X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע טוען כי תנובה מוסיפה תוספים אסורים למשקאות החלב העלולים לגרום לנזק בריאותי ומציגה את סדרת מוצרי החלב כמכילים מרכיבים מיוחדים, מועשרים ובריאים יותר.
▪  ▪  ▪
פעלה מתוך כוונה להטעות את הציבור

תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף מוערך של 510 מיליוני שקלים הוגשה (יום ב', 19.5.14) נגד תנובה בטענה לתוספים אסורים במשקאות החלב העלולים בנסיבות מסוימות לגרום לנזק בריאותי.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי, נאמר כי תנובה מציגה מצג מטעה המיועד כולו ליצור את הרושם כי סדרת מוצרי החלב המכונים על ידה "משקה חלב" או "חלב מועשר" מכילים מרכיבים מיוחדים, מועשרים, ובריאים יותר השונים ממוצרי חלב אחרים שבפיקוח או ממוצרי חלב המיוצרים על-ידי חברות אחרות. הכול תוך הפרות חובות הסימון ובכלל זה כינוי המוצרים בשמות בניגוד להוראות הדין.
לדברי התובע, התנהלותה של תנובה בכינוי מוצריה בשם "משקה חלב" היא רק קצה הקרחון בהתנהלותה, והמעשה החמור ביותר מבחינת ציבור הצרכנים היא העובדה שתנובה מוסיפה לחלב תוספי תזונה או תוספי מזון- סידן וסיבים תזונתיים בניגוד להוראות הדין.
על-פי תקנות בריאות-תוספי מזון, חל איסור להוסיף תוסף מזון אלא אם כן התוסף משמש למטרה טכנולוגית למוצר (משמר, מחזק, מייצב וכדומה) ועל כן אם הוסף סידן למזון במטרה "להעשיר" את המוצר הרי זה בניגוד מוחלט להוראות הדין.
כמו-כן הוספת תוספי תזונה, סידן, ויטמינים, ומינרליים אחרים מנוגדת להוראות הדין. על-פי תקנות בריאות הציבור מזון-תוספי תזונה, חל איסור להוסיף תוסף תזונה אלא אם ההוספה עומדת בכל הדרישות של תקנה זו ובכללן סימון מיוחד וייעודי.
בתביעה נאמר כי הוספת הוויטמין או המינרל בכמות העולה על הכמות היומית המרבית המותרת ליחידת מכירה כפי שמוגדר בתקנה לגבי כל תוסף ותוסף, ללא ציון האזהרות הקבועות בתקנה, וכל זאת לכאורה עד לסיכון בריאותם של הצרכנים, היא זו המהווה את החומרה היתרה שבהתנהלותה של תנובה.
עוד טוען התובע, באמצעות עו"ד גולן משעלי, כי הסימון המופיע על אריזות המוצרים בדבר תוספת של סידן או סיבים תזונתיים מהווה כיתוב שאינו ניתן להוכחה כנדרש בתקן.
התובע מאשים את תנובה באי סימון המוצרים כנדרש בהוראות הדין תוך הפרת החובות החקוקות החלות עליה ובכלל זה בהטעיית ציבור הצרכנים באשר לכינוי המוצרים, תוכנם, איכותם, טיבם, ורכיביהם, וזאת עד כדי סיכון בריאותם של הצרכנים.
בתביעה נאמר כי פרסומיה של תנובה בדבר היות המוצרים המכונים על ידה "משקה חלב" או "חלב מועשר" מטעה, והמצגים שפורסמו על ידה והמציגות את המוצר כחלב מועשר המכיל סידן, סיבים תזונתיים, וויטמינים ובכך לכאורה תורם לבריאותו מטעה.
לדברי התובע, תנובה פעלה מתוך כוונה להטעות את הציבור ולהביאו לידי סברה כי מדובר במשקה חלב או חלב מועשר מוצר המיועד כולו לתרום לבריאות הצרכן על-מנת לבדל אותו משאר המוצרים ה"פשוטים" אשר בפיקוח ואינם מתיימרים להציג בפני הצרכן טענות שווא בדבר היותם מועשרים במיוחד.
המוצרים בהם מדובר הינם: משקה חלב מפוסטר בתוספת סיבים תזונתיים בתוספת סידן וויטמינים A ו- D מועשר בסידן ובוויטמין D, משקה חלב בטעם וניל מפוסטר בתוספת ויטמין D, משקה חלב בטעם וניל בתוספת סיבים תזונתיים בתוספת סידן, ברזל ויטמין D, משקה חלב בטעם וניל בתוספת סיבים תזונתיים בתוספת סידן, ברזל ויטמינים A ו-D.
התובע מבקש לחייב את תנובה בפיצוי הצרכנים בגובה ההפרש בין מחיר חלב מועשר לבין מחיר חלב רגיל ובנוסף לפצות אותם בגין נזקיהם הלא ממוניים הבאים לידי ביטוי בגין עוגמת נפש, כעס, תסכול, עלבון ורגשות שליליים. סכום התביעה המצרפי מוערך ב-510 מיליון שקלים.

ת.צ. 24630-05-14
תאריך:  20/05/2014   |   עודכן:  20/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנובה מטעה את צרכני משקאות החלב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הנוכל דניאל דרבקין ומיכאל דוידוב לא פעלו למסירת כתב תביעה ובכך גרמו למחיקת התביעה    דרבקין הורשע בנפרד בגניבת 5 מיליון שקל מלקוחותיו
איתמר לוין
עמית: יש צורך בתיקון החוק כדי לאפשר הרמת מסך כזאת    מציע לרשות להיאבק בהתחמקות זו ממיסים על-ידי עיקול רכוש של החייב שהועבר לחברה התאומה ועל-ידי אכיפה פלילית בשל הונאת נושים
איתמר לוין
בית המשפט התיר רק כעת לפרסם, כי יהודה גואטה נעצר בתחילת השנה בידי רשות המיסים    הרשות: גואטה עבר במהירות רבה ממעמד של מוגבל בבנקים לבעלות על נכסים רבים
עופר וולפסון
מחקר חדש מגלה, כי מעמד הביניים בישראל מורכב למעשה משתי קבוצות נפרדות, שפערי ההכנסה ביניהן גדולים    ממפה את הסיכוייך להשתייך למעמדות השונים לפי מאפיינים סוציו-דמוגרפיים, ומראה כי קצבאות הילדים אינן מצמצמות את הפערים בין המעמדות    כרטיס הכניסה למעמד: 3,900 שקלים בלבד לזוג
עופר וולפסון
בכוונת האוניברסיטה העברית בירושלים לקצץ כ-20% מכלל חברי הסגל הזוטר בפקולטה למדעי הרוח כדי לחסוך כ-3 מיליון שקלים    בארגון חברי הסגל האקדמי הזוטר טוענים, כי האוניברסיטה הפרה הסכם קודם ומתכוונים לשבש העבודה בשבועות הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il