X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארבה יזמים מאשימים את בנק הפועלים בגזל אפליקציה חדשנית וייחודית שפיתחו ותובעים כי יפצה אותם בשווי האפליקציה
▪  ▪  ▪
בנק הפועלים. אפליקציה מקורית?

ארבעה יזמים אשר חברו יחדיו לפיתוח אפליקציה בתחום הפיננסיים הגישו (יום ו', 9.5.14) תביעה בסך 7.2 מיליון שקלים כנגד בנק הפועלים בטענה לגזל פרי עמלם ופיתוחם, במסגרת אפליקציה חדשה שהשיק הבנק והמאפשרת לדבריו לבצע העברה לאנשי קשר בסמארטפון.
לדברי התובעים: קובי רם, שי גנס, רועי פרץ וארווה בנצה, הם שותפים למיזם שיצר ופיתח אפליקציה המאחדת צ'קים, מזומן וכרטיס אשראי לכדי העברת כספים בצורה של צ'קים וירטואליים בין חשבונות בנק על-ידי שימוש בפרטים הבסיסיים של איש הקשר במכשיר הסלולרי (סמארטפון).
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות משרד עורכי הדין עודד שטייף, סידס ושות', נטען כי נציגי בנק הפועלים קיבלו מידי התובעים בראשית שנת 2013 את האפליקציה שלהם לצורך בחינה ובדיקה של שיתוף פעולה בין הצדדים.
במשך תקופה לא קצרה, נאמר בתביעה נוהל משא-ומתן בין הצדדים במהלכו הועברו נתונים, רישומים, פיתוחים ומידע בנוגע לאפליקציה.
לדברי התובעים, במסגרת אותו משא-ומתן הכירו נציגי הבנק במקוריותה וייחודה של האפליקציה והביעו התלהבות רבה. נציגי הבנק הבהירו כי מדובר בקונספט מהפכני שהם טרם נתקלו בשכמותו.
לאחר מספר חודשים של בחינה משותפת של שיתוף הפעולה בין הצדדים ולאחר שהתובעים העבירו לבנק הצעה לתגמול שהם מבקשים בגין שיתוף הפעולה והשימוש של הבנק באפליקציה, הודיע לפתע הבנק לתובעים על "אילוצים פנימיים וסדרי עדיפויות" המאלצים אותו לוותר על שיתוף הפעולה ועל השימוש באפליקציה, אותה הגו התובעים ואשר הוצגה בפרוטרוט לנציגי הבנק במשך תקופה ארוכה.
לדברי התובעים, הם קיבלו את עמדת הבנק והמשא-ומתן נפסק לפי הודעת הבנק מחודש מאי 2013 רק בכדי לגלות בבוקר ה-6 בינואר 2014 כחצי שנה לאחר הודעת הבנק על הפסקת המשא-ומתן, כי הבנק גזל והעתיק את קניינם ובחר לשווקה בעצמו ללקוחותיו דרך אפליקציית הבנק.
בתביעה נאמר כי נקל להבין עד כמה גדולה הייתה תדהמתם, עד כמה עצומים כעסם, אכזבתם ותסכולם של התובעים כשהם קוראים באחד מעיתוני העסקים של ישראל כי בנק הפועלים מתהדר בחידוש מרכזי ומהפכני, חידוש אותו גזל בחוסר תום לב ועל-ידי עשיית עושר ולא במשפט מהתובעים.
בכותרת הידיעה שהופיעה בדה מרקר ביום ה-6 בינואר נכתב: " אפליקציה חדשה לבנק הפועלים: מאפשרת לבצע העברה לאנשי קשר בסמארטפון".
בגוף הידיעה נכתב כדלקמן: "החידוש המרכזי של בנק הפועלים שהושקה היום הוא האפשרות לבצע העברה לאחד מאנשי הקשר בטלפון, ללא צורך בהזנת פרטי החשבון של איש הקשר, באפליקציה בוחרים את איש הקשר שאליו מעוניינים לבצע העברה בנקאית, אין צורך לדעת את פרטי חשבון הבנק של האדם אליו מעבירים כסף אלא רק את מספר הסלולר שלו".
עוד נכתב כי "ארנק פועלים עושה צעד משמעותי נוסף בדרך להפיכת הסמארטפון לכלי שנותן מענה לצרכים פיננסיים היום יומיים של הלקוח".
לטענת התובעים אותו "חידוש מרכזי" לאפליקציית בנק הפועלים בה משתמשים כ-650,000 מלקוחות הבנק לפי פרסומיו, הוא פרי עמלם ופיתוחם של התובעים שעמלו על פיתוחו חודשים ושנים בהשקעה אדירה של שעות עבודה וכסף.
התובעים מעריכים את נזקיהם המתבטאים למעשה בשווי האפליקציה הייחודית החדשנית שהיא התוצר שנגזל מהם בסכום של 7.2 מיליון שקלים.

ת.א. 48214-04-14
תאריך:  09/05/2014   |   עודכן:  09/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה: הבנק גזל והעתיק אפליקציה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השניים הורשעו בקבלת שוחד לא לכיסיהם ומצב בריאותם קשה    המדינה מוכנה שפיינר יישלח לעבודות שירות ומבקשת חוות דעת בנושא; זקוקה גם לבדיקה נוספת שתיערך ללופוליאנסקי
מחלקה ראשונה
זה החשד כלפי תושב חולון    דבר הכליאה התברר בזכות שכחה של הגבר לסגור את הדלת
עידן יוסף
דובר צה"ל מזהיר מטיילים מנזקי השטפונות באזור הערבה והנגב התיכון
איתמר לוין
הבעלים, ארגון נשות הדסה, יעמיד 690 מיליון שקל    הנושים הלא-מובטחים יידרשו לתספורת של 25%    הרופאים יידרשו לרוב הוויתורים בתנאי ההעסקה    הנאמנים מתנגדים לחשב מלווה מטעם המדינה
עידן יוסף
המשורר אורי צבי גרינברג מת בגיל 84 בתאריך ה' באייר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il