X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות הסדר הטיעון עם שלומי לחיאני, יואשם אחיו בתיווך לשוחד ובהפרת אמונים במקום בקבלת שוחד טרם הוחלט האם שלומי לחיאני ייקרא להעיד מטעם המדינה נגד יתר הנאשמים
▪  ▪  ▪
לחיאני. הפרת אמונים

סגן נשיאת בית משפט השלום בתל אביב, בני שגיא, אישר (יום ב', 19.5.14) לתקן את כתב האישום נגד אבי לחיאני בעקבות הודאתו והרשעתו של אחיו, ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני. על בקשת התביעה לצרף את שלומי לרשימת עדי התביעה יחליט שגיא בהמשך ההליך. לאחר שיחה עם באי-כוח הצדדים, ביטל שגיא את הישיבה כדי לאפשר להם להמשך להידבר על הסדרי טיעון נוספים.
האישום הראשון נגד אבי הוחלף מביצוע בצוותא של קבלת שוחד לתיווך בשוחד ולביצוע בצוותא של הפרת אמונים. באישום השני ההמרה היא משוחד להפרת אמונים. לדברי שגיא, מדובר בהקלה של האישומים, והתיקון לא ישנה בצורה משמעותית את תשובתו של אבי לכתב האישום. עוד קבע, כי אין מקום לבצע תיקון מקביל בעניינם של הנאשמים אבנר קריאף ועובד דודחטי, אם כי הם יוכלו להעלות בסיכומיהם טענה של הגנה מן הצדק בשל כך.
למרות הסדר הטיעון עם לחיאני, הנאשם העיקרי בתיק, לא הושגו עד כה הסדרים עם הנאשמים האחרים. קריאף ודודחטי הם זכייני קפה ג'ו בנכס השייך ללחיאני, המואשמים במתן שוחד ללחיאני. האחרון הודה בשלוש עבירות של הפרת אמונים במקום בקבלת שוחד, ייקבע שבמעשיו נפל קלון והצדדים יעתרו באופן חופשי לעונש (המדינה תבקש שנת מאסר).
התובעת, עו"ד שרון כהנא, ציינה, כי הייתה אפשרות שהדיון יתייתר, ואבי לחיאני חזר בו רק ביום הקודם מהבנות שהלכו והתגבשו. סניגורו של אבי, עו"ד אורי קינן, טען, כי התנהלות המדינה היא שערורייתית, וכי הגשת כתב האישום המתוקן נראית כניסיון לכופף את ידי ההגנה. לטענתו, הגנתו של אבי תיפגע קשות, שכן חקירת העדים וההסכמות בוצעו לפי כתב האישום המקורי, וכי אבי לא נחקר על העבירות המיוחסות לו כעת.
שגיא הגיב באומרו כי השאלה היא האם אבי נחקר על העובדות ולא על האישומים. לדברי שגיא, הוא סבר שסעיף ביצוע הפרת אמונים בצוותא יכול היה לשמש כבסיס למו"מ בין אבי לבין המדינה, וזאת למרות שלטענת קינן כמעט אין תקדים להאשמה שכזו נגד מי שאינו איש ציבור לצידו של איש ציבור. קינן ביקש להורות על זיכויו של אבי לאחר שהמדינה חזרה בה מאישומי השוחד נגדו.
עו"ד אורון שוורץ, סניגורם של קריאף ודודחטי, טען שמלכתחילה הקונסטרוקציה המשפטית הייתה משונה, שכן המדינה ניסתה לעקוף את העובדה הברורה לפיה אבי לא יכול לשחד את אחיו. הוא גם עמד על הבעייתיות שבהאשמת מרשיו במתן שוחד, כאשר עבירה זו נמחקה בהסדר עם לחיאני, וטען שיש להאשימם בסיוע להפרת אמונים.
כהנא השיבה באומרה כי העבירות המתוקנות למעשה נבלעות בעבירות המקוריות שיוחסו לאבי, וכי קו ההגנה של אבי הוא כפירה כללית בטענות העובדתיות. "אנחנו לא מרעים את מצבו ולא פוגעים בהגנתו", טענה. לדבריה, התיקון מיטיב עם אבי, ואילו הראיות נגד קריאף ודודחטי הן ברורות והמדינה אינה רוצה לחזור בה מההאשמות נגדם. שגיא אמר, כי יש הבדל בין מצב בו בית המשפט מזכה צד אחד בשוחד ומרשיע את האחר, לבין מצב בו המדינה טוענת מלכתחילה שיש להאשים בשוחד רק את אחד הצדדים. כהנא השיבה באומרה כי קיים תקדים לכך.

תאריך:  19/05/2014   |   עודכן:  19/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוקן כתב האישום נגד אבי לחיאני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לאפשר שימוש בסורק גלי מוח -
ראובן גרפיט  |  20/05/14 07:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת לחיאני
איתמר לוין, איציק וולף
שני אישומי השוחד נגד ראש עיריית בת ים הומרו בהפרת אמונים    אין הסכמה על העונש - אך ביהמ"ש צפוי להטיל על לחיאני קלון שייאלץ אותו להתפטר
איתמר לוין
ההלוואה לא נפרעה במשך מספר שנים    אחד מבעלי הרשת: יכול להיות שהענקת ההלוואה הייתה טעות    עובדת גזברות העירייה: היו ספקים שרכשנו מהם בהיקף גדול מזה שמרשת סופר-דוש
איתמר לוין
נציגי בנק הפועלים, מזרחי-טפחות ואיגוד העידו מטעם התביעה כדי לסתור את טענת ההגנה, לפיה ראש עיריית בת-ים לא טיפל בחובותיה של חברת אלשב
איתמר לוין
שרון כהנא: לחיאני מבקש שביהמ"ש יאמין שהוא קיבל כספיפ מאינטרסנטים בלי שביקש ובלי שידע    "אחיו אבי עשה בעיריית בת-ים כבתוך שלו ועשה את מה ששלומי לא יכול היה לעשות בעצמו"
איתמר לוין
מכתבים ששלח דנציגר ללחיאני שימשו את החוקרים לטעון שהוא ויתר לו על עשרות אלפי שקלים, אך דנציגר השיב שמדובר בתיאוריות הסותרות את המציאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il