X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטת יעל וילנר נדרשה לסוגיית חישוב פיצויים על הולדתו של ילד חולה אנוש, במקרי ביניים שאינם מכוסים על-ידי הלכת המר שביטלה את עילת "חיים בעוולה"
▪  ▪  ▪
מכון מור. ישלם מיליונים

"במקרים בהם חל החריג לכלל, ונדונה עילת היילוד בגין ה'חיים בעוולה', על-אף ביטולה בהלכת המר, ראוי לפסוק את הפיצוי ליילוד על-פי הכללים שנקבעו בהלכת המר, תוך שאיפה, במידת האפשר, להאחדת הפיצוי והתאמתו להלכת המר". כך קובעת (30.4.14) שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, יעל וילנר.
הלכת המר היא פסק דינו של בית המשפט העליון, בו בוטלה עילת "חיים בעוולה" כעילה לתביעת פיצוי על לידתו של תינוק חולה אנוש. בית המשפט העליון קבע, כי תביעות כאלו יש להגיש בעילה של "הולדה בעוולה", והדגיש, כי המטרה איננה לפגוע בפיצוי המתאים המגיע לילד ולהוריו.
עם זאת, נותרו מקרי ביניים שלא הוכרעו בידי בית המשפט העליון, ואחד מהם הגיע לפתחה של וילנר. היא מתארת אותו כך: "התובענה הוגשה טרם ניתנה הלכת המר והיא כוללת את תביעת ההורים (שהוגשה לאחר חלוף תקופת ההתיישנות) יחד עם תביעת היילוד (שטרם נתיישנה, אך עילתו בוטלה בהלכת המר והוראת המעבר לכאורה אינה חלה לגביה משום שתביעתו הוגשה יחד עם תביעת הוריו)".
וילנר מדגישה: "השוני בפסיקת הפיצויים על-פי כל אחת מהעילות, מלבד הברור מאליו כי לאחר הלכת המר חלק הארי בפיצוי ניתן להורים עבור היילוד (ולא ליילוד) אינו סמנטי בלבד. ניתן להצביע על מספר הבדלים משמעותיים: א) בעילת ההורים הפיצוי ניתן בגין 'הוצאות קיום' במקום 'הפסדי השתכרות' של היילוד, וכפועל יוצא - אין עוד מקום לפסיקת פיצוי ב'שנים האבודות'. ב) נבחן כאבם וסבלם של ההורים ולא של היילוד, ובהתאם לכך, נפסק הפיצוי להורים. ג) ישנו הבדל בנוגע לניכויי תגמולי המוסד לביטוח לאומי מסכום הפיצויים".
מסקנתה של וילנר היא כי "יש לפסוק את הפיצוי ליילוד בעילת ה'חיים בעוולה' בהתאם לעקרונות שהתוו ב[הלכת] המר - בהיותו הדין הנוהג, וכן על-מנת שלא יווצרו מערכות פיצוי נפרדות ובלתי שוויוניות".
הדברים כלולים בהחלטתה של וילנר לחייב את מכון מור לשלם פיצוי להוריה של ילידת 1996, הסובלת ממום קשה מולד בעמוד השדרה. המדינה תשלם מיידית 3.6 מיליון שקל, ועוד 2.2 מיליון שקל ישולמו - במלואם או בחלקם - בעתיד, בהתאם לתשלומי הביטוח הלאומי. המכון גם ישלם לה 23,000 שקל לחודש (צמוד למדד) מיום הגיעה לגיל 40, וכן ישלם הוצאות בסך מיליון שקל.

תאריך:  07/05/2014   |   עודכן:  07/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעל וילנר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: פיצויים על הולדה בעוולה - לפי המר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
2013 הייתה שנה קשה עבור החברות הממשלתיות, עם הפסד כולל של 809 מיליון שקל    המפסידות הגדולות: חברת החשמל, תעש ורכבת ישראל    עלות העסקת עובד חברה ממשלתית: 311 אלף שקל בממוצע - יותר מכפול מאשר בשוק הפרטי
אביתר בן-צדף
כנראה, תגובה למשבר באוקראינה    לדברי גנרל הרברט ג'יי קארלייל, לפעילות הרוסית יש גם ממד הפגנתי, שכולל תגבור של הפעילות הימית הרוסית באזור
אביתר בן-צדף
מעריכים כי מינויו נובע מהמשבר באוקראינה
יצחק דנון
בית המשפט מתבקש לאשר תביעה ייצוגית כנגד חבר קבלנית ובעליה בטענה להפרת חוק התקשורת על-ידי שיווק פרויקט בניה במורדות הכרמל בחיפה באמצעות משלוח הודעות SMS לתושבים בעיר והודעות לתיבות האימייל
עופר וולפסון
הסתכמוח בכ-27.8 מיליון דולר ברבעון הראשון    חטיבת הציוד הרפואי צמחה ב-8%    הכנסות נמוכות מאשתקד בחטיבת הטלקום, על-רקע הטמעת אסטרטגיה חדשה    לקוחות ראשונים יתחברו למיזם הסיבים בשבועות הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il