X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לשכת רואי חשבון עתרה נגד ביטול הפטור ממס שבח לדירת מגורים מזכה נאור: בהליך החקיקה לא נפל פגם המצדיק את ביטולו; הדיון היה ער, חברי הכנסת קיבלו מידע וכך הגיעו להחלטה
▪  ▪  ▪
מגמה של צמצום בהיקף החוק

בג"ץ דחה (יום ב', 12.5.14) את עתירתה של לשכת רואי חשבון נגד ביטול הפטור ממס שבח לדירת מגורים מזכה, אשר בוצע במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2014-2013.
הלשכה, הנשיא דוד גולדברג והנשיא לשעבר עופר מנירב טענו, כי מן הראוי היה לבצע תיקון מרכזי שכזה, המשנה "סדרי עולם" בתחום מיסוי המקרקעין, בחקיקה רגילה ולא במסגרת הליך חקיקה מזורז של חוק ההסדרים. התיקון הועבר במסגרת חוק ההסדרים לאחר שהצעת חוק דומה שנדונה בהליך חקיקה רגיל נכשלה.
המשנה לנשיא, מרים נאור, אומרת, כי בעשור האחרון הוגשו עתירות רבות שתקפו את חוק ההסדרים, בעיקר בטענה שחקיקה זו - שכונתה "מזורזת" או "חפוזה" - מהווה פגם בהליך החקיקה, המצדיק את ביטולו של החוק. ואולם, בג"ץ שב וקבע, "שאמנם ניתן להביע ביקורת על השימוש בהליך חקיקה מזורז שכזה לשם העברת 'מאסה' גדולה של תיקוני חקיקה, אולם אין בכך כדי להוות עילה, כשלעצמה, לביטול חקיקה רק מחמת קבלתה במסגרת חוק הסדרים שכזה.
"אף אם מן הראוי היה להעביר תיקון או דבר חקיקה במסגרת הליך חקיקה רגיל - למשל מחמת מהותו של הנושא מושא החוק או לאור המדיניות החדשה המאומצת במסגרתו - אין בהחלטת הכנסת להכלילו במסגרת חוק ההסדרים כדי להצדיק ביטולו", אומרת נאור.
לגבי העתירה הנוכחית אומרת נאור: "אינני סבורה כי בהליך החקיקה של חוק ההסדרים, בכל הנוגע לתיקון בחוק מיסוי מקרקעין, נפל פגם היורד לשורשו של ההליך. בתגובת המשיבים פורט בהרחבה הליך החקיקה שעבר התיקון וצורפו המסמכים הרלוונטיים שהוצגו לחברי הכנסת.
"עיון בכל אלה חושף כי התנהל לגבי התיקון דיון ער, כי חברי הכנסת שאלו שאלות לא פשוטות ושאנשי המקצוע מטעם רשות המיסים הסבירו - וחזרו והסבירו - לחברי הכנסת על אודות התיקון המוצע, כמו גם על הנוסח המתוקן, ועל בסיס כל אלה הגיעו חברי הכנסת להחלטתם להעביר את התיקון תוך העדפת ההצעה המקורית על פני הנוסח המתוקן". בשולי הדברים אומרת נאור, שיש לברך על המגמה של צמצום הנושאים הנכללים בחוק ההסדרים ומביעה תקווה שהיא תימשך.
הנשיא אשר גרוניס והשופט חנן מלצר הסכימו עם נאור. הלשכה חויבה בתשלום הוצאות בסך 60,000 שקל. את הלשכה ייצגו עוה"ד ליפא מאיר, גאי כרמי, בני קלדרון ויוסי אלישע; את הכנסת ייצג עו"ד גור בליי; ואת שר האוצר ורשות המיסים - עוה"ד דנה בריסקמן ויצחק ברט.

תאריך:  12/05/2014   |   עודכן:  12/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ דחה עתירת רוה"ח נגד חוק ההסדרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ועדת הכספים של קק"ל החליטה להעביר למדינה 2.5 מיליארד שקל, בארבע השנים הקרובות, למימון עבודות תשתית ולהאצת הבנייה    הערכה: ההחלטה תמתן את דרישות הממשלה לפיקוח על הקרן    הממשלה אכן קבעה שלא להחיל לפי שעה את חוק חופש המידע על קק"ל
איתמר לוין
השופטת חיות דחתה את בקשתה של אינס לאסור את פרסום כתבי ההגנה בתביעתה נגד שורה של אמצעי תקשורת    אינס ניסתה למנוע את פרסום טענת News1 לפיה העניקה שוחד מיני תמורת זכייתה ב"עיר ללא אלימות"
איתמר לוין
73% מהמתמחים עברו את הבחינה בכתב של הלשכה    הציון הממוצע הגבוה ביותר: 80.5, לבוגרי אוניברסיטת תל אביב    המכללות ממשיכות לשלוח מאות בוגרים שציוניהם הממוצעים הם הנמוכים ביותר
יצחק דנון
תעש טוענת כי רישיונות העסק של שלושה מבין מפעליה הותנו באיתורן ופינוין של מחפורות פסולת המצויות בשטחי המפעלים וכי אי-פעולה מידית עלולה להביא לביטול רישיונות העסק של המפעלים הללו
עופר וולפסון
הגיע לסוצ'י למשחק ראווה והבקיע שישה שערים וחלק חמישה אסיסטים - אך ללא התנגדות מיוחדת מצד הקבוצה היריבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il