X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תביעת פיצויים מכוח חוק השוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות נגד בעל מסעדה שלא אפשר לעיוורת לסעוד במסעדתו יחד עם כלבת הנחייה שלה
▪  ▪  ▪
יותר אנושי מבעל המסעדה [צילום: פלאש 90]

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים הגישה (יום ג', 20.5.14) לבית משפט השלום בקריות תביעה כספית בסך 62,160 שקלים נגד הבעלים של מסעדת דג המושט בקריית ביאליק ונגד ג'וני טופינג'אן מנהל המסעדה, בטענה למניעת כניסתה למסעדה של עיוורת המתניידת בעזרת כל נחייה.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד גילת בן זקן, נגד בעלת המסעדה חברת דגי המושט, נטען כי לפני למעלה משנתיים ביום העצמאות טיילו גרציה בן מויאל עיוורת לחלוטין מלידה ואחותה בקריית ביאליק, כאשר גרציה מלווה כהרגלה בכלבת הנחייה שלה.
השתיים הגיעו למסעדה על-מנת לסעוד בה, ואולם עם פתיחת דלת המסעדה ובטרם הספיקו להיכנס לתוכה ניגש אליהם הנתבע ג'וני טופינג'אן, הציג עצמו כבעל המסעדה וציין בפניהן כי לא תוכלנה להיכנס לאכול בתוך המסעדה עם הכלב, וביקש כי תצאנה החוצה.
גרציה ניסתה להסביר לו כי היא עיוורת וכי מדובר בכלבת נחייה וכי הוא מחויב להכניסה על-פי החוק, אולם הלה התעלם מדבריה ואמר לה מפורשות כי אין זה משנה וכי הוא לא מכניס כלבים למסעדה, וכי הוא לא מעוניין כי תשב עם כלב יחד עם סועדים אחרים במסעדה.
בשל השעה המאוחרת וכדי שלא לפגוע בבילוי היומי שלהן החליטו שתי האחיות בלית ברירה להישאר ולאכול בשטח הנמצא מחוץ למסעדה כפי שהציע להן הנתבע, ואולם גם לאחר שהתיישבו לאכול מחוץ למסעדה חזר הנתבע ואמר להן כי הן יכולות ללכת ואינן חייבות להישאר. לדבריהן, הן נותרו פגועות ומושפלות ואכלו מחוץ למסעדה בחוסר ברירה ובבושת פנים.
בתביעה נאמר כי אחד הסועדים במקום סיפר לגרציה ולאחותה כי אמו עיוורת וכי הוא פנה מיוזמתו לבעל המסעדה והסביר לו כי מוטלת עליו חובה חוקית להכניסן למסעדה יחד עם כלב הנחייה, ואולם הלה לא שעה לדבריו.
בתביעה נטען כי סירובו של בעל המסעדה לאפשר לגרציה לשבת בתוך שטח המסעדה ככל אדם ובהתאם לבחירתה רק בשל העובדה שמתלווה אליה כלב נחייה, מהווה הפליה בהתאם לחוק השוויון ובהתאם לחוק איסור הפליית עיוורים המלווים בכלבי נחייה.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את בעלי המסעדה בתשלום פיצוי ללא הוכחת נזק מכוח חוק השוויון בסכום של 62,160 שקלים.

ת.א. 9157-05-14
תאריך:  20/05/2014   |   עודכן:  20/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעל המסעדה מנע כניסת עיוורת עם כלבת נחייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
התובע טוען כי תנובה מוסיפה תוספים אסורים למשקאות החלב העלולים לגרום לנזק בריאותי ומציגה את סדרת מוצרי החלב כמכילים מרכיבים מיוחדים, מועשרים ובריאים יותר.
איתמר לוין
הנוכל דניאל דרבקין ומיכאל דוידוב לא פעלו למסירת כתב תביעה ובכך גרמו למחיקת התביעה    דרבקין הורשע בנפרד בגניבת 5 מיליון שקל מלקוחותיו
איתמר לוין
עמית: יש צורך בתיקון החוק כדי לאפשר הרמת מסך כזאת    מציע לרשות להיאבק בהתחמקות זו ממיסים על-ידי עיקול רכוש של החייב שהועבר לחברה התאומה ועל-ידי אכיפה פלילית בשל הונאת נושים
איתמר לוין
בית המשפט התיר רק כעת לפרסם, כי יהודה גואטה נעצר בתחילת השנה בידי רשות המיסים    הרשות: גואטה עבר במהירות רבה ממעמד של מוגבל בבנקים לבעלות על נכסים רבים
עופר וולפסון
מחקר חדש מגלה, כי מעמד הביניים בישראל מורכב למעשה משתי קבוצות נפרדות, שפערי ההכנסה ביניהן גדולים    ממפה את הסיכוייך להשתייך למעמדות השונים לפי מאפיינים סוציו-דמוגרפיים, ומראה כי קצבאות הילדים אינן מצמצמות את הפערים בין המעמדות    כרטיס הכניסה למעמד: 3,900 שקלים בלבד לזוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il