X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה דיווחה על עלייה של 70% ברווח הנקי לאחר מאמצי התייעלות אגרסיביים הכנסותיה ירדו ב-10.2% ברבעון והיא איבדה כ-43 אלף מנויים נטו המנכ"ל שטרן: "שחיקת המחירים והתחרות הגבוהה יימשכו ברבעונים הבאים"
▪  ▪  ▪
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום [צילום: יונתן בלום]

חברת הסלולר סלקום פרסמה (יום ד', 14.5.14) את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2014 מהם עולה כי הכנסותיה רדו ב-10.2% והסתכמו ב-1.13 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.25 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 5.9% בהכנסות משירותים, אשר הסתכמו ב-927 מיליון שקל ברבעון, ולירידה של 25.6% בהכנסות מציוד, שהסתכמו ב-203 מיליון שקל. תרומתה של נטוויז’ן לסך ההכנסות ברבעון הסתכמה ב-214 מיליון שקל (בנטרול הכנסות בין-חברתיות) בהשוואה ל-244 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2013.
הירידה בהכנסות משירותים ברבעון הראשון נבעה בעיקרה מירידה בהכנסות משירותי סלולר בעקבות השחיקה המתמשכת במחירי שירותים אלה לאור התחרות המוגברת בשוק הסלולר. הירידה בהכנסות משירותים נבעה גם מירידה בהכנסות משירותי אינטרנט, משיחות בינלאומיות ומשירותי אחריות מורחבת, אשר קוזזה בחלקה על-ידי עלייה בהכנסות משירותי אירוח מפעילים על רשתות התקשורת של החברה. תרומתה של נטוויז’ן להכנסות משירותים ברבעון הראשון של שנת 2014 הסתכמה ב-199 מיליון שקל.
הירידה בהכנסות מציוד ברבעון הראשון של שנת 2014 נבעה בעיקר מירידה של כ-28% בכמות מכשירי הסלולר שנמכרו במהלך הרבעון בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2013, כמו גם מירידה במכירות טאבלטים תרומתה של נטוויז’ן להכנסות מציוד ברבעון הראשון של שנת 2014 הסתכמה ב-15 מיליון שקל.
הרווח הנקי של החברה לרבעון הראשון הסתכם ב-114 מיליון שקל, בהשוואה ל-67 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2013, עלייה של 70.1%. עלייה זו נבעה מירידה בהוצאות התפעוליות, בעיקר כתוצאה מצעדי ההתייעלות בהם נקטה החברה, ומירידה בהוצאות המימון נטו, אשר קוזזו בחלקן על-ידי השחיקה המתמשכת בהכנסות משירותים כתוצאה מהמשך התחרות המוגברת בשוק הסלולר והתקשורת הקווית, כמו גם מהירידה בהכנסות מציוד.
מצבת מנויי הסלולר של החברה עמדה על כ-3.049 מיליון מנויים בסוף הברבעון. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2014 קטנה מצבת המנויים של החברה בכ-43,000 מנויי סלולר נטו, כולם מנויי פרי-פייד.
שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר ברבעון הסתכם ב-11.1%, בהשוואה ל-9.4% ברבעון הראשון של שנת 2013. שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר הושפע בעיקר מהתחרות המוגברת בשוק הסלולר.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר הסתכמה ב-74.7 שקל, בהשוואה ל-75.9 שקל ברבעון הראשון של שנת 2013. הירידה נבעה, בין היתר, מהשחיקה המתמשכת בתעריפי שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות המוגברת בשוק הסלולר.
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, מסר: "סלקום מציגה תוצאות עסקיות חזקות לרבעון הראשון של 2014. תוצאות חיוביות אלה הן תוצאה ישירה של האסטרטגיה שלנו בביסוס מעמדנו כקבוצת תקשורת מובילה, תוך מיקוד בריווחיות ובהרחבת סל המוצרים ללקוח יחד עם שמירה על מחויבותנו לספק שירות לקוחות איכותי. ברבעון זה אנו מציגים שיפור ב-EBITDA, ברווח התפעולי, ברווח הנקי ובתזרים המזומנים הפנוי בהשוואה לרבעון הראשון של 2013, וכל זאת, למרות המשך השחיקה בהכנסות בשל התחרות המוגברת.
"מהלכי ההתייעלות שהובלנו בקבוצה מאז המיזוג עם נטוויז’ן הביאו לחסכון בהוצאות של כ-820 מיליון שקל במונחים שנתיים. ברבעון הראשון של השנה הצגנו חסכון בפועל של 52 מיליון שקל בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות לעומת הרבעון המקביל אשתקד".
שטרן הוסיף כי החברה החלה בפריסה מהירה של רשת הדור הרביעי התומכת בטכנולוגיית LTEAdvanced ושתאפשר לחברה להיות בין המפעילות הראשונות בעולם להשיק טכנולוגיה זו. "הכל כפוף לאישורי הרגולטור וזמינות התדרים", אמר שטרן. "אנו צופים ששחיקת המחירים והתחרות הגבוהה יימשכו ברבעונים הבאים בעוד יכולת החברה להמשיך ולהתייעל כדי לפצות על הירידה בהכנסותיה תקטן".

תאריך:  14/05/2014   |   עודכן:  14/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סלולר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סלקום: צופים שהיכולת להמשיך להתייעל תקטן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
רשמה רווח נקי של 52 מיליון שקל ברבעון הראשון    ההכנסות משירותים ירדו ב-9%, על-רקע המשך החרפת התחרות בענף    בסיס מנויי הסלולר ירד בכ-20 אלף
יפעת גדות
בעקבות חוסר הידע של זקנים ומשפחותיהם על הזכויות המגיעות להם: סטודנטית למשפטים ממרכז אקדמי כרמל חיברה מדריך לזכויות בני משפחה המטפלים בקשישים
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע: הדרישה להתקשרות מינימום העולה על שנה מהווה לכאורה תנאי מקפח בחוזה אחיד    באופן חריג מתנה ביהמ"ש את הטיפול בתביעה בהתייצבות היועהמ"ש, בשל כשלים בייצוגו של התובע
יצחק דנון
מבוטח במנורה טוען כי החברה לא שילמה לו את מלוא תגמולי הביטוח להם הוא זכאי בהתאם לפוליסת הביטוח בעקבות התקף לב חריף בו לקה לאחר קיום יחסי מין עם חברתו
איתמר לוין
השופט אלכס קוגן על החברות והבעלים דני נוריאל: מנסים לאורך כל הדרך למסך בערפל את העובדות תוך קיפוח בוטה וחריג של הזכויות הקוגנטיות המגיעות לתובע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il