X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התביעה המשטרתית תוכפף בעוד חצי שנה לנציבות הביקורת וינשטיין תוקף במרומז את לדור: אמרו לי שאולי בוויילס יש גוף דומה אבל לא מצאו סימוכין לכך
▪  ▪  ▪
גרסטל. 3,000 מבוקרים [צילום: יוסי זליגר]

"יש מעט מאוד רגעים בחיים הפוליטיים שיש בהם סיפוק, וזה רגע כזה" - אומרת (יום ה', 8.5.14) שרת המשפטים, ציפי לבני, עם השקת גוף הביקורת על הפרקליטות.
לבני מזהירה, כי אם יקרסו גופי אכיפת החוק - ישתלטו על החברה תופעות כמו "תג מחיר", שחיתות ופשיעה מאורגנת. "יש לי אמון מלא ללא עוררין בגורמי אכיפת החוק. הנציבות לא הוקמה בגלל שלי אין אמון בהם, אלא דווקא מתוך זה שיש לי אמון בהם. אמון הציבור הוא קריטי לכוחה של המערכת לפעול, כי הדמוקרטיה משמעותה אמון הציבור במערכות האלה. שחיקת אמון הציבור הראתה שצריך להקים את הגוף הזה", הדגישה.
לדברי לבני, הסכמתה של הילה גרסטל לעמוד בראש הנציבות חיונית לאמונם של הגופים המבוקרים בנציבות. "מה ששמעתי משי [ניצן] על התהליך שהתחלתם לעשות ביחד, מעיד על כולם. בגלל היותך האדם שאת, יצרת שיח פתוח וכן", פנתה לגרסטל. "יש לנו נציבה מוערכת שתעצב את הגוף הזה גופך וכצלמך. את תקבעי כיצד הביקורת תיראה לאורך זמן. אני בטוחה שלא יתממשו החששות שהפרקליטים לא יחששו לעשות את עבודתם".
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אמר, כי הוא היה בטוח מתחילת כהונתו שיש להקים את גוף הביקורת וסבר שהוא יתרום רבות לאמון הציבור בפרקליטות. "לא לקחתי על עצמי משימה להתחבב על 900 פרקליטים. העיקר הוא שמה שאני חושב על הפרקליטות, יחשבו גם 8 מיליון אזרחי המדינה. אילו אפשר היה להתקין מצלמות בחדרי הפרקליטות, הייתי מוותר בקלות רבה על גוף הביקורת, כי הכל היו רואים באיזו צורה ההחלטות מתקבלות", הצהיר.
"הדרך לא הייתה פשוטה. קמו עלי רבים ואמרו שאין צורך בגוף כזה, כי אין מי שמבוקר יותר מאשר פרקליטות המדינה: על-ידי בתי המשפט, התקשורת, מבקר המדינה, לשכת עורכי הדין, מבקר הפנים, נציבות שירות המדינה. הם גם סיפרו לי שלגוף כזה אין אח ורע בעולם; גונבה שמועה לאוזניהם שיש גוף כזה בוויילס, אבל לא מצאו לזה סימוכין", אמר וינשטיין ברומזו לפרקליט המדינה הקודם, משה לדור.
וינשטיין אישר, כי היה זה לחצה של לבני שגרם לכך שגוף הביקורת יקבל תלונות מן הציבור מיד עם הקימו. הוא עצמו סבר תחילה שיש להמתין שנה עד לקבלת תלונות כאלו, גם כאשר בכנסת נטען שלא ניתן יהיה לזכות באמון הציבור בלא שהציבור יוכל להתלונן.
גרסטל הודיעה, כי הביקורת על התביעה המשטרתית תחל בעוד כחצי שנה, ובסך-הכל היא תבקר 3,000 איש. לדבריה, הליך הביקורת חשוב וחיוני לכל גוף, "ביקורת השואלת שאלות, מזהה כשלים אמיתיים, ממליצה על דרכים לתיקונם ונוטלת חלק בכך. מטרתה אינה להרוס אלא לחזק. כל בדיקה צריכה להיעשות בצורה מקצועית, לא פופוליסטית, אך עם זאת - חסרת פשרות. ואדגיש שוב: חסרת פשרות". גם גרסטל ציינה את חיזוק אמון הציבור במערכות אכיפת החוק כיעד מרכזי לעבודת הביקורת.
בשנת העבודה הראשונה של הנציבות היא עוסקת בניהול סיכונים תוך כדי הקמתה, אמרה גרסטל. מכלול הסיכונים הפוטנציאליים הוא רב, וניהול הסיכונים נועד לבסס את הנציבות לטווח ארוך. תהליך נוסף המתבצע השנה הוא איתור כשלים פוטנציאליים מרכזיים בגופים המבוקרים, ובממשקים בינם לבין גופים אחרים.

תאריך:  08/05/2014   |   עודכן:  08/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרסטל: הביקורת על הפרקליטות - חסרת פשרות
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
גרסטל אולי התקווה האחרונה.
ש.ב  |  8/05/14 19:48
2
ההחלטה הכי חשובה של לבני .
ת  |  8/05/14 19:56
3
גברת גרסטל .
ישראל שארקי  |  9/05/14 02:10
4
התביעה המשטרתית1
טנא  |  9/05/14 05:27
5
התביעה המשטרתית2
טנא  |  9/05/14 05:35
6
התביעה המשטרתית3
טנא  |  9/05/14 05:40
7
הפרקליטות גם היא דורסנית1
טנא  |  9/05/14 06:32
8
הפרקליטות גם היא דורסנית2
טנא  |  9/05/14 06:39
 
- הפרקליטות גם היא דורסנית3
טנא  |  9/05/14 12:00
9
מתי גוף רציני "מבקר שופטים"?!
זה דרוש בהקדם  |  9/05/14 08:47
 
- לכשהנציבות תוצא ממרות ביה"מ
גמלשלמה  |  9/05/14 12:06
10
גרסטל שופטת בחסד עליון
חשדנית  |  9/05/14 09:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירי חביב ולדהורן
Cipla‏ עוסקת בתעשיית התרופות הגנריות, מעסיקה 26 אלף עובדים ונסחרת בבורסה ההודית לפי שווי שוק של כ-5.1 מיליארד דולר; מנייתה מטפסת 3%    החברה ההודית מכחישה, טבע: "איננו מגיבים לשמועות בשוק"
יצחק דנון
בקשה נטען כי חלמיש הינה חדלת פירעון ומצבה הפיננסי הרעוע אינו מאפשר לה לעמוד בחובותיה השונים והרבים
איציק וולף
באי המסעדה הירושלמית 'אמא' גילו לפני כשבוע וחצי רכב שרד מפואר שחנה על המדרכה    מדובר, כמובן, בעבירה על חוקי התעבורה    מאבטח לקח מהמסעדה 'טייק אווי'    האם מדובר במנה הראשונה לפני קינוח גלידת הפיסטוקים?
איתמר לוין
מאשרת למעשה את החשיפה ב-News1 ולפיה בכוונתה לפטר 250 עוזרים משפטיים החל מסוף החודש הקרוב    טוענת שבשלב הראשון יפוטרו הוותיקים ביותר ולא כל ה-250
איתמר לוין
טוען שעמנואל ארביב שלח אליו מיילים בנושא ההלוואה למרות שלא היה לו כל קשר אליה    מסביר מדוע שכר את יואב בר: ידעתי שאבא שלו פּוּשֶר, וידעתי שתפוח לא נופל רחוק מהעץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il