X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תעש טוענת כי רישיונות העסק של שלושה מבין מפעליה הותנו באיתורן ופינוין של מחפורות פסולת המצויות בשטחי המפעלים וכי אי-פעולה מידית עלולה להביא לביטול רישיונות העסק של המפעלים הללו
▪  ▪  ▪
[צילום: איציק וולף]

התעשיה הצבאית לישראל הגישה (יום ב', 12.5.14) לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה מנהלית כנגד החלטתן "השרירותית והבלתי סבירה" של היחידה לרישוי מפעלים ביטחוניים והמשרד להגנת הסביבה להתנות את רישיון העסק של שלושה מבין מפעליה בדרישות חריגות ובתנאים בלתי קבילים.
תעש מבקשת לבטל את התנאים המשלימים שנכללו ברישיונות העסק של המפעלים הללו המחייבים אותה לאתר ולנקות אתרים ( המחפורות) החשודים ששימשו להטמנת פסולת מסוכנת בשטחי המפעלים.
בעתירה נאמר כי הדרישות והתנאים הללו עומדים בסתירה גלויה ויסודית להחלטות מוקדמות ומאוחרות שניתנו על-ידי רשויות מוסמכות של המדינה, ובכלל זאת החלטות נהירות ומפורשות שנתקבלו על-ידי ממשלת ישראל בכבוד ובעצמה.
לדברי תעש אי-פינוין לאלתר של מחפורות הפסולת המצויות בשטחה במימונה ועל חשבונה, עלול להביא לביטול רישיונות העסק של שלושת מפעליה.
תעש טוענת כי החלטה זו המחייבת אותה באיתור וניקוי מחפורות הפסולת מרוקנת מכל תוכן ומהות את החלטת הממשלה בעניין הפרטת תעש אשר קבעה כי אוצר המדינה הוא זה שיישא בעלות מימון סקרי סביבה בין היתר לאיתור המחפורות, וכי על-פי תוצאות הסקרים שיבוצעו תוכרע אחריות הגופים השונים, ובראש בראשונה אחריותה של המדינה לטיפול ופינוי המפגעים הסביבתיים באתר תעש ובכלל זאת המחפורות נשוא העתירה.
לדברי תעש באמצעות משרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן ושות' החלטת היחידה לרישוי מפעלים ביטחוניים והמשרד להגנת הסביבה נעדרת כל ביסוס עובדתי ומדעי, והיא עושה את החלטת הממשלה בדבר הפרטת תעש לפלסתר.
החלטה זו, כך נטען, מבקשת ליצור יש מאין ותוך חריגה מסמכות ליצור מעקף ל"דרך המלך" שהותוותה בהחלטת הממשלה לטיפול ופינוי מפגעים סביבתיים במתחמי תעש דוגמת המחפורות.
בעתירה נאמר כי אין מחלוקת על כך שמחפורות הפסולת היסטוריות אינן משמשות את תעש מזה עשרות שנים, וכי הן אינן קשורות כלל לפעילותה העסקית-יצרנית, ואם וככל שמבקשים להפנות טענות בקשר למחפורות אלה הכתובת לכך היא המדינה. עוד נאמר כי הקשר היחיד שיש כיום בין תעש לבין המחפורות הוא קרבתן הגאוגרפית של המחפורות למפעליה של תעש.

עתירה מנהלית 2105-05-14
תאריך:  12/05/2014   |   עודכן:  12/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעש עתרה לביטול חיובה בניקוי פסולת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הגיע לסוצ'י למשחק ראווה והבקיע שישה שערים וחלק חמישה אסיסטים - אך ללא התנגדות מיוחדת מצד הקבוצה היריבה
אלעזר לוין
"לפיד לא התייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה בעניין גובה ההטבה לחרדים וערבים"    גורמים בענף: מהלכיו של שר האוצר יביאו לסחבת בחקיקה, הוא לא רוצה לאפשר לחרדים לקבל את ההטבה
עופר וולפסון
את הקנס הטיל עליה משרד התקשורת, לאחר שגבתה תשלום שלא כדין ממנויים שבחרו לעבור לתוכנית תעריפים של 012 מובייל - מותג השייך לה
עופר וולפסון
בגלל החולשה בשוק המזון - הסתכמו ב-32 מיליון שקל בלבד    הכנסות החברה ירדו ב-5.9% ל-2.8 מיליארד שקל    המכירות בחנויות זהות ירדו ב-6.5%
עופר וולפסון
הרשות להגנת הצרכן, יחד עם משרד הכלכלה, הפיצה תזכיר חוק הקובע כי חברת טלפון וחברה לשיווק טלפוני, לא יוכלו עוד לגבות מצרכן המנוי אצלן כל סכום כספי עבור עסקת מכר מרחוק שנעשתה עם עוסק אחר, אלא לאחר שהתקבלה הסכמה מפורשת של הצרכן לעסקה ולפרטי העסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il