X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ הורה להעניק לקצין דרגת רב-כלאי אישית, לאחר שבמשך שנים ארוכות לא זכה לקידום בשל מוגבלותו מבחינת היקף המשרה מלצר: הרושם הוא שהשב"ס החליט לא לעשות דבר כדי לקדם אותו
▪  ▪  ▪
השב"ס פעל בניגוד לחוק
המוגבלות היא המחסום
"קשה ליישב בין חוות-הדעת החיוביות ביותר שהעותר מקבל לכל אורך תקופת שירותו בשב"ס, לבין העובדה שכל ניסיונותיו, מאז שנת 2003 (בסך הכול - 13 במספר!) להתמודד על תפקידים ששיבוצו בהם יאפשר גם את העלאתו לדרגת רב-כלאי - לא צלחו... בנסיבות אלה, כמעט ואין מנוס מלהגיע למסקנה כי מה שמפריד בין כלאי מחמלי לבין קידומו במערכת הוא, אכן, מוגבלותו"

"קשה להשתחרר מן הרושם כי המשיבים גמרו בדעתם שלא לעשות דבר על-מנת לאפשר את קידומו של העותר בתפקיד, או בדרגה". כך אומר (יום ב', 5.5.14) שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, על התנהלותו של השב"ס שמנע קידום מקצין בשל מחלת לב בה לקה בזמן שירותו.
כלאי רמי מחמלי משרת בשב"ס מאז 1995. בשנת 2003 לקה בליבו ומאז הוא מוגבל לשש שעות עבודה ביום. מחמלי התמודד על שורה של תפקידים הנושאים לצידם דרגת רב-כלאי, אך הפסיד בכל המכרזים. הוא עתר לבג"ץ בטענה לאפליה פסולה על-רקע היותו בעל מוגבלות. השופטים ביקשו בשלוש השנים האחרונות מהשב"ס למצוא למחמלי תפקיד מתאים, אך משלא נענו - קיבלו חלקית את עתירתו.
מלצר אומר: "חרף כישוריו, הכשרתו המקצועית, ניסיונו, וחוות הדעת המקצועיות החיוביות ביותר לגביו - נדחתה מועמדותו של כלאי מחמלי לתפקידים המקדמים שעליהם ביקש להתמודד, פעם אחר פעם, אחר פעם. בסופו של יום, העותר משרת באותו תפקיד (קצין טכנולוגיות), בדרגת כלאי, מזה למעלה מ-12 שנים - פי 3 מפרק הזמן המינימאלי למעבר בין דרגת כלאי לרב-כלאי.
"...האם שירות בתי הסוהר הפלה את כלאי מחמלי בקידומו בתפקיד ובדרגה, במובן חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות? - מהחומר המונח בפנינו עולה, לגישתי, באופן מובהק, כי יש להשיב לשאלה זו בחיוב". מלצר מנמק בהרחבה את מסקנתו, ומצביע בין היתר אך כל שהשב"ס עצמו הודה שקידומו של מחמלי נמנע בשל ההגבלה על היקף משרתו - ובנסיבות העניין זהו נימוק בלתי לגיטימי. לא הוכח, כי קצין טכנולוגיות - התפקיד שביקש מחמלי - מחייב משרה מלאה או נוכחות בשטח, וניתן למנות סוהר נוסף שיסייע לו, מציין מלצר.
לפי מבחן התוצאה
מלצר מוסיף: "המסקנה שלפיה העותר מופלה לרעה בקידומו בשירות מתבקשת גם (ואולי בעיקר) לנוכח 'מבחן התוצאה'... קשה ליישב בין חוות-הדעת החיוביות ביותר שהעותר מקבל לכל אורך תקופת שירותו בשב"ס, לבין העובדה שכל ניסיונותיו, מאז שנת 2003 (בסך הכול - 13 במספר!) להתמודד על תפקידים ששיבוצו בהם יאפשר גם את העלאתו לדרגת רב-כלאי - לא צלחו... בנסיבות אלה, כמעט ואין מנוס מלהגיע למסקנה כי מה שמפריד בין כלאי מחמלי לבין קידומו במערכת הוא, אכן, מוגבלותו".
בג"ץ קבע, כי יש להעניק למחמלי דרגת רב-כלאי אישית החל מדצמבר 2011, מועד הוצאת הצו על תנאי בעתירתו. לדברי מלצר, זהו איזון ראוי בין זכויותיו של מחמלי לבין הפררוגטיבה הניהולית של השב"ס, וצעד שימנע פגיעה בקצינים אחרים אם יהיה צורך לפנות משרה עבורו.
השופטת עדנה ארבל הוסיפה, כי התנהגות השב"ס גם פגעה בכבודו של מחמלי, והביעה צער על כך שהשב"ס לא נענה למסרים שהעבירו השופטים במהלך הדיון. השופט אליקים רובינשטיין ציין, כי לא היה די בכך שמחמלי קיבל תוספת שכר שסגרה את רוב הפער בינו לבין בעלי דרגת רב-כלאי, שכן בארגונים היררכיים יש חשיבות גם לדרגת הכתף.
השב"ס חויב בתשלום הוצאות בסך 50,000 שקל. את מחמלי ייצג עו"ד גיא כהן, את המדינה ייצגו עוה"ד יאנה סימקין ואורית פודמסקי, ואת היועץ המשפטי לשב"ס - עוה"ד אהוד הלוי ונפתלי שמואלביץ.

תאריך:  07/05/2014   |   עודכן:  07/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השב"ס קיפח קצין שלקה בליבו בשירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קובע בהרחבה מהן חובותיו של מעסיק הנגזרות מחוק שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות, כולל תשלום שכר גבוה ביחס לתפוקה    מעסיק יידרש להוכיח שהמוגבל לא יכול לבצע דרישה מהותית
איתמר לוין
עו"ד שחר זמלר הגיש תביעת לשון הרע נגד זכיינית צילומים והיח"צנים שלה. אמירותיו של ביהמ"ש כאשר דחה על הסף את התביעה, מותירות סימני שאלה באשר לכישוריו המקצועיים של זמלר
עופר וולפסון
פרסום חדש של מרכז טאוב מציג תמונת מצב קשה של ישראל המתדרדרת בתחומים רבים כמו חינוך, תעסוקה, שיעורי העוני ומצב הקשישים
איציק וולף
סוכנות הידיעות הגרמנית דיווחה כי מדובר במתקן לאחסון שמן מכונות בעיר קאזווין, אך מדיווחי האופוזיציה האירנית עולה כי באותה עיר פועל מתקן תת-קרקעי שקשור לפרויקט הגרעין
איציק וולף
בבנייני האומה בירושלים מוענקים פרסי ישראל בטקס הנועל את חגיגות יום העצמאות    שר החינוך: המשותף לחתנים ולכלות - כולם לוקחים אחריות על עתיד האומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il