X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התביעה: ההקלטות יוצרות חשד לכאורה לשיבוש הליכים מצד אולמרט ועו"ד תל-צור, ומחזקות את הראיות נגד אולמרט בפרשת הולילנד ובפרשות ראשונטורס וטלנסקי
▪  ▪  ▪
אולמרט וזקן. עדות מפלילה [צילום: AP]
שוחחו - והמגעים נפסקו
שיחה נוספת הוקלטה באוקטובר 2012, כאשר במשפט הולילנד נשמעה עדותו של שמואל דכנר. באותה עת, אמר תדמור, נוהלו מגעים עם סניגוריה של זקן להגעה להסדר טיעון. בשיחה זו, לפי שאלה של רוזן, הייתה התייחסות לעו"ד אורי מסר. ברטל לא השתתף בה ולא ידע עליה; נדב זקן נטל בה חלק. שיחה נוספת התקיימה בנובמבר 2012, ומיד אחריה נמסר לפרקליטות על הפסקת המגעים להסדר טיעון

הפרקליטות ויתרה לשולה זקן על האישום בהלבנת הון - אך בית המשפט הרשיע אותה בעבירה זו, וממילא הרשעתה עומדת בעינה. כך אומר (יום ה', 15.5.14) התובע במשפט הולילנד, עו"ד יוני תדמור, בפתיחת הטיעונים לעונש בעניינה של זקן.
תדמור תיאר את המגעים עם זקן שהובילו להסכם איתה: "זקן פנתה לפרקליטות בסוף פברואר השנה וביקשה להגיע להסכמות בעניינה, תמורת מסירת עדות מפלילה נגד אהוד אולמרט. היה ברור לנו שיש לה אינטרס משמעותי להגיע להסדר עם המדינה, ולכן נהגנו בזהירות יתרה במגעים איתה. זקן מסרה גירסה במשטרה ללא כל מחויבות מצידנו, והחלטנו שלא להגיע איתה להסדר משום שלא תמכה את גירסתה בראיות חפציות.
"לאחר שנשמעו הסיכומים של עו"ד עופר ברטל, פנתה אלינו זקן שוב ובידיה קלטות המתעדות שיחות ומפגשים בינה לבין אולמרט לאורך כמה שנים, ושיחות בינה לבין בא-כוחו של אולמרט בהליך בירושלים, עו"ד נבות תל-צור".
שלושה ראשים של ראיות
תדמור המשיך: "השיחות הללו העלו חשד לשיבוש מהלכי משפט והדחת עד בנסיבות מחמירות, המתייחס הן לפרשת הולילנד והן לפרשות ראשונטורס-טלנסקי. השיחות התייחסו גם לעובדות נשוא שלוש הפרשות. לאחר שזקן נחקרה פעמים נוספות במשטרה, החלטנו לחתום איתה על הסדר טיעון.
"עוצמת הראיות הצדיקה הגעה להסדר טיעון מקל-מה לעניין העונש בתיק זה, הגם שמדובר בשלב מאוחר מאוד של ההליך. לולא ההסדר, לא היה ניתן לעשות שימוש בקלטות ובראיות ובעדויות נוספות שנאספו במסגרת חקירת המשטרה. אנו מודעים לכך שמתחם הענישה שראוי היה לבקש גבוה מהעונש לו אנו עותרים בשל ההסכם, אלא שהנסיבות לדעתנו הצדיקו הקלה בענישה.
"את הראיות אנו מחלקים לשלושה ראשים עיקריים, שכל אחד מהם - ובוודאי הצטברותם יחדיו - הביאו אותנו להחלטה להגיע להסדר. הראש הראשון הוא ראיות שהיה בהן לתרום להכרעה בעניינו של אולמרט במשפט הולילנד. הראש השני: ראיות שהיה בהן להצדיק פתיחה בחקירה בחשד לשיבוש והדחה, נגד אולמרט ותל-צור. הראש השלישי: ראיות שיש בהן כדי לתרום להכרעה בערעור בתיק הירושלמי".
לדברי תדמור, "חלק מהדברים ראינו בבית המשפט, אבל יש כאן ראיות לדברים שהתרחשו מאחורי הקלעים". הוא ביקש להציג בדלתיים סגורות את פירוט ההקלטות שהציגה זקן למשטרה, אך רוזן תהה מדוע יש לעשות זאת, כאשר מדובר בנושא בעל עניין ציבורי רב, וכאשר אולמרט כבר נחשף אליהן.
תדמור השיב, כי החקירה מצויה בשלב של בחינת הראיות בידי פרקליטות מחוז מרכז, ייתכן שיהיה צורך בהשלמת חקירה ולכן יש צורך בחיסיון. רוזן לא השתכנע: "נאשם 8 ער לכך. הוא כבר מתכונן. מה הסיפור? אף אחד לא ביקש מכם לחשוף את הקלטות".
"השפעת אולמרט"
תדמור הפנה את רוזן לתמצית בכתב שהגיש לו, ובין היתר לשיחה ממאי 2011 – בעיצומם של המשפט בירושלים והחקירה בפרשת הולילנד. שיחה נוספת הוקלטה באוקטובר 2012, כאשר במשפט הולילנד נשמעה עדותו של שמואל דכנר. באותה עת, אמר תדמור, נוהלו מגעים עם סניגוריה של זקן להגעה להסדר טיעון. בשיחה זו, לפי שאלה של רוזן, הייתה התייחסות לעו"ד אורי מסר. ברטל לא השתתף בה ולא ידע עליה; נדב זקן נטל בה חלק. שיחה נוספת התקיימה בנובמבר 2012, ומיד אחריה נמסר לפרקליטות על הפסקת המגעים להסדר טיעון.
רוזן שאל האם אולמרט הגיב על טענותיה של זקן מעבר לאמירה שמדובר בשקר. משאלותיו של רוזן עלה, כי שיחה זו התייחסה בין היתר ל-60,000 השקלים שהעבירה זקן משמואל דכנר למסר עבור אולמרט (ואשר בעטיים הורשע אולמרט בקבלת שוחד). בתמצית שהוגשה, נושאת שיחה זו את הכותרת "השפעת אולמרט".
שיחה אחרת התייחסה לכספים שקיבל אולמרט ממשה טלנסקי. לדברי תדמור, עולה ממנה שבניגוד לטענתו של אולמרט - שהתקבלה בידי בית המשפט המחוזי בירושלים - לפיה כל הכספים שקיבל מטלנסקי נועדו לצרכים פוליטיים, הרי שחלקם נועדו למעשה לצרכים פרטיים של אולמרט.
ברטל סיפר שלאחר שהפרקליטות סירבה לחתום על הסדר עם מרשתו, הוא שאל אותה האם בידיה ראיות נוספות. "היא אמרה שאולי יש משהו. ואז קיבלנו מידיה את ההקלטות והתרשמנו שיש בזה הרבה", אמר. תדמור העיר, שהפרקליטות לא גילתה להיטות, שכן סברה שבידיה די ראיות להרשיע את אולמרט, אך לאחר בחינת הקלטות – הגיעה למסקנה שיש להשתמש בהן.
"עבירות חמורות מאין כמותן"
תדמור המשיך: "לא בכל יום מונחות בפני רשויות האכיפה קלטות שנראות לכאורה כראיות לשיבוש והדחה ואולי גם בנסיבות מחמירות, ככל שכרוך בכך כסף. האירועים מצביעים גם על אשמתו של אולמרט בהליך כאן, ולכן ביקשנו לשמוע שוב את הנאשמת ולשמוע את הקלטות" - בקשה שנדחתה בידי רוזן.
"חקירת השיבוש התחייבה נוכח הראיות לכאורה החמורות שהובאו בפנינו. החקירה נמצאת בשלביה הסופיים. היא לא הייתה מתאפשרת אם לא היינו מגיעים להסדר עם זקן", אמר. "אלו עבירות חמורות מאין כמותן, שיש בהן כדי לאיים על כל הסדר הציבורי".
בנוגע לפרשות ראשונטורס וטלנסקי אמר תדמור, כי לדעת המדינה - השיחות בין אולמרט לזקן יכולות ברמת ודאות גבוהה להביא להרשעתו של אולמרט. הוא העיר, כי המדינה סבורה שבידיה די ראיות גם ללא קלטות אלו, אך מובן שלשיטתה יש לאפשר לבית המשפט העליון להיחשף להן.
עוד אמר תדמור, כי למרות מעמדה של זקן - יש לזכור שהיא הייתה רק עוזרתו של אולמרט, ולכן אין להשוות ביניהם. הוא גם הזכיר את הפסיקה בנוגע לכיבוד הסדרי טיעון, גם אם העונש אינו הולם בצורה מלאה את חומרת העבירות.

תאריך:  15/05/2014   |   עודכן:  15/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מסר  אורי קורב  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי אברבנאל  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אשר גרוניס / Asher Grunis  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם דנציגר / Yoram Danziger  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יעקב צבן  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מוסיה ארד  מני מזוז / Meni Mazuz  משה טלנסקי  משה  ישראל  משה לדור  משה סובל / Moshe Sobel  משה שמיר  נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"  נוית נגב  ניל הנדל / Neal Hendel  נעמי גרנות  סלים ג'ובראן / Salim Joubran  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זקן הקליטה שיחות עם אולמרט כמה שנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם היא הקליטה במשך שנים
טורניר  |  15/05/14 10:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט אולמרט
איתמר לוין
מנצור היה נשיא קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים    אולמרט הכחיש בחקירתו כל ידיעה על חלקו של מנצור במימון ההגנה    בראש העמותה שסייעה לזקן עמד דודי זילברשלג, מקורבו של אולמרט
יואב יצחק
שלומי אילון, שעמד בראש יאח"ה בעת פתיחת החקירות נגד אולמרט, פנה אותה עת בכתב למפקדיו ודרש לחקור ההדלפות מחקירות שאותן הוביל נגד אולמרט    התריע כי ההדלפות גורמות נזק לחקירה    הציע גם את עצמו לבדיקת פוליגרף    למרות זאת, דרישתו לא נענתה
איתמר לוין
טוענת שזקן תוכל להסיר את הערפל מעל חלקו של אורי מסר בפרשות השונות בהן מעורב אולמרט    טוענת: מעורבות רעייתו של מסר, שהייתה המשנה ליועץ המשפטי, מנעה את העמדתו לדין
איתמר לוין
המדינה אומרת, כי זקן מסרה לה הקלטות שהיא מבקשת להגיש כראיות בפרשות ראשונטורס וטלנסקי    ייתכן שזה אומר, שזקן החלה לאסוף חומר על אולמרט הרבה-הרבה לפני משפט הולילנד    האם אולמרט נתן לזקן אליבי בנושא ההאזנות לשיחותיו, בתמורה לשתיקתה במשפט בירושלים?
איתמר לוין
מודיעה לבית המשפט העליון על כוונתה להגיש בתוך שלושה שבועות בקשה מסודרת להגשת עדותה של זקן וההקלטות שמסרה, במסגרת ערעורה על זיכויו של אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il