X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופטת חיות דחתה את בקשתה של אינס לאסור את פרסום כתבי ההגנה בתביעתה נגד שורה של אמצעי תקשורת אינס ניסתה למנוע את פרסום טענת News1 לפיה העניקה שוחד מיני תמורת זכייתה ב"עיר ללא אלימות"
▪  ▪  ▪
אינס. תוכל לבקש נקודתית [צילום: פלאש 90]
"עניין ציבורי רב"
"מטבע הדברים, דיון הנוגע להתנהלות משרדי הממשלה ולניקיון כפיהם של עובדי ציבור יש בו עניין ציבורי רב וראוי לו ככלל כי יתקיים בפומבי גם אם לא עומדת במרכזו 'אישיות ציבורית' במלוא מובן המילה"

כתבי ההגנה שהוגשו בעקבות תביעתה של אורלי אינס נגד שורה של אמצעי תקשורת, הטיעונים והעדויות יפורסמו במלואם וההליך יתנהל בדלתיים פתוחות. כך קבעה (יום ב', 12.5.14) שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בדחותה את ערעורה של אינס בנושא.
אינס תובעת 5 מיליון שקל מ-28 נתבעים, ובהם: News1, יואב יצחק, הח"מ ואחרים; ידיעות אחרונות; ישראל היום; גלובס; מעריב, אבי משולם, בן כספית ואחרים; עדי מאירי; ותנועת אומ"ץ. התביעה עוסקת ב-66 פרסומים הנוגעים לפרשת השחיתות במשטרה בה הייתה מעורבת ולטענותיה בדבר עבירות מין שבוצעו בה. לטענת אינס, פרסומים אלו מהווים לשון הרע.
אינס טענה, כי כתבי ההגנה משמיצים אותה. היא התייחסה בעיקר לכתב ההגנה של News1, בו נאמר שאינס העניקה שוחד מיני תמורת זכייתה בפרויקט "עיר ללא אלימות". שופט בית המשפט המחוזי מרכז, צבי ויצמן, דחה את בקשתה של אינס וכאמור חיות דחתה את ערעורה.
מסה קריטית
חיות מזכירה תחילה, כי "עקרון יסוד בשיטתנו הוא כי בית המשפט ידון בפומבי והוא נגזר מן הזכות החוקתית לחופש הביטוי ומזכות הציבור לדעת". לדבריה, "בכך שתימצא 'מסה קריטית' של פרסומים שניהול הדיון לגביהם בדלתיים סגורות אינו מוצדק, על-מנת שתישמר ברירת המחדל לפיה בית משפט ידון בפומבי. ואמנם, בחינת הפרסומים השונים שאליהם נוגעת התובענה, מגלה שביחס לרבים מהם אין כל הצדקה לאסור את פרסום ההליך, ובחלקם אף קיים אינטרס ציבורי ברור בניהול הדיון בדלתיים פתוחות".
לאור זאת, מחלקת חיות את הפרסומים בגינם הגישה אינס את תביעתה למספר קבוצות. אלו הנוגעים לכשלון "עיר ללא אלימות" ובחשדות לאי-סדרים ביחסן של רשויות השלטון אליו, כגון חשדות לכך שאינס מונתה לתפקידה ללא מכרז מסיבות בלתי מוצדקות, הרי ש"מטבע הדברים, דיון הנוגע להתנהלות משרדי הממשלה ולניקיון כפיהם של עובדי ציבור יש בו עניין ציבורי רב וראוי לו ככלל כי יתקיים בפומבי גם אם לא עומדת במרכזו 'אישיות ציבורית' במלוא מובן המילה". בנוסף לכך, אינס לא טענה שתיגרם לה פגיעה משמעותית ואין כאן עניין של צנעת הפרט.
פרסומים אחרים הטילו ספק באמינות גירסתה של אינס בתלונתה נגד ניצב אורי בר-לב. "בהקשר זה יש להזכיר כי ניצב בר-לב היה מועמד לתפקיד המפקח הכללי של המשטרה בעת הגשת התלונה, ומשכך זכתה פרשה זו לסיקור נרחב ולהתעניינות ציבורית רבה", אומרת חיות. היא גם מזכירה, שעל חלק מאותם פרסומים הגישה אינס קודם לכן תביעה נפרדת, המתנהלת בדלתיים פתוחות.
קורת גג אחת
חיות קובעת: "די במסקנה שנתח ניכר ומהותי מהעניינים הנדונים בתובענה אינם מגלים עילה לאיסור פרסום ולדיון בדלתיים סגורות, על-מנת לדחות את הבקשה ככל שהיא מבקשת לשלול את פומביות הדיון מן ההליך כולו. איחוד טענות ותביעות שונות תחת 'קורת גג' אחת, אינו מצדיק לחסות מעיני הציבור באופן גורף עניינים אשר ראויים להידון בדלתיים פתוחות וללא איסור פרסום, אך כפי שהבהיר בית המשפט המחוזי החלטתו אינה סותמת את הגולל על האפשרות לנהל דיון כזה או אחר בדלתיים סגורות, או על האפשרות להורות על איסור פרסום של פרט מסוים, ככל שיתברר כי יש לכך הצדקה".
לבסוף מתייחסת חיות לטענותיה של אינס הנוגעות לכתב ההגנה של News1: "עיקר חששה של המבקשת הוא מהנזק שייגרם לה כתוצאה מפרסום פרטי הדיון הנוגעים לטענות המייחסות לה קשרים רומנטיים עם גורמים בכירים במשטרה וברשויות שלטוניות אחרות, ולכך שזכתה בטובות הנאה בזכות קשרים אלה. ברי כי ככל שיטענו המשיבים להגנת 'אמת דיברתי' עשוי היבט זה של הדיון לעסוק בהרחבה בתחומים הגולשים לצנעת הפרט של המבקשת, באופן המשפיע על האיזון הראוי בעניין ניהול ההליך בדלתיים פתוחות.
"ואולם, משבאתי למסקנה כי לא די בטענה זו על-מנת לקבל את עתירת המבקשת לניהול ההליך כולו באיסור פרסום ובדלתיים סגורות, איני רואה צורך לקבוע מסמרות בשאלה זו. ככל שתהיה לכך הצדקה וכפי שכבר צויין, תהיה המבקשת רשאית לפנות לבית המשפט המחוזי בהמשך ההליך בעניין זה ובעניינים נקודתיים נוספים, וחזקה עליו כי ישקול את בקשתה על כל היבטיה בהתאם למסלול המצומצם שהיתווה בהחלטתו".
את אינס ייצגו עוה"ד רות דוד-בלום, שלומי הדר וירון זמר, ואת News1 וגלובס - עוה"ד יורם מושקט, מנחם אברהם ואוריין אשכולי. את יתר הנתבעים ייצגו עוה"ד עמוס מימון, רוני קשלס, אהוד צ'אושו, עמית דולב, טלי ליבליך, עיינה נוימן, נוהר ברסלר, אילנית שומרון, בועז ארד ומשה אלון.

תאריך:  12/05/2014   |   עודכן:  12/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעת הדיבה של אינס - בדלתיים פתוחות
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לשופטת
אידאי  |  12/05/14 13:04
2
מקצועית ל"ת
מתרשם  |  12/05/14 13:40
3
"בזכותה" הנשים איבדו רבות במאב ל"ת
אחת מהצפון  |  12/05/14 14:06
4
סוף סוף נדע מי היא ל"ת
חרד  |  12/05/14 14:11
5
אשה אמיצה שתזכה ברוב תביעותיה
פועה  |  12/05/14 15:31
6
מחכה להחלטה תואמת מחשבותינו
נסים גבאי  |  12/05/14 15:33
7
היא תעבוד קשה כדי להחזיר חוב
שלמה תמיר  |  12/05/14 15:54
8
היכן עו"ד רונאל פישר?????
רגע ברח לי מישהו  |  12/05/14 16:54
9
ישר כוח ליואב יצחק
רפי אשכנזי  |  12/05/14 17:18
10
אישה אחת נלחמת במנגנון רומס
עוצלי  |  13/05/14 12:17
11
מפחיד מה האישה הזו עושה מהכוס
איש חרד  |  14/05/14 23:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
73% מהמתמחים עברו את הבחינה בכתב של הלשכה    הציון הממוצע הגבוה ביותר: 80.5, לבוגרי אוניברסיטת תל אביב    המכללות ממשיכות לשלוח מאות בוגרים שציוניהם הממוצעים הם הנמוכים ביותר
יצחק דנון
תעש טוענת כי רישיונות העסק של שלושה מבין מפעליה הותנו באיתורן ופינוין של מחפורות פסולת המצויות בשטחי המפעלים וכי אי-פעולה מידית עלולה להביא לביטול רישיונות העסק של המפעלים הללו
עופר וולפסון
הגיע לסוצ'י למשחק ראווה והבקיע שישה שערים וחלק חמישה אסיסטים - אך ללא התנגדות מיוחדת מצד הקבוצה היריבה
אלעזר לוין
"לפיד לא התייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה בעניין גובה ההטבה לחרדים וערבים"    גורמים בענף: מהלכיו של שר האוצר יביאו לסחבת בחקיקה, הוא לא רוצה לאפשר לחרדים לקבל את ההטבה
עופר וולפסון
את הקנס הטיל עליה משרד התקשורת, לאחר שגבתה תשלום שלא כדין ממנויים שבחרו לעבור לתוכנית תעריפים של 012 מובייל - מותג השייך לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il