X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נעצר בנתב"ג לאור בקשת הסגרה של ארה"ב על-פי כתב האישום נגדו, האיש מכר לאירן בשנים 2013-2012 חלקי חילוף למטוסי פנטום ואף-14, לאחר שבשנים קודמות ביצע עבירות נשק והלבנת הון נוספות
▪  ▪  ▪
אף-14 אירני. חלקי חילוף

ישראלי בן 64 נעצר (יום ב', 12.5.14) בנמל התעופה בן-גוריון, בחשד לסחר בלתי חוקי עם אירן באמצעי לחימה. האיש נעצר לבקשת ארה"ב, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום במדינה זו. שמו נאסר לפרסום.
בבקשת המדינה להאריך את מעצרו נאמר, כי הוא מואשם ב"שתי פרשיות ייצוא בלתי חוקי לאירן של חלקי חילוף למטוסי הקרב האף-4 והאף-14, הכלולים ברשימת ציוד הלחימה האמריקנית, וזאת בימים 19.12.2012 ו-3.3.2013".
בנוסף לכך, הוא מואשם בכך "שבמהלך השנים 2004-2000 קָשר קֶשר וביצע עבירות ייצוא מארה"ב של פריטים צבאיים מן הסוגים הכלולים ברשימת ציוד הלחימה האמריקנית. ייצואם של פריטים אלו טעון רישיון או היתר משר החוץ האמריקני. יתר על כן, לגבי תקופה זו, מואשם המשיב בעבירות הלבנת הון בכך ששלח כסף מישראל ומדינות נוספות לסוכנו בארה"ב כדי לאפשר את רכישת הפריטים הצבאיים ע"י הסוכן. על-פי הוראות המשיב, רכש סוכן זה פריטים צבאיים ושלח אותם למשיב בישראל".
העונש המירבי על כל אחת מן העבירות המיוחסות לחשוד הוא 20 שנות מאסר וקנס של מיליון דולר. כתב האישום נגדו הוגש במאי שעבר ולאחר מכן הוצא צו למעצרו. בחודש מרס השנה ביקשה ארה"ב מישראל להסגיר לידיה את האיש, והוא נעצר בנתב"ג כאשר עמד לצאת עם אשתו ללונדון.
בבקשתה להאריך את מעצרו של החשוד, אומרת הפרקליטות: "בעבר הורשע המשיב בארה"ב בעבירות קודמות של יצוא ציוד לחימה ללא היתר ונדון שם למאסר. חזרתו על המעשים לאחר מכן מעידה על מסוכנותו ועל כך שלא ניתן לתת בו אמון. המעשים המיוחסים למשיב בארה"ב והרשעתו הקודמת בה מצביעים על כך שפעילויות הפליליות של המשיב הן ממושכות, מתוחכמות וחסרות מעצורים. מכך ניתן ללמוד אפוא על ההכרח שבמעצרו וכי לא ניתן להסתפק לגביו בכל חלופת מעצר שהיא". הבקשה הוגשה לבית משפט השלום בירושלים בידי עו"ד נינה מנצור.
בדיון בבקשת המדינה אמר הסניגור, עו"ד בועז בן-צור, כי מדובר בסגן אלוף במילואים, העומד בראש חברה המעסיקה 17 עובדים. לדבריו, מרשו הוא "משמש ראש קהילה בבני ברק, דמות מוכרת בעיר, איש צדקה וחסד". בן-צור מתבקש להסתפק בחלופת מעצר ובצו עיכוב יציאה מהארץ. השופט אלכסנדר רון הודיע שיתן את החלטתו מחרתיים (14.5.14).

תאריך:  12/05/2014   |   עודכן:  12/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראלי מואשם בארה"ב בסחר צבאי עם אירן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אם זה נכון אז שירקב בכלא.
רואה צאן  |  12/05/14 16:21
2
האם סחר מסוג זה איננו מהווה  ל"ת
בגידה במולדת?  |  12/05/14 16:48
3
על התקשורת אין תלונות
שפוי אחד  |  12/05/14 18:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
שורת תביעות נגד עורכי דין בטענה לאחריותם לנזקים שנגרמו ללקוחותיהם כתוצאה מרשלנות מקצועית
אלעזר לוין
החברה לפיתוח קיסריה מכרה בתוך שלושה חודשים 70 מתוך 240 מגרשים לווילות בשכונה חדשה    המחיר עלה ב-10% לעומת עסקות קודמות, ועומד על 2.25 מיליון שקל למגרש בן 600 מ"ר    אחד היתרונות: קרקע פרטית
אלעזר לוין
שמאי בכיר בביקורת חריפה על ביטול מע"מ לדירות זולות    "אי-אפשר לשלוח חרדים לקנות דירות בערבה, ורוב הערבים בונים בבנייה עצמית"    "התוכנית תגרום להתייקרות הדירות"    מנכ"ל אשדר: עברו חודשיים והתהליך עוד לא התחיל!"
לי-אור אברבך
לרשות השידור הוצעו כרטיסים מוזלים למונדיאל עבור עובדיה, ואולם פרט לגורמים בכירים הקשורים בסיקור משחקי הגביע העולמי - הדבר לא הועבר לידיעת כלל העובדים    החשד: העובד קנה את הכרטיסים במטרה לספסר בהם
עידן יוסף
בכמה מאוטובוסי החברה נתלתה מדבקה האוסרת להעלות מזון ושתייה    ההנחיה נסמכת על תקנה שאינה קיימת בתקנות התעבורה    דן: מדובר בחריג, כל המדבקות יוסרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il