X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה מספר סכסוכי עבודה חדשים סכסוך באגד סביב רכיב הפרמיות של העובדים, בתנובה - על רקע מכירת החברה וברשות השידור - בעקבות הרפורמה שצפויה להביא לפיטורי עובדים רבים
▪  ▪  ▪
אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות [צילום: פלאש 90]

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות התכנסה ואישרה (יום ה', 8.5.14) מספר סכסוכי עבודה.
הסכסוך הראשון שאושר הנו סכסוך עבודה בחברת אגד. שורשי הסכסוך נעוצים בטענותיה של ההסתדרות להתנהלות החד צדדית של הנהלת אגד, אשר נושאת פגיעה משמעותית ברכיב הפרמיות של העובדים ושכרם. עילה נוספת להקמת הסכסוך היא העברתם של עובדי אגד לחברת אגד היסעים, תוך פגיעה בזכויותיהם. נציגות העובדים דורשת כי כל צעדי החברה אשר עשויים להשפיע על העובדים ותנאי העסקתם, יתואמו וילוו במו"מ כנדרש.
סכסוך העבודה השני שאישרה ההסתדרות נוגע לעניינם של כ-2,500 עובדים בתשלובת תנובה. בלב הסכסוך ניצבת מכירת החברה לבעלים חדשים והימנעות ההנהלה מקיום מו"מ בנושאים מהותיים, ביניהם: דרישת העובדים לחתום על הסכם קיבוצי להסדרת זכויותיהם.
עוד סכסוך עבודה שאושר היום הנו סכסוך העבודה ברשות השידור. סכסוך זה, שנוגע לעניינם של 2,000 עובדי הרשות, קשור להחלטה על הרפורמה שהתקבלה. על אף שלרפורמה השפעה מכרעת על תנאי עבודתם, זכויותיהם, מעמדם וביטחונם התעסוקתי של 2,000 עובדים היא הוצגה בפני העובדים ונציגותם תוך הצבת עובדות מוגמרות ומבלי שנוהל מו"מ, לדברי ההסתדרות.
סכסוך עבודה נוסף שאישרה ההסתדרות נוגע לעניינם של המצילים בחופי עיריית אשדוד. בעניין זה נאמר כי "לאחר שורה של צעדים חד צדדיים שנקטה העירייה, ללא הידברות ותוך התעלמות מוחלטת מנציגות העובדים, שכרם ומעמדם של המצילים נשחק באופן משמעותי". בהסתדרות אמרו כי התנהלות העירייה כמעסיק במקרה זה היא בדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים, בייחוד בשירות הציבורי.
סכסוך עבודה אחרון שאושר היום בוועדה לתאום וביצוע הינו בשרותי הכבאות. הכרזת הסכסוך מגיעה בעקבות מבוי סתום במו"מ על המבנה הארגוני, הן לעניין הגדרות התפקידים והן לעניין רמות השכר לכל תפקיד. בהסתדרות אומרים כי ההנהלה מנסה לקבוע עובדות בשטח ומיישמת בפועל את השינויים בהעדר הסכמה. בנוסף להעדר שיתוף פעולה וסירוב לנהל מו"מ, אומרים בהסתדרות כי עולה שנעשו שינויי סף לתפקידים, בחוסר תום לב ומתוך כוונה לפגוע בקידומם של עובדים קיימים. הסכסוך עוסק גם בשינוי הגדרת משרות ותפקידים ללא הידברות, ללא תגמול ובאופן חד צדדי פוגעני. עילה נוספת להכרזת הסכסוך היא העסקת עובדים בחוזים אישיים תוך פגיעה בזכויות העובדים ובכוח הארגוני שלהם.

תאריך:  08/05/2014   |   עודכן:  08/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשות השידור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכסוכי עבודה באגד, תנובה ורשות השידור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קודם כל צריך לסגור את גלי צהל
ברוריה מקרית מוצק  |  8/05/14 19:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מנסור חרבאוי הורשע גם בניסיון להשפיע על עובדת סוציאלית לשנות את עדותה
יצחק דנון
שליח תובע לפצות אותו בגין נזקיו כתוצאה מהודעה שגויה של מזכירות בית המשפט לתעבורה על פסילת רישיונו למשך שנתיים בעוד שהרישיון נפסל על תנאי בלבד
עופר וולפסון
האישור מבטיח את קניינה הרוחני של כן-פייט בתרופה המגנה על תפקודי כבד לאחר ניתוח כריתה והוא עשוי להוות לה יתרון תחרותי    ל-CF102 מעמד תרופת יתום בארה"ב
יצחק דנון
תושב בית חנינא נעצר לשלושה שבועות והואשם בתקיפת שוטר בעקבות הודעות כוזבות של שני שוטרי משמר הגבול. כך עולה מכתב אישום שהגישה מח"ש כנגד השוטרים.
איתמר לוין
רובינשטיין: ניתן להאשים עורכי דין בעבירה משמעתית של התנהגות שאינה הולמת גם על התנהגות שאינה במסגרת עבודתם, אם כי הדבר אינו צריך להיות שגרתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il