X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הביטחון מציע לקבוע: חבלה תוכר אם אירעה תוך כדי ועקב השירות; ההכרה במחלות תצומצם ל"מחלות שירות"; חיילי חובה בחופשה לא יפוצו בצורה אוטומטית על תאונות דרכים
▪  ▪  ▪
מאורע או תנאי שירות ייחודיים [צילום: AP]

משרד הביטחון מציע הקטנה דרסטית בהיקף ההכרה בפגיעות המזכות חיילים בתגמולים. על-פי ההצעה, מחלות כמעט ולא יוכרו כפגיעה בזמן השירות ותצומצם ההכרה באירועים בהם מעורבים חיילים בשירות חובה.
תזכיר החוק הופץ (יום ג', 20.5.14) לקבלת תגובות, שנתיים וחצי לאחר שהממשלה אימצה את המלצותיה של ועדה שעסקה בנושא. הצמצום בא גם לנוכח ביקורת ציבורית ומקצועית על כך שמשרד הביטחון משלם מיליארדי שקלים בשנה לפי חוקי השיקום והתגמולים השונים, כולל במקרים בהם אין קשר בין הפגיעה לבין השירות הצבאי. בשנת 2014 עמד תקציב השיקום על 3.3 מיליארד שקל, מתוך 57.7 מיליארד שקל של תקציב משרד הביטחון.
על-פי ההצעה, "חבלה תוכר אם אירעה תוך כדי ועקב השירות. זאת, בין אם מדובר בשירות חובה, שירות מילואים או שירות קבע... מוצע לייחד את ההגדרה 'חבלה' לאירוע חבלתי (פציעה, מכה וכדומה), שניתן להגדירו בזמן ובמקום, ושבמסגרתו גורם פיזי חיצוני גרם לפגיעה פיזית ולנזק אנטומי לגוף".
בנוגע למחלות נאמר בתזכיר: "המחלה (או החמרתה) תוכר רק אם היא אירעה תוך כדי ועקב השירות ובתנאי שהיא אירעה בשל מאורע או תנאי שירות ייחודיים ומיוחדים לשירות הצבאי. לגבי המשרתים בשירות ארוך (משרתי הקבע בצה"ל ומשרתי כוחות הביטחון האחרים), מחלות יוכרו, בתנאים הנ"ל, רק אם מדובר ב'מחלות שירות'. יודגש כי כוונת החוק המוצע הינה לצמצם באופן ניכר את מספר המקרים שבהם משרת בשירות ארוך יוכר בגין מחלה שחלה בה תוך ועקב שירותו".
התזכיר מציין, כי "הגדרת 'מחלות שירות' הינה מצומצמת ביותר, והיא באה לענות על מקרים מיוחדים בהם ניתן להצביע על מחלה מסוימת שאופיינית לשירות הצבאי או הביטחוני או לתנאי שירות מסוימים. כך למשל מוצע, כי מחלות שנגרמו למשרת כתוצאה מחשיפה לקרינה מייננת או לחומר מסוכן (חומר שנמנה ברשימת החומרים המסוכנים שתיקבע בצו) - ייבחנו לפי חוקי השיקום".
לגבי חיילי חובה בחופשה נקבע, כי הם לא יהיו זכאים לפיצוי על תאונות דרכים במקרים בהם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים שולל אותו. מדובר למשל בנהיגה ללא רישיון, ללא ביטוח או לצורך ביצוע פעילות עבריינית. יישלל גם פיצוי על נזקים בשל שימוש בסמים מסוכנים או בשל שכרות. חיילים לא יקבלו פיצוי על פגיעות בעת חופשה בחו"ל, למעט חייל בודד שנסע לבקר את משפחתו.
התזכיר מציע לעגן בחקיקה את זכותם של המשרתים במשטרה, במוסד, בשב"כ ובשב"ס לקבל את אותם תנאים הניתנים לחיילי צה"ל בתחום השיקום. כמו-כן יינתן מעמד זה לשומרים שייפגעו בפעולות איבה. לעומת זאת, הוא יישלל מאנשי משמר הכנסת וממתנדבי המשמר האזרחי.

תאריך:  20/05/2014   |   עודכן:  20/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקטנה חדה בפיצוי על פגיעות בצה"ל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אות לזה שהילדים של המנהיגים
בוקיסריקי  |  20/05/14 17:12
2
צעד נכון
אבי22  |  21/05/14 05:31
 
- כל התקנות הם עבור החפ"שים
חילי הסדיר  |  21/05/14 08:09
3
חפ"שים מסבסדים את בטלני הקבע
מפקד ולוחם  |  21/05/14 09:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
ציונה קלה אשתו של הזמר איציק קלה ובתה נפגעו מאבנים שהושלכו לעבר רכבן בכביש המנהרות על-ידי מחבלים המתגוררים בישוב השכן המצוי בשליטת הרשות הפלשתינית
יצחק דנון
גולן תובע מאורלי וילנאי, גיא מרוז, טל ברמן ואביעד קיסוס לפצות אותו בטענה לפרסומים פוגעניים כלפיו בתוכניות הבוקר בהגשתם בערוץ 10 ובתחנת הרדיו 99 אף.אם
יצחק דנון
תביעת פיצויים מכוח חוק השוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות נגד בעל מסעדה שלא אפשר לעיוורת לסעוד במסעדתו יחד עם כלבת הנחייה שלה
יצחק דנון
התובע טוען כי תנובה מוסיפה תוספים אסורים למשקאות החלב העלולים לגרום לנזק בריאותי ומציגה את סדרת מוצרי החלב כמכילים מרכיבים מיוחדים, מועשרים ובריאים יותר.
איתמר לוין
הנוכל דניאל דרבקין ומיכאל דוידוב לא פעלו למסירת כתב תביעה ובכך גרמו למחיקת התביעה    דרבקין הורשע בנפרד בגניבת 5 מיליון שקל מלקוחותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il