X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית נטען כי אף שמיקומו של היקב הוא בחברון נעשה שימוש אסר מוטעה בשם ירושלים וכי הדבר מביא להטעיית לקוחות
▪  ▪  ▪
[צילום: ששון תירם]

תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה (יום ג', 13.5.14) כנגד חברת אנטיפוד השקעות מקרית ארבע בטענה להטעיה צרכנית ופרסומית בגין עשיית שימוש מטעה ואסור בשם "ירושלים" בעברית ובאנגלית על גבי בקבוקי היין המיוצרים על ידה ביקב שלה בחברון.
לטענת התובעת שני רוזנפלד בתביעתה לבית המשפט המחוזי בלוד הנתבעת מתהדרת ומציגה עת עצמה בשם JERUSALEM WINERY (יקב ירושלים) זאת כאשר היקב שלה כלל אינו מצוי בירושלים אלא בעיר חברון.
עוד טוענת התובעת כי אנטיפוד עושה שימוש על גבי בקבוקי היין במותגים JERUSALEM HILLS (הרי ירושלים) או JERUSALEM VALLEYS (עמקי ירושלים) כל זאת כאשר אין כל קשר בין היינות או הענבים או הכרמים או היקב או הייצור שלה לירושלים.
בנוסף נאמר בתביעה כי פרטי זהות היצרן המוצגים על גבי בקבוקי הנתבעת הינם "יקבי ירושלים" חרף העובדה כי שמה של הנתבעת ברשם החברות הוא אנטיפוד השקעות.
לדברי התובעת אנטיפוד מסתירה במכוון, ביודעין ובחוסר תום לב את זהות היצרן או את מקור הטובין או את מקום הייצור, וכי מעשיה ומחדליה מהווים מצג מטעה מחד והסתרה מכוונת מאידך-גיסא, ונועדו לשוות למוצריה יתרון מיוחד או תכונה מיוחדת ביחס למוצרים מתחרים וכל זאת תוך הטעיית הצרכן, בניגוד להוראות כל דין וכאשר היתרון או התכונה כלל אינם בנמצא.
לדברי התובעת באמצעות עו"ד אריק לוי מעשיה של הנתבעת גרמו לה לרכוש או להעדיף את היינות שלה תוך שהיא מוטעית לחשוב כי אכן מדובר ביינות אשר יש להם קשר ישיר לירושלים ולא כך היא, וכי אילו הייתה יודעת את המקור האמתי של היינות ייתכן שלא הייתה רוכשת אותם כלל.
התובעת מאשימה את הנתבעת בסימון מוצרים שלא כדין, שימוש בתואר מסחרי כוזב, הטעיה, הפעלת השפעה בלתי הוגנת, פרסום מטעה והפרת חובת הגילוי. בתביעה מצוין כי בינואר אשתקד קבע רשם סימני המסחר מפורשות כי השימוש בשם "ירושלים" על-ידי אנטיפוד השקעות מהווה שימוש אסור והטעיה של הציבור מאחר שהיקב שלה ממוקם בחברון ואינו מצוי בירושלים.
בית המשפט מתבקש לחייב את אנטיפוד לפצות את הצרכנים שנפלו קורבן לתרמית, הטעיה, הסתרה מכוונת והשפעה לא הוגנת מצידה בגין נזקיהם הבלתי ממוניים כגון עוגמת נפש ופגיעה באוטונומיה הפרטית, ובנוסף להשיב להם את סכומי הרכישה של היינות מתוצרתה.

ת.צ. 47782-04-14
תאריך:  15/05/2014   |   עודכן:  15/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יקב בחברון עושה שימוש אסור בשם ירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
"היה מדובר ששתיקתה היא בתמורה לכסף"    מבקש מהתביעה להסביר מדוע עליו להסכים למחיר הנמוך שתשלם זקן, כאשר לדבריו משמעות ההסדר היא למעשה העדר ענישה
איתמר לוין
התביעה: ההקלטות יוצרות חשד לכאורה לשיבוש הליכים מצד אולמרט ועו"ד תל-צור, ומחזקות את הראיות נגד אולמרט בפרשת הולילנד ובפרשות ראשונטורס וטלנסקי
עידן יוסף
נציבות תלונות הציבור קיבלה את תלונתו של אזרח שאינו תושב העיר ואסרה על עיריית כרמיאל לגבות תשלום בכניסה לכרמיכייף
עידן יוסף
חשש: החניונים בכרמיאל, בצפת ובטבריה לא יוכלו להכיל את כל כלי הרכב ועלולים להפריע לתחבורה הציבורית    ואקום: מרוב חלקי הארץ אין תחבורה ציבורית למירון
איתמר לוין
המדינה וההגנה יבקשו מרוזן לאמץ את הסדר הטיעון: 11 חודשי מאסר וקנס של 100,000 שקל    מתחם הענישה שקבע רוזן לנאשמים שהורשעו בעבירות דומות היה שלוש-ארבע שנות מאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il