X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת הבנייה החשודה בהעברת כספים לארגון הפשע של אברג'יל מגיבה לראשונה מספרת על החיפוש במשרדים, על תפיסת ארגזי מסמכים, על מעצר שני בעלי השליטה ועל הוצאת צו משפטי האוסר עליה פעולות מסוימות
▪  ▪  ▪
יאיר ביטון. [צילום: יח"צ]

"חברתנו ממשיכה בפעילותה הסדירה, ולא נפל רבב בהתנהלותה", כך הודיע הערב (יום ד', 21.5.14) מנכ"ל חברת ב. יאיר, ניר יחזקאלי. זוהי תגובה רשמית ראשונה של החברה על האירועים ביומים האחרונים. שני בעלי השליטה נעצרו לשבוע. בית המשפט הוציא צו איסור פרסום בנושא, והסיר אותו היום אחר-הצהריים. עוד, מתגלה הערב, שביהמ"ש הוציא צו האוסר על החברה פעולות עסקיות מסוימות.
שלשום (יום שני, 19.5.14) הגיעו חוקי המשטרה למשרדיה של החברה בירושלים. הם תפסו מסמכים רבים, הממלאים כמה וכמה ארגזים. המסמכים כוללים מידע על פעילות החברה בתחומים שונים.
שני בעלי השליטה בחברה נחקרו, ולאחר מכן נעצרו על-ידי המשטרה. אחד מהם חש ברע בזמן החקירה, ואושפז בבית החולים.
החברה אומרת, שהחשדות נגדה הם עבירות על החוק לאיסור הלבנות הון. החברה אינה מזכירה טענות של המשטרה, שהושמעו בבית המשפט, שליהן יש חשדות גם לעבירות בתחום העלמות מס, עבירות על חוק התכנון והבניה ועוד.
אתמול (יום ג', 20.5.14) דרשה המשטרה מבית משפט השלום להאריך את מעצרם של שני בעלי השליטה, וכן של שני קבלני משנה שלהם בפרויקט באילת. בית המשפט האריך את מעצרם עד יום שני הבא, 26 במאי.
במקביל, הוציא בית המשפט צו, האוסר על דיספוזיציה בנכסים ובחברות בנות של ב. יאיר. החברה אומרת בהודעתה היום, שמדובר בנכסים לא-מהותיים, שלא יפריעו לפעילותה השוטפת. ב. יאיר מודיעה עוד, שהבניה השוטפת שלה נמשכת כסדרה, ולא נפגעה. עם זאת נודע ל-News1, שקונים רבים מביעים חשש לגורל השקעתם ברכישת דירות.
ב. יאיר פנתה היום לבית המשפט וביקשה להסיר את הצוים האמורים. טרם התקבלה החלטה. מאחר שבעלי השליטה יושבים כרגע בכלא, מנוהלת החברה על-ידי המנכ"ל ניר יחזקאלי.
"העבירו מיליונים לאברג'יל"
החשדות העיקריים כלפי חברת הבנייה ב. יאיר - שפרסום שמה כחשודה בעבירות הותר היום - נוגעים לפרויקט בן 86 דירות באילת. החברה רכשה ב-2006 ממינהל מקרקעי ישראל, במכרזים, שני מגרשים בשכונת שחמון 6, לבניית 86 דירות - 50 במגרש אחד ו-36 בשני. הבנייה התקדמה באיטיות, בין היתר בגלל הקושי למצוא קבלני ביצוע באילת. בשלב מסוים נאלצה החברה להחליף את הקבלנים. שלושת קבלני המשנה החדשים, שסיימו את הבנייה, הם שמעון בלולו, נסים פינס ונפתלי פרץ. שני הראשונים עצורים גם הם.
המשטרה חושדת, שכספים מהפרויקט באילת הועברו לארגון הפשע של אברג'יל, תמורת קבלת שירותים. המשטרה אינה מוכנה לפרט, והגישה לבית המשפט שני דוחות סודיים, האחד ב-12 במאי והאחר אתמול, 20 במאי. הדוחות מפרטים את החשדות. ב. יאיר, כאמור, מכחישה את החשדות, וטוענת שהם "עורבא פרח".
ל-News1 נודעו פרטים על שני הפרויקטים. כל 86 הדירות נמכרו, אך התוצאות הכספיות אינן טובות. בניית 50 הדירות הראשונות הסתימה בהפסד של 9 מיליון שקל. בניית ומכירת הפרויקט השני, בן 36 דירות, הסתיימה לפני חודשיים. בפיגור ניכר לעומת התוכנית המקורית. מצב הרווח או ההפסד בפרויקט זה אינו ברור.
פרשה נוספת קשורה בפרויקט בניה בגן רווה, הנמצא בבעלות בלולו. גם כאן נחקרים חשדות לעבירות פליליות. נודע, שהמשטרה כבר חקרה בנושא זה לפני שנתיים, אך החקירה הסתימה אז בלא כלום. לפני שלושה חודשים קיבלה המשטרה חומר חדש ונוסף, ואז חידשה את החקירה.
"איך הזרימו 60 מיליון?"
נציגת ב. יאיר, עו"ד רות דוד, שהייתה בעבר גם דירקטורית בחברה, דוחה בתוקף את החשדות: "על מה מדברים? איך אפשר להזרים 60 מיליון שקל מהפרויקט באילת? החשדות הם פנטזיה! החברה בנתה 50 דירות בליווי של בנק מזרחי, ואחר כך 36 דירות נוספות, בליווי של בנק לאומי. הבנקים מפקחים על הפרויקט, וכל שקל עובר דרכם. הדירות נמכרו ב-1.3 עד 1.5 מיליון שקל, כלומר בכ-120 מיליון שקל לכל היותר. הרווח הקבלני הוא 10%, שהם 12 מיליון שקל. אז איך אפשר לדבר על העברת 60 מיליון שקל לארגון פשע?!"
נאסרה יציאת ביטון לפרויקט בפראג
בית המשפט כבר הוציא, ככל הנראה, לפני יותר משבועיים צו עיכוב יציאה מהארץ נגד יאיר ביטון. לפני כ-10 ימים כבר היה דיון בבית המשפט בעניין זה, שפרטיו לא פורסמו עד היום. לפני שבועיים ביקש ביטון לצאת ליומיים לפראג, שבה יש לחברה פרויקט בניה גדול. הוא אמר, שעליו לשלם משכורות ל-700 עובדים.
ביטון הבטיח לחזור תוך יומיים, ואף הציע להציג את כרטיס הטיסה חזרה שקנה. המשטרה התנגדה, צו איסור היציאה לא בוטל או הושעה, וביטון לא יצא לחו"ל.
תאריך:  21/05/2014   |   עודכן:  21/05/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
ב. יאיר: לא נפל רבב בהתנהגותנו
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
בסדר, רבב לא נפל. מה כן נפל? ל"ת
בנק המועלים  |  22/05/14 08:18
2
מר בטון בנה בראשלצ מגדלי פאר
רמי.א  |  25/05/14 23:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילנית חיות
השווי שבו תימכר לקונצרן המזון הסיני ברייט-פוד יניב רווח מהיר של מיליארדי שקלים לאייפקס, שרכשה את השליטה בקונצרן החלב מידי הקיבוצים והמושבים בתחילת 2008    אייפקס מחזיקה ב-56% ממניות תנובה, כשעימה בגרעין נמצאת מבטח שמיר, המחזיקה 21% מהחברה
אלעזר לוין
תרכוש מהמדינה מגרש ברמת השרון, ותשלם 45 מיליון שקל    הסוד מאחורי העיקה: המגרש נמכר בזיל הזול
אלעזר לוין
תשלם מיליון שקל בחודש בעד בית המשרדים שכבר אינו שלה    הרוויחה 20 מיליון שקל על מכירתו
יצחק דנון
מחזיק אגרות החוב של חברות פנומל החזקות ופנומל החזקות החדש שבשליטת קרן מרקסטון מבקשים להרות לה למכור את אחזקותיהן בבית ההשקעות פסגות לידי קרן ההשקעות אייפקס
איתמר לוין
שירלי רנר-צביאלי תעבור מהשלום למחוזי בירושלים; יוסף בן-חמו יקבל מינוי קבע בנצרת; רונית בש תעבור מעכו למחוזי בחיפה; ואורית וינשטיין תעבור מפרקליטות מחוז ת"א למחוזי בחיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il