X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צעד יוצא דופן של ביהמ"ש המחוזי:

סניגור הפריע וישלם 1,000 שקל

עו"ד משה שרמן ישלם מכיסו לאוצר המדינה לאחר שהפריע ללא הרף לחקירתו של קצין משטרה במשפט רצח, ולאחר שאף אילץ את השופטים לצאת פעמיים מן האולם בשל התפרצויותיו
▪  ▪  ▪
שרמן. "לא מפסיק לצעוק"

בצעד יוצא דופן, הטיל בית המשפט המחוזי בתל אביב (יום ב', 19.5.14) הוצאות אישיות של 1,000 שקל על עו"ד משה שרמן בשל הפרעות חוזרות ונשנות לחקירתו של עד במשפט רצח.
שרמן הוא סניגורו של טלאל-ג'ירייס אבו מנה, אחד הנאשמים ברצח גבי קדיס, יו"ר האגודה הנוצרית-אורתודוכסית ביפו. המדינה טוענת, כי קדיס נרצח בידי אבו מנה ושני הנאשמים האחרים בדצמבר 2011, על-רקע סכסוך נדל"ן. שרמן הפריע ללא הרף לעדותו של ראש צוות החקירה בפרשה, רב-פקד אדוארד פלינר, למרות הערות ואזהרות של השופטים גלעד נויטל, מאיר יפרח וגיליה רביד.
נויטל הכניס לפרוטוקול שורה ארוכה של הערות כאלו, שהלכו והחריפו. כך למשל כתב: "מהבוקר הסנגור לא מפסיק לצעוק. זה גובל בהשתוללות ובהתלהמות באולם, שאיננה הולמת דיון משפטי. שוב ושוב אב בית הדין מתרה בסנגור. ללא הועיל. והנה שוב, הסנגור מפסיק את העד באמצע תשובתו. לא ניתן לקיים כך דיון משפטי". בשל כך הפסיק נויטל את הדיון לכמה דקות (כדי לאפשר לשרמן להירגע, כדבריו), תוך שהוא מזהיר שאם ההפרעות יימשכו - ישתמש בית המשפט בסמכויותיו.
בשעה 11:45 ציין נויטל, כי חקירתו הראשית של פלינר החלה בשעה 10:00, אך "כמעט ולא הייתה התקדמות בעדות וזאת עקב הפרעות בלתי פוסקות של הסנגור. גם כאשר יש לסנגור התנגדות, לא ייתכן שעל כל משפט שאומר העד או התובעת, תהיה לסנגור התנגדות. כנראה חלק מההתנגדויות אינן במקומן".
כאשר הכתיב נויטל החלטה נוספת בדבר הנהגותו של שרמן, אשר פעל בניגוד לקו שהוא עצמו הציע, הוא נאלץ לציין: "במהלך הכתבת ההחלטה, שוב נכנס הסנגור לדברינו. הפסקנו את הדיון ויצאנו מן האולם. אנו רואים להתרות בסנגור, בפעם המי יודע כמה, שיחדל מלהפריע בדיון. תשומת לבו של הסנגור, שאנו נשקול להטיל עליו הוצאות אישיות אם יימשכו ההפרעות הללו".
לאחר שדחו עוד התנגדות של שרמן, קבעו השופטים: "הסנגור ימשיך להפריע, יוטלו עליו הוצאות. סכום ההוצאות הראשוני יהיה 1,000 שקל. זכותו של הסנגור לטעון כנגד הטלת הוצאות". כאשר נמשכו ההפרעות, מומשה האזהרה:
"בהתאם להחלטתנו לעיל, לאחר שהסנגור ממשיך להפריע, הסנגור ישלם 1,000 שקל הוצאות לטובת אוצר המדינה. ליבנו צר שאנו נאלצים לעשות את זה, ואולם לא ראינו כל אפשרות אחרת לחסום את ההפרעות הבלתי-פוסקות של הסנגור, וזאת לאחר שכל מבוקשו ניתן לו. אנו מתרים בסנגור, אם ימשיך להפריע, יוטלו עליו 2,000 שקל נוספים". אזהרה זו לא מומשה, שכן החקירה הראשית הסתיימה כעבור מספר דקות.

תאריך:  20/05/2014   |   עודכן:  20/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חוק ההוצאה לפועל של ח"כ מרב מיכאלי אושרה בקריאה שנייה ושלישית ללא מתנגדים    "מאסר אזרחי בשל אי-תשלום חוב מהווה פגיעה קשה בזכויות אדם. הליכי מאסר מהווים אמצעי גביה לא לגיטימי"
איציק וולף
יו"ר הוועדה, ח"כ אלקין, הורה להשעות את בר-לב לאחר שמכתב בנושא דיווחי צה"ל על הפסקת האימונים ששלח כלל חומר סודי    בר-לב: ניסיון של משרד הביטחון להסיט את הדיון
איציק וולף
מפקד צבא תאילנד חתם על צו הממשל הצבאי ונימק זאת בעימותים הפוליטיים המתמשכים במדינה    הצבא קרא לאזרחים להמשיך בשגרת חייהם והצהיר שלא מדובר בהפיכה    ממשלת תאילנד: אנחנו עדיין מנהלים את המדינה
יפעת גדות
הפרס, מטעם ארגון "נפש בנפש", הוענק לשישה עולים ממדינות דוברות אנגלית שתרמו למדינת ישראל בצורה משמעותית בתחומים שונים
אלעזר לוין
יזם מקומי וחברה מבאר שבע יקנו מגרשים לבניית מרכזים מסחריים - במקביל להחלטה שעיר הבה"דים תהיה בתחום שיפוט ירוחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il