X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דרשה וקיבלה מבעלי קרקע ברמת אביב 36 מיליון שקל להקמת מבני ציבור, כתנאי להגדלת אחוזי הבנייה ביהמ"ש פטר את הבעלים מתשלום 16 מיליוני השקלים הנותרים
▪  ▪  ▪
סביוני רמת אביב. "אם כל חטאת"
שוחד לכל דבר
השופט דוד רוזן הרשיע את אורי לופוליאנסקי ואפרים פיינר בקבלת שוחד בפרשת הולילנד, למרות שהכספים הלכו למוסדות שבראשם עמדו. אחד הנימוקים של רוזן: כאשר אדם מזוהה עם מוסד, עשייתו של המוסד מקדמת אותו מבחינה אישית וציבורית. לכן, כאשר המוסד מקבל כסף שמאפשר לו להרחיב את פעילותו, גם אותו אדם מקבל טובת הנאה.
לאור קביעה זו, המטלות הציבוריות שגבו/עשקו עיריות רבות מיזמים, היו שוחד לכל דבר. כאשר ראש העירייה חונך גן ילדים או אולם ספורט, הוא זה שמצטלם והוא זה שמנופף בתמונות במסע הבחירות שלו. איש אינו יודע שהעירייה הכריחה יזמים לממן מבנים אלו בתמורה להגדלת אחוזי בנייה. מדובר, כפי שאומרת השופטת פלפל, במנהג של שנים רבות ובסכומי עתק.
הגבייה הזו הייתה בלתי חוקית מעיקרה. בית המשפט העליון הפסיק אותה, ופלפל מעירה שלשופטים שם היה ברור שהם פשוט מציינים דבר שאמור להיות מובן מאליו. אך בינתיים השלטון המקומי - אם לחזור לדימויים של רוזן - שחה עמוק-עמוק במדמנת השוחד והשחיתות.

עיריית תל אביב-יפו דרשה וקיבלה בצורה בלתי חוקית עשרות מיליוני שקלים מבעלי הקרקע עליה הוקם פרויקט "סביוני רמת אביב", משפחת ויטלה. העירייה והוועדה המקומית היו "אם כל חטאת" והם שמשכו לחתימת ההסכם הבלתי חוקי. כך קובעת (יום ג', 20.5.14) סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, ד"ר דרורה פלפל.
חברת נכסי רמת אביב שבראשות ראובן ויטלה היא בעלי המתחם שבין דרך נמיר ללוי אשכול, דרומית-מערבית לשדה דב, עליו ניצב מלון רמת אביב שבבעלותה. החברה ביקשה להגדיל את זכויות הבנייה בשטח, בפרויקט שהקימה עבורה קבוצת אפריקה-ישראל.
בשנת 2001 נחתם הסכם בינה לבין העירייה, לפיו תמורת הגדלת הזכויות מ-332 ל-400 דירות, תקים החברה מבני ציבור ב-9.5 מיליון דולר. בשנת 2008 נקבע, כי במקום הבנייה בפועל, תממן החברה הקמה באותו סכום. החברה שילמה 36 מיליון שקל, נותרה חייבת 16 מיליון שקל ואז ביקשה מבית המשפט לבטל את ההסכם.
פלפל קובעת, בעקבות פסיקת בית המשפט העליון, כי מדובר בהסכם בלתי חוקי. היא עומדת בין היתר על כך, שהחברה הסכימה לממן בניית כיתות גן במתחם דיזנגוף ואולם ספורט בתל ברוך צפון - הרחק מן הפרויקט, דבר המוכיח שמבני ציבור אלו אינם משרתים את דיירי הפרויקט. פלפל דחתה את טענת העירייה, לפיה אין להחיל על הסכם זה את פסיקת העליון, בציינה, כי אותו פסק דין קבע שהתקשרות מסוג זה היא פסולה.
פלפל מדגישה: "בית המשפט אינו כותב את החוק, אלא מפרש אותו. ומימים ימימה כבר נקבעה הלכה כי לרשות ציבורית אין כוחות מעבר למה שהמחוקק העניק לה. במקרה שלנו אין המשיבה טוענת שהוענקו לה כוחות מעבר לאמור בחוק, ובחוק לא קיימת אפשרות להטיל סוג כזה של מטלות לתועלת הציבור".
על הפן המעשי של החלטתה אומרת פלפל: "בנסיבות בהן קוימו ההתחייבויות החוזיות של שני הצדדים, לא ניתן להשיב את הגלגל לאחור. התב"ע המגדילה את אחוזי הבנייה אושרה ואחוזי הבנייה מכוחה מומשו. איש גם לא העלה את האפשרות (הלא ריאלית), להרוס את מבני הציבור שנבנו". לפיכך היא הצהירה על ביטול החוזים, קבעה שהעירייה לא תחזיר לוויטלה את הכספים ואילו ויטלה לא ישלמו את יתרת החוב. בשל העובדה שהעירייה היא שיזמה חוזים אלו, הטילה עליה פלפל הוצאות בסך 75,000 שקל.

תאריך:  20/05/2014   |   עודכן:  20/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית ת"א קיבלה עשרות מלש"ח שלא כחוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חיוב הקבלנים
בצלאל חתוכה  |  22/05/14 03:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר לתבוע מהעירייה מיליון שקל בנימוק שהיא גובה אגרת "מספרים לבתים" כתנאי להוצאת היתר בנייה וזמן רב לפני שלוחיות המספרים מותקנות בפועל
יצחק דנון
ראש העיר יבנה תובע את עורכת המקומון האינטרנטי "מיי יבנה" בטענה לפרסום פוגע בהודעת מייל ששיגרה לחברי מועצת העיר בה נרמז מפורשות כי מצבו הבריאותי הלקוי משפיע על תפקודו כראש העיר
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע: יזם הנדל"ן בנצי מורדוב הגיש קובלנה פלילית על לשון הרע נגד יוסי בן-דוד, במטרה לקדם אינטרסים אישיים שלו    דחה את הקובלנה וחייב את מורדוב בהוצאות של 80,000 שקל
עופר וולפסון
הנפיק חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-1.1 מיליון שקל במטרה להעלים הכנסות    עבד ללא דיווח לרשות המיסים במשך ארבע שנים
איתמר לוין
העירייה המתינה שש שנים בטרם החלה לגבות חוב ארנונה - ועשתה זאת רק לאחר שבעלי הנכס נפטר    ביהמ"ש קבע: היורשים ישלמו 150,000 שקל בלבד מתוך 500,000 השקלים שתבעה העירייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il