X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בקרה לקויה על השימוש במבנים לייעוד שנקבע להם, מצב תחזוקתי ובטיחותי ירוד והפעולות שננקטו (או היעדרן) לתיקון הליקויים מה קורה עם מבני הפיס המצויים ברחבי המדינה?
▪  ▪  ▪
אשכול פיס. כספי הציבור יורדים לטמיון

מפעל הפיס, המקיים הימורים על-פי היתר שקיבל משר האוצר, מעביר חלק מהכנסותיו, שעמדו בשנת 2012 על כ-5.07 מיליארד ש"ח, כמענקים לרשויות המקומיות, בייחוד לשם הקמה, שיפוץ וציוד של מבני ציבור המשמשים לצורכי חינוך, תרבות, בריאות ורווחה.
בדיקת מבקר המדינה מעלה כי סקר המבנים שביצע הפיס בשנת 2009 הצביע על מבנים רבים שאינם פעילים, שיש חריגות בשימוש בהם או שמצבם הבטיחותי והתחזוקתי מחייב שיפוץ נרחב. חברת הסקר שהעבירה לפיס את סיכום הממצאים לגבי כל אחד מ-966 המבנים שבדקה, בהם 821 שבנייתם הסתיימה, מצאה כי רק 23% מהמבנים שבנייתם הסתיימה דורגו ברמת תחזוקה של 80% ומעלה, ורק כ-21% מהמבנים שבנייתם הסתיימה דורגו ברמת בטיחות של 80% ומעלה. בחלק גדול מהמבנים התגלו בעיות רטיבות, סדקים, בעיות בטיחות, בעיות במערכת החשמל ועוד. כמו-כן עלה כי 74 (7.7%) מ-966 המבנים שבדקה חברת הסקר כלל לא היו פעילים או שהייתה בהם חריגה בשימוש.
עוד העלה הסקר כמה בעיות מהותיות, כגון התמשכות הבנייה בחריגה גדולה מן הקבוע בנוהלי הפיס וקשיים בהפעלה השוטפת של תחנות הפיס לבריאות השן. במרוצת השנים התברר כי רשויות רבות מתקשות להפעילן, היות שאין בידן לממן העסקת רופא שיניים ואספקה שוטפת של ציוד וחומרים מתכלים לתפעול המרפאה, ואין להן הכלים הדרושים לפיקוח מקצועי על רכישת הציוד הנדרש ועל תפעול התחנה.
בעיות אלה, כמובן דורשות טיפול מערכתי, אך נמצא כי הדירקטוריון לא קיים דיון בממצאי הסקר. במערכת הפיס רשומים מענקים בסך כ-80 מיליון ש"ח שאושרו לרשויות המקומיות במהלך השנים, אך הרשויות אינן יכולות לנצלם, שכן חשבון העזר שנפתח על שמן בבנק מעוקל. יודגש כי מדובר ב-15 רשויות מקומיות המדורגות במקום נמוך בדירוג החברתי-כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
עוד נמצא כי לעתים מזומנות התקשה הפיס להביא את הרשויות המקומיות לכדי תיקון הליקויים, ולא תמיד נקט הפיס את אמצעי האכיפה העומדים לרשותו כלפי רשויות שלא תיקנו את הדרוש תיקון, לרבות דרישה להחזר המענק או הקפאת מענקים חדשים שאושרו להן. גם כאשר נקט הפיס את האמצעים האמורים, הוא עשה זאת רק שנתיים או שלוש שנים לאחר השלמת הסקר.

תאריך:  14/05/2014   |   עודכן:  14/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבני הציבור של מפעל הפיס - פילים לבנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איציק וולף
מבקר המדינה מצא כי הפיקוח של משרד החינוך על הטיולים שאליהם יוצאים ילדי בית הספר לקוי מבחינת התכנים הפדגוגיים ומבחינת גובה התשלומים שנדרשים ההורים לשלם    תוכנית המתמטיקה לא חודשה כבר עשרים שנה ובחינוך הממלכתי דתי לא מקבלים התלמידים את כל שעות המתמטיקה הנדרשות
עופר וולפסון
הבסיס, שעל פינויו הוסכם בשנת 2008, יפונה עד סוף שנת 2014, ויימסר לרשות שדות התעופה והתעשיה האוירית    מבקר המדינה קבע כי משרד הביטחון עיכב במכוון את הפינוי
עידן יוסף
יגיש חוות דעת מיוחדת שתבחן את כדאיות הפרויקט    תסקיר המשרד להגנת הסביבה קובע: הנסיעה תארך כ-3 שעות ולא כשעתיים, הקו יפגע בטבע באופן בלתי הפיך וחומרים מסוכנים יועברו בדימונה ובבאר שבע
עידן יוסף
ביום רביעי הבא יתפרסמו 42 פרקים מהדוח השנתי של מבקר המדינה    יעסוק גם בנסיעות הממשלה לחו"ל ובמכון הטכנולוגי בחולון
יצחק דנון
ד"ר מיכל דחוח הלוי, עובדת במשרד מבקר המדינה, מערערת על דחיית תביעתה להורות למשרד המבקר להוציא מתיקה אישי את המשוב שנערך על תפקודה המקצועי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il