X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אנשי הצוות כינו שני ישראלים "שיכורים" - אך לא הוכח שאכן השתכרו נדחתה תביעת הנוסעים לפיצוי לאחר שנעצרו בלונדון בעקבות תלונת הצוות על התנהגותם שהפריעה למהלך הטיסה
▪  ▪  ▪
לא אחראים למה שהתרחש לאחר הנחיתה

חברת בריטיש איירווייס תפצה שני נוסעים ישראלים לאחר שאנשי הצוות בטיסה מתל אביב ללונדון כינו אותם בפרהסיה "שיכורים". לעומת זאת, החברה לא תפצה אותם על כל שנעצרו למשך מספר ימים בלונדון בעקבות האירועים בטיסה. כך קבעה (24.4.14) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית שבח.
צבי הנדלר וצח בר-און תבעו 3 מיליון שקל בעקבות טיסה במחלקת עסקים ביוני 2009. אנשי הצוות חשדו שהשניים שיכורים, הזהירו אותם מפני תוצאות התנהגותם - ובראשה הסתגרותו של בר-און בתא השירותים - ודיווחו על כך למשטרה לאחר הנחיתה בלונדון. השניים נעצרו למספר ימים, אך כתבי האישום נגדם בוטלו מהעדר אשמה.
שבח קבעה, כי ייתכן שהנדלר ובר-און שתו יתר על המידה, אך בניגוד לטענות הצוות - לא הוכח שהם היו שיכורים. "הנתבעת לא הוכיחה כי התובעים היו שיכורים, ואת מסקנתם הנמהרת ביססו אנשי הצוות על: שתיית השמפניה ע"י התובעים; דרישתם למשקאות נוספים; מעידת הנדלר לכסאו; מראה פניו של הנדלר, דיבורו האיטי, ודיבורו הקולני והמבולבל של בר-און. כמובן שאין די בכך", היא אומרת.
לדברי שבח, "האשמתם של התובעים בשכרות הייתה נמהרת ופזיזה. הנתבעת היא שמכבדת את הנוסעים שבמחלקת העסקים שלה במשקאות אלכוהוליים, ומשכך לא תלין אלא על עצמה בלבד אם להרגל זה, שלא מלווה בנוהל מסודר, תוצאות חריגות... המסקנה הינה אפוא כי עת הטיחה הדיילת בפני התובעים כי הינם שיכורים, ועת הוכח כי לאמירה זו לא היה ביסוס, כשלה הנתבעת בפרסום לשון הרע".
לעומת זאת, ממשיכה שבח, לא היה כל פסול ביתר מעשיהם של אנשי הצוות, שתפקידם גם להבטיח את בטיחות הטיסה והנוסעים. הצוות נהג לפי הנהלים כאשר דיווח למשטרה על שהתרחש, וגם אם התייחסותה של משטרת לונדון אל בר-און והנדלר הייתה קיצונית בחומרתה - הצוות אינו נושא באחריות לכך.
"הרושם הכללי שנוצר מהתנהגותם החריגה של התובעים וממשקלן המצטבר של התקריות בהן הם היו מעורבים במהלך הטיסה הקצרה, תואם בהחלט לתיאורם של אנשי הצוות את התובעים כמי שהפריעו להם במילוי תפקידם. אנשי הצוות אכן הקפידו ודקדקו עם התובעים, לא מחלו ולא ויתרו להם, אך יש להבחין בין גישה מחמירה וקפדנית לבין תלונה שקרית או 'מנופחת'", קובעת שבח. היא גם מציינת, כי התיקים נגד השניים נסגרו בעיקר מסיבות אנושיות, ולכן אין ללמוד מכך שתלונת הצוות הייתה מופרכת.
שבח מוסיפה: "התובעים יצרו שרשרת תקריות אשר הפריעו לסדר הטוב במטוס, אף עשויים היו להמשיך וליצור בעיות משמעת בכלי הטיס, עם הסתגרותו של בר-און בתא השירותים, ומשכך ניתן בהחלט לומר כי הפעולות שננקטו ע"י אנשי הצוות, כולל דיווח לרשויות - מקנים לצוות האוויר חסינות בפני תביעה. יודגש, כי החסינות לא מגנה על הנתבעת בפני עוולת לשון הרע, שכן הטחת עלבון לא מבוסס בפני נוסע אינה יכולה להיחשב כאמצעי ביטחון סביר לשם שמירה על הסדר והמשמעת".
שבח חייבה את בריטיש איירווייס לשלם לבר-און והנדלר 50,000 שקל כל אחד, עשירית מסכום התביעה והוצאות בסך 35,000 שקל. את בר-און והנדלר ייצגו עוה"ד אילן בובמך ויריב רונן, ואת בריטיש איירווייס- עוה"ד היו קוברסקי, אהוד ארצי וערן גוטליב.

תאריך:  11/05/2014   |   עודכן:  11/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריטיש איירווייס תפצה על לשון הרע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שתייה בטיסה
שמ  |  11/05/14 16:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
תשתף פעולה עם לוקהיד-מרטין    זכתה במכרז של 1.24 מיליארדי דולר לכעשרים שנה
אלעזר לוין
55 מיליון שקל בקופתה של החברה הממשלתית-עירונית יועברו לקופת האוצר ולא ישמשו לרכישת דירות לנזקקים    השר אריאל הורה לפרזות לרכוש דירות, אך חזר בו לאור התנגדות פקידי האוצר
איציק וולף
בכירים בליכוד מתנגדים ליוזמת נתניהו לביטול הבחירות לנשיאות    ח"כ כץ: לא ניתן יד לניסיון לשנות חוק יסוד משיקולים אישיים    לבני יוזמת - עיקור הנשיאות מסמכות פוליטית
עידן יוסף
מדד עצמאות הכנסת של המשמר החברתי לכנס החורף התשע"ד: הח"כים של הקואליציה מתקשים לקדם חקיקה
שלומית צור
מכירת קומפלקס המשרדים העבירה את טלרד, העומדת בפני הנפקה, להון חיובי    לאחרונה רכש מיליונר האינטרנט את השליטה בחברת הנדל"ן רוטשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il