X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההעלאה נקבעה בחוק לפני שלוש שנים, ומשרד הביטחון הגיש הצעת חוק לביטולה הנימוק: משרד האוצר לא עמד בהתחייבותו להעניק תוספות שכר ותמריצים למשרתי הקבע
▪  ▪  ▪
"פגיעה קשה ביכולת צה"ל" [צילום: פלאש 90]

משרד הביטחון יוצא למאבק חזיתי נגד משרד האוצר, ומציע לכנסת לבטל את העלאת גיל הפרישה משירות הקבע בצה"ל. הצעת החוק של משרד הביטחון הועברה (יום ד', 14.5.14) לקבלת תגובות. מדובר בצעד קיצוני מאוד, בו משרד ממשלתי אחד משתמש בהליכי חקיקה במסגרת מאבק מול משרד ממשלתי אחר.
בתחילת שנת 2011 נקבע בחוק, כי גיל הפרישה יועלה בצורה חדה ל-50, לאחר מה שמשרד הביטחון מכנה בהצעתו "הצעות קיצוניות" של משרד האוצר. לטענת משרד הביטחון, האוצר התחייב במקביל להעניק תוספות שכר ותמריצים למשרתי הקבע בעקבות העלאת גיל הפרישה והארכת משך השירות הנובעת מכך.
עוד אומר משרד הביטחון, כי האוצר התחייב בדיונים בכנסת, "כי לאחר כניסת תיקון החקיקה בדבר העלאת גיל הפרישה לתוקף, יינתן מענה בנושא שכרם של משרתי הקבע". ואולם, הוא טוען, "לאחר מאמצים רבים, בחודש פברואר 2013 נחתם הסכם הנותן מענה חלקי בלבד להעלאת גיל הפרישה, אולם הסכם זה טרם נכנס לתוקף, מכיוון שהוא מותנה בקבלת החלטת ממשלה ובתיקון חקיקה, אשר משרד האוצר לא פעל עד ליום זה על-מנת לקדמם".
בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר: "לאור העובדה כי משרד האוצר הפר התחייבויותיו כלפי משרד הביטחון וצה"ל, פגע במשרתי הקבע, ולא נקט בצעדים שבהם התחייב כלפי המחוקק שהיו תנאי לאישור שינוי מודל שירות הקבע - מוצע לבטל את תיקון חוק שירות הקבע (גימלאות) בעניין העלאת גיל הפרישה, ולהחזיר את החוק למצבו טרם התיקון. שהרי, אלמלא התחייבויות אלה, ספק אם התיקון היה נחקק מלכתחילה".
לטענת משרד הביטחון, "עריכת שינוי קיצוני במודל שירות הקבע ללא מתן תוספות שכר ותמריצים כנדרש בהתחשב בשינוי ולשם יישומו, פוגעת קשות ביכולתו של צה"ל למלא את תפקידיו ולממש אחריותו. זאת, נוכח הפגיעה הבלתי-הוגנת במשרתים, וביכולת לרתום אותם לשירות ארוך טווח בצה"ל. כבר עתה נתוני אגף כוח אדם בצה"ל מלמדים על ירידה בנכונות של משרתי הקבע האיכותיים להמשיך בשירות. על כן, לא ניתן להשלים עם המצב הנוכחי".
משרד הביטחון אינו אומר מה יהיו ההשלכות התקציביות של הצעתו, ובמקום זאת ממשיך להעלות טיעונים לזכותה: "העלאת גיל הפרישה מצה"ל לחוק שירות הקבע גמלאות הביאה לשינוי מודל שירות הקבע, ביגור אוכלוסיית הקבע וכתוצאה מכך להעלאת עלויות השכר והגמלאות בצה"ל.
"בנוסף, העלאת גיל הפרישה גורמת לירידה משמעותית ביכולת ההשתכרות של פורשי צה"ל בשל הירידה בהסתברות לפיתוח קריירה שנייה, עובדה שפוגעת בתרומת גמלאי הקבע לתוצר המשק. יתר על כן, העלאת גיל הפרישה מצה"ל גורמת להאטה בקידומים בשירות הצבאי ומקשה על קשירת כוח אדם איכותי לשירות ארוך".

תאריך:  14/05/2014   |   עודכן:  14/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הביטחון: לבטל העלאת גיל הפרישה מצה"ל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מספיק עם חגיגות הפרישה בצה"ל
דודי30  |  14/05/14 13:03
2
פגיעה במי שהקדישו חייהם למדינה
ש''י אלידע   |  14/05/14 14:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התיר לפרסם את שמו של החשוד המרכזי ברצח החייל יפתח גריידי    קובע: על חשוד להוכיח נזק חמור לזכותו להליך הוגן כדי שניתן יהיה לאסור את פרסום שמו
עופר וולפסון
החברה דיווחה על עלייה של 70% ברווח הנקי לאחר מאמצי התייעלות אגרסיביים    הכנסותיה ירדו ב-10.2% ברבעון והיא איבדה כ-43 אלף מנויים נטו    המנכ"ל שטרן: "שחיקת המחירים והתחרות הגבוהה יימשכו ברבעונים הבאים"
עופר וולפסון
רשמה רווח נקי של 52 מיליון שקל ברבעון הראשון    ההכנסות משירותים ירדו ב-9%, על-רקע המשך החרפת התחרות בענף    בסיס מנויי הסלולר ירד בכ-20 אלף
יפעת גדות
בעקבות חוסר הידע של זקנים ומשפחותיהם על הזכויות המגיעות להם: סטודנטית למשפטים ממרכז אקדמי כרמל חיברה מדריך לזכויות בני משפחה המטפלים בקשישים
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע: הדרישה להתקשרות מינימום העולה על שנה מהווה לכאורה תנאי מקפח בחוזה אחיד    באופן חריג מתנה ביהמ"ש את הטיפול בתביעה בהתייצבות היועהמ"ש, בשל כשלים בייצוגו של התובע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il