X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר פירון: זו מתנה חשובה" פרופ' נמרוד אלוני: מורים מתפקדים כצינורות פסיביים למדיניות השלטון ומשמשים נושאי דברם של ממסדים חברתיים וקבוצות אינטרס
▪  ▪  ▪
פירון. יגיש הצעת חוק [צילום: ריינר תקשורת]

משרד החינוך מתכוון להגיש הצעת חוק להקמת מועצה לאומית לחינוך, שתעצים את אנשי החינוך, המורים והמנהלים. בכינוס תל אביב לחינוך מתקדם, אמר (יום ב', 19.5.14) שר החינוך שי פירון "החזון שלנו לא יתממש אם לא נפריד בין חינוך לפוליטיקה, וכדי שכל זה יקרה אנחנו מקווים בזמן הקרוב נניח על שולחן הכנסת הצעת חוק זו. היא בעיניי המתנה החשובה ביותר". מהות הצעת החוק לא פורטה.
ראש המכון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים, מתפקדים על-פי רוב כצינורות פסיביים למדיניות השלטון ומשמשים נושאי דברם של ממסדים חברתיים וקבוצות אינטרס"
בכינוס, שקיימו מכללת סמינר הקיבוצים ועיריית תל אביב-יפו, אמר השר פירון כי "על-מנת לגרום לצעירים איכותיים להיכנס לעולם ההוראה עלינו להעניק להם סביבת עבודה שמבוססת על חרות פנימית.
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו ולשעבר מנהל בית ספר, אמר כי "מה שמעציב הוא שההורים, שהיו צריכים להיות הראשונים לרצות בשיקום הסמכות המורית בבית הספר - עושים היום הכל כדי לחבל בה - כי אחרי הרס הסמכות ההורית - ההורים באים אל בית הספר ומשוועים "הצילו - חנכו לנו את הילדים, כי אנחנו נכשלנו ביחס המזלזל של ההורים במורים, ההורים יורים לעצמם ברגל, כי גם המורים ייכשלו אם לא יקבלו גיבוי בניסיון שלהם ללמד ולחנך. והגיבוי הזה חייב להינתן גם כאשר המורה טועה. אחר כך יש להעמיד אותו על טעותו ולדאוג שהטעות לא תחזור - אבל גיבוי חייב להיות. במערכת חינוך מתוקנת תלמידה לא הייתה מעזה לכתוב למורה שלה - 'אתה משעמם', כפי שקרה אצלנו לא מזמן. והרי חינוך שאסור שישעמם הופך בהכרח לבידור. השיעור צריך להיות מעניין - אבל כדי שיהיה כזה התלמיד עצמו חייב לגלות עניין בנעשה בו. הכיתה אינה זירה למופע יחיד של המורה, שבו הוא חייב לרתק בכל מחיר. והעדר הגיבוי פוגע לא רק במורה המסוים - אלא בכל חבריו למקצוע שחשים נטושים ונבגדים - חשופים לפגיעות ההורים והילדים".
עוד אמר חולדאי: "אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שהמורים ימשיכו לאהוב את המקצוע. ואנחנו גם צריכים לעשות הכל כדי שיבינו שאנחנו - ההורים וגם המערכת - אוהבים אותם. לפיכך בכוונתי להציע שבשנה הבאה פרס יקיר העיר תל אביב-יפו יוקדש כולו לתחום החינוך- וכל 12 האותות יוענקו לאנשי חינוך. תהיה זו דרכנו הצנועה להראות עד כמה אנחנו מעריכים את המורים שלנו - ואני מקווה שזה יהיה צעד אחד מתוך רבים במאמץ להחזיר למורים את המעמד הראוי להם.
פרופ' נמרוד אלוני, ראש המכון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים, תקף את בעלי האינטרסים המשחיתים את מערכת החינוך ופוגעים בשליחותם של אנשי החינוך וקרא לכינונה של ריבונות חדשה למורים: "במקום שהמורים והמחנכים יתמסרו לטיפוחם הנאות של הדורות הצעירים ויהיו אלה שמנהיגים את סדר היום החינוכי, הם מתפקדים על-פי רוב כצינורות פסיביים למדיניות השלטון ומשמשים נושאי דברם של ממסדים חברתיים וקבוצות אינטרס. בהתאם לזאת, עיצבו את בתי הספר כבתי חרושת לציונים, לתוכני הדעת עשו 'סטנדרטיזציה תפוקתית', את המורים גימדו לכלל טכנאי הוראה, ומהתלמידים מנעו את חדוות הילדות, את הלמידה המשמעותית ואת פוריות הרוח. לנוכח רעות שכאלה יכולים אנשי החינוך "לשבת על הגדר" או, גרוע מכך, להיות משתפי פעולה".
אלוני יצא בקריאה לשדרוג מעמד המורים: "עלינו לשדרג את מעמד המורה, כך שהפונים להוראה יגיעו לא מטעמי ברירת מחדל אלא משום שאצלם החינוך הוא נטייה, כישרון והגשמה עצמית. עלינו להשקיע במורים הרבה יותר ממה שעשינו עד כה: צריך להעניק להם הכשרה טובה, לזמן להם תנאים של מוגנות וחיבה, לאתגר אותם בסטנדרטים גבוהים, ולהעצים אותם בהתפתחותם האישית ובבניין שדרתם המקצועית. כי בחינוך שום דבר לא יצלח ללא מופת אישי: ללא אישיות שופעת, מעוררת השראה, דיאלוגית, הומנית והוגנת. זה מה שזקוקים לו התלמידים וזה מה שמייחלים לו ההורים".
את דבריו סיכם פרופ' אלוני בצורך להקים "מועצה לאומית לחינוך": דגם זה פועל בפינלנד ובמדינות אחרות, ושר החינוך פירון הניח זאת על סדר היום החינוכי. עתה יש לפעול בנחרצות להקמתה של המועצה, כדי שזו תקבע את היסודות, המטרות ותוכני הליבה של מערכת החינוך - לטווח הארוך ומשיקולים עניינים.

תאריך:  19/05/2014   |   עודכן:  19/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד החינוך יקים מועצה לאומית לחינוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
יוחנן דנינו
נאומו של מפכ"ל המשטרה בכנס הלאומי לביטחון אישי [י"ג באיר התשע"ד, 13.05.2014]
אלעזר לוין
בדיקת News1: לאפריקה-ישראל מלאי מגרשים לבניית 3,050 דירות, כמעט כולם באיזורי ביקוש, אך הבנייה מתעכבת בשל חסמים חיצוניים    לא קל לשווק, קשה להשיג אשראי בנקאי
אלעזר לוין
"הם לומדים מגיל 3, וזה מחדד את השכל ומאפשר להם להגיע לרמות גבוהות"    200 אנשי ביטוח מ-22 מדינות משתתפים בוועידה הישראלית השמינית למבטחי-משנה
אלעזר לוין
מנכ"לי חברות הנדל"ן המובילות דניה-סיבוס ושיכון ובינוי נדל"ן מציירים תמונה שחורה של מצב הענף    "משך הבנייה התארך מ-12 ל-27 חודש"    "הרשות משווקת מגרשים לא רלוונטיים"    דורשים עובדים זרים    " אלפי דירות יישארו ריקות"
עופר וולפסון
תוקף את ראש הממשלה בחריפות במסגרת כנס רמלה: "כל טייקון יודע היום שהוא יכול להרים טלפון לראש הממשלה כאשר הוא בצרה ומיד הוא מיד עונה להם"    ח"כ מיקי רוזנטל:" הכסף לא נמצא רק בהתנחלויות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il