X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט רוזן בגזר הדין במשפט הולילנד:

"שטרית פעל למטרה יחידה: בצע כסף"

רוזן אומר שמעשיו נושאים גוון חמור במיוחד בשל העבירות הנלוות רבין "שחה במדמנת השוחד כשחיין מיומן שכל תנועה מתנועותיו מדויקת ומכוונת לקידום מטרתו - 'רכישת' עובדי ציבור"
▪  ▪  ▪
שטרית. העונש החמור ביותר [צילום: פלאש 90]
רבין. למד לפעול לבדו [צילום: פלאש 90]

מהנדס העיר ירושלים לשעבר, אורי שטרית, ספג את העונש החמור ביותר במשפט הולילנד: שבע שנות מאסר בפועל. השופט דוד רוזן אומר (יום ג', 13.5.14), כי שטרית "נטל מאות אלפי שקלים שהוזרמו לכיסו למען פעילותו לטובת היזמים, שביקשו לקדם ענייניהם בפרויקט ובכך לסייע לנוחותם ועושרם". שטרית "נטל כספי השוחד מתוך מניע אחד ויחיד, והוא - רדיפת בצע כסף".
רוזן מציין, כי לא הוכח הנזק שנגרם לציבור ומידת סטייתו של שטרית מן השורה בגין כספי השוחד שקיבל. לצד זאת הוא אומר, כי קבלת השוחד נושאת במקרה זה גוון חמור במיוחד, משום שנתלוותה אליה עבירת הלבנת הון בדמות הפקדת הכסף בחשבון הבנק של משרד שטרית, ובשל העובדה שהוא הוציא חשבוניות כוזבות כדי להסוות כספים אלו.
"נאשם 7 נפגע בצורה משמעותית ביותר בגין החקירה והמשפט בעקבותיה", אומר רוזן. "נאשם 7 איבד במידה רבה את עולמו. ממהנדס מצליח ומוצלח, בעל משרד אדריכלים, ניצב הוא כמי שחומה חוצצת בינו לבין גופים ציבוריים המנועים מלהעסיקו ולהשתמש בשירותיו המקצועיים וביכולותיו הבולטות". עוד ציין, כי שטרית החזיר לשמואל דכנר 350,000 שקל.
יד ימינו של דכנר
בהתייחסו למאיר רבין, אומר רוזן כי הוא היה יד ימינו ואיש סודו של דכנר. "לאורך כל התקופה פעלו עד המדינה ונאשם 5 בשיתוף פעולה מלא, כמקשה אחת. השניים איתרו ה'מטרות', דהיינו עובדי הציבור הניצבים בצומת ההחלטות והתערבותם הייתה דרושה לקידום הפרויקט. השניים קבעו את סכומי השוחד לכל 'יעד' ו'יעד' והעבירו הסכומים בדרכים שונות ליעדים שסומנו על ידם.
"נאשם 5 פעל לצידו של עד המדינה וסייע לו במימוש פעולותיו ה'שיחודיות' בדרך של פריטת שיקים בסכומים של מיליוני שקלים והעברת כספי השוחד בדרך של מזומנים ובאמצעים אחרים. בהמשך הדרך, למד נאשם 5 לפעול ב'שטח זה' בצורה עצמאית, כשעד המדינה לצידו, כמסייע בהענקת 'גב לוגיסטי'". דכנר היה מחולל הפשיעה בתיק, ורבין היה יד ימינו ומי שפעל עימו בתכנון ובביצוע עסקות השחיתות והשוחד, קובע רוזן.
"נאשם 5 שחה במדמנת השוחד כשחיין מיומן שכל תנועה מתנועותיו מדויקת ומכוונת לקידום מטרתו - 'רכישת' עובדי ציבור לצורך גריפת כספים קלים ונוחים לו ולשולחיו", נאמר בגזר הדין. רבין ניצל את קרבתו המשפחתית ליעקב אפרתי כמנוף משחית ומרקיב במינהל מקרקעי ישראל, וניצל את חביבותו ומכלול קשריו המושחתים כדי לקדם את פעילותו העבריינית של דכנר.
לצד כל אלו הזכיר רוזן, כי אפרתי זוכה מחמת הספק, וכי לא הוכח שפעילותו הובילה לסטייה מן השורה. כמו-כן, לא הוכח כמה מן הכסף שקיבל אכן הועבר לעובדי ציבור וכמה נותר בכיסו. עוד הזכיר, כי בסופו של יום לא יצא דבר מהשוחד בנוגע לתעשיות מלח, שכן הפרשת הקרקעות לא יצאה לפועל.

תאריך:  13/05/2014   |   עודכן:  13/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלבנת הון  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שטרית פעל למטרה יחידה: בצע כסף"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
"כאשר נזקק אולמרט לכספים עבורו או עבור בני משפחתו, ניצל את תפקידו והיזקקות היזמים ל'שירותיו', סיועו והתערבותו בקידום עניינם במסגרת פעילותו כמשרת ציבור, וקיבל לרשותו סכומי עתק"
איציק וולף
ראש צוות ההגנה של אולמרט הצהיר כי בכוונת ראש הממשלה לשעבר לערער על פסיקת המחוזי ועל גזר הדין    פרקליטת מחוז ת"א מיסוי: מקווה שפסק הדין יילמד ויהיה אבן דרך במלחמה בשחיתות הציבורית
איציק וולף
במערכת הפוליטית מגיבים על גזר הדין ההיסטורי שבו לראשונה בישראל נשלח ראש ממשלה לשעבר לכלא    יחימוביץ': אולמרט ושליחיו רדפו כל שומר סף שניסה לעשות תפקידו
איתמר לוין
3.5 שנות מאסר לצ'רני    שלוש שנות מאסר לדנקנר    שלוש שנות מאסר לקלנר    חמש שנות מאסר לרבין    3.5 שנות מאסר לשמחיוף    ריצוי העונשים נדחה ל-1.9.14    רוזן: "אולמרט ראוי לעונש שיהיה בו כדי לשרש את אותו נגע ממאיר שפשה"
איתמר לוין
המדינה ביקשה לגזור על אולמרט לפחות שש שנות מאסר, בעוד ההגנה ביקשה להסתפק בעבודות שירות    רוזן יפרסם את עונשיהם של שישה מורשעים נוספים
רשימות נוספות
אולמרט נחקר פעם נוספת באזהרה  /  איציק וולף
גזר דין פיינר ולופוליאנסקי - ב-9 ביוני  /  איתמר לוין
"עבודתה של זקן באלרוב - חוקית"  /  עופר וולפסון
מבחן בוזגלו כן ולא   /  שמעון זיו
מסר מעל החוק  /  אריה אבנרי
הרשומה מול העדות   /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il