X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה הורה לשרי הליכוד לתמוך בוועדת השרים לחקיקה בהצעתה של ח"כ איילת שקד שנועדה לסכל אפשרות עתידית של שחרור מחבלים בעסקות מדיניות
▪  ▪  ▪
סיכול עתידי לשחרור 'עם דם על הידיים' [צילום: AP]

ועדת השרים לחקיקה אישרה (יום א', 11.5.14) את הצעת החוק שנועדה לסנדל את האפשרות שנשיא המדינה יחון מחבלים רוצחים. ההצעה עברה לאחר שראש הממשלה הורה לשרי הליכוד לתמוך בהצעת החוק.
על-פי חוק יסוד: נשיא המדינה הקיים כיום, יכול נשיא המדינה לחון פושעים ללא הגבלה. הצעת התיקון לחוק מבקשת לאפשר לשופטי בית המשפט לשלול את האפשרות למתן חנינה עתידית לרוצחים בזמן מתן גזר הדין. ההצעה מתייחסת למקרי רצח קשים: רציחות על-רקע לאומני, פעילויות טרור או כל רצח יוצא דופן.
יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, ברך על אישור ההצעה ואמר כי מדינת ישראל פתחה דף חדש ביחס למלחמה בטרור וביחס למחויבות המוסרית שלה למשפחות השכולות.
"שנים של סחיטה ושל שחרורי מחבלים סיטונאיים ייעצרו עם העברת החוק הזה בכנסת", אמר וציין כי מפלגתו תפעל להעביר את החוק במושב הקיץ של הכנסת ללא עיכובים ובמהירות.
"תופסק התרת דמם של אזרחי ישראל לאלתר. רק בשבוע האחרון געשה המדינה מסיפורה של שלי דדון אשר נחטפה, עברה התעללות קשה ונרצחה בדרכה לראיון עבודה", אמרה ח"כ שקד. "לצערי מקרי רצח מזעזעים בחומרתם מופיעים בתקשורת מדי יום וגורמים לנו לקבל זאת כדבר שבשגרה. רוצחים אשר מבצעים רציחות חמורות במיוחד, רוצחי ילדים, מחבלים וכדומה- אסור שישתחררו טרם זמנם, עליהם להירקב בכלא".
הגענו למצב אבסורדי בו גזר הדין של שופט לא שווה את הנייר עליו הוא חתום. איזה כוח הרתעה יש למדינת ישראל כיום מול פושעים חסרי לב, אם ברור שישוחררו בעסקה מדינית עתידית כזו או אחרת? עלינו לקחת מנהיגות, להיות אחראים לגורלנו וגורל ילדנו ולדאוג לכך שלא נקרא על מקרים כאלו יותר בעיתון של מחר. הכנסת תחוקק חוק אפשר יעניק סמכויות נרחבות לבית המשפט בעת מתן גזר הדין על-מנת שמקרים כאלו לא ישנו בעתיד".
ממפלגת הבית היהודי נמסר כי החוק שעבר היום בוועדת השרים צפוי להדהד בקרב כל מי שמתכנן רצח יהודים. "הגיע זמן שדם יהודי יפסיק להיות המצרך הזול ביותר במזרח התיכון".
מנגד, טענה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) כי כמובן שכל אחד ואחת מאיתנו היו רוצים לראות את הרוצחים הנתעבים נמקים בכלא עד יומם האחרון, אולם אסור לתת לכעס וליצר הנקם לנהל את המדינה.
"יש להשאיר לממשלת ישראל את מרחב התמרון לבצע גם בעתיד את שיקול הדעת ואסור לקשור את ידיה במסגרת תהליכי המשא-ומתן המדיני", אמרה.

תאריך:  11/05/2014   |   עודכן:  11/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה ההצעה ל'סינדול' שחרור מחבלים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
והרי מערכת המשפט שמאלנית
מהקרן לחורבן  |  11/05/14 12:24
2
שימחה מיותרת
דוד צימרמן  |  11/05/14 13:06
3
בתי כלא יתמלאו,עונש מוות למחבל
צפוני נצרת עילית  |  11/05/14 14:47
4
תג מחיר קם בגלל סתימת הפה
ישע  |  11/05/14 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
צ'לו רוזנברג
נושא הבנייה בשטחים הוא כה מרכזי במדיניותה של ממשלת ישראל עד כדי כך שראש הממשלה העדיף את המשך הבנייה על פני שחרור רוצחים בפעימה הרביעית שאמורה הייתה להתבצע
יורם אטינגר
כמוסלמי אדוק, עבאס דבק בעקרונות ה"וואקף" - ארץ ישראל היא נחלה מוסלמית מהבטחה אלוהית - ו"הסכם חודאייביה", הרואה בהסכם עם "כופרים" תחנת ביניים ביעד להכנעתם
איתמר לוין
השבוע בו חל יום העצמאות, הוא הזדמנות נאותה להזכיר כמה עובדות היסטוריות שלא יכולות להיות שנויות במחלוקת בנוגע לקיומה של ישראל, המלחמות, הטרור, הבעיה הפלשתינית וסוגיית ירושלים
עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה תדון בשתי הצעות חוק המבקשות להגביל שחרור של אסירים "כבדים" שהוגשו ע"י ח"כים מכמה סיעות    מוצע לאפשר לשופטים להגביל מראש הכללת רוצחים בעסקות שחרור ולא לאפשר חנינה לאסיר שלא שילם את הקנס שנפסק לו
איציק וולף
אלמונים ריססו צלב קרס על רכב בבעלות יהודי המתגורר בלוד    בשבוע שעבר רוססו צלבי קרס גם בגליל ובוואדי ערה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il