יום העצמאות, כי ככלות הכל - היכולת למתוח ביקורת על עצמנו היא סימן לבגרות. ואחרי שנמלא את מצות הספורט הלאומי, גם תזכורת על קצה המזלג לדברים שהם באמת לתפארתנו
יוסף יואלי
יום הזיכרון הפך מיום זיכרון לאומי ליום זיכרון פרטי. העיסוק בחללים הפך אובססיבי לסיפור האישי של כל חייל, וממעטים לדבר על האופן בו הוא נהרג, באיזה מבצע הוא נהרג והכי פחות למה הוא נהרג ומי הרג אותו
דוד חרמץ, מאיר פוני
מישל זיגדון נולד בתוניסיה. כילד נחשף לשנאת המקומיים את היהודים, ובגיל 12 הוא היגר, ללא הוריו, לפריז; שם הפך לאיש עסקים אמיד    30 שנה מאוחר יותר ושנאת המוסלמים רדפה אחריו ואחרי בני משפחתו גם לעיר האורות    ואז קיבלה אם המשפחה, קורין, החלטה: בתוך שלושה חודשים אנחנו עולים לישראל. סה-טו
עופר וולפסון
רשימות נוספות
מכללת צפת התייחדה עם זכר הנופלים   /  יוני לובלינר
ירושלים חוגגת את יום העצמאות   /  דוברות עיריית ירושליים
"מדינת ישראל המופלאה קמה בדם בניה"  /  עידן יוסף
תודה ל"לוחמים לשלום"  /  איתן קלינסקי
הרהורים נוגים ביום הזיכרון   /  ליאורה קוזלובסקי
חובה לזכור  /  מתי דוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il