X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במשך רוב שנות עבודתו במעריב היה הכתב לענייני מפלגות של העיתון היה נציג הרדיו והטלוויזיה של אוסטריה בישראל יוסי אחימאיר: "חרוץ, הגון, תכליתי, ענייני, מאופק ונוח - כזה היה מייזלס"
▪  ▪  ▪
משה מייזלס ז"ל

הלך לעולמו העיתונאי הוותיק משה שמואל מייזלס, שהיה כתב מעריב לענייני מפלגות במשך שנים רבות. בן 95 היה במותו. בתו ד"ר ליאורה נבון מרצה בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה במכללת "אחווה" מסרה כי הוא מת מוות טבעי -"מוות נשיקה עם חיוך על הפנים", שלא סבל ממחלות רקע מיוחדות ותפקד כמעט באופן עצמאי עד לימיו האחרונים.
מייזלס הובא למנוחות (יום ה', 22.5.13) בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב. עשרות מלווים ליוו את העיתונאי הבכיר בדרכו האחרונה.
משה מייזלס נולד בשנת 1919 בווינה שבאוסטריה לאביו חנניה מיזלס שהיה בן למשפחת רבנים ידועה בפולין ולאמו אסתר בת למשפחת וילדר. הוא למד בגימנסיה העברית בווינה. בשנת 1938 עלה ארצה לבדו והתיישב בתל אביב. אחותו שהגיע ארצה לפניו סייעה בקליטת עלייתו. רוב משפחתו הקרובה נספתה בשואה. בשנת 1941 התנדב לצבא הבריטי ושירת במסגרתו, בין השאר גם במצרים. ב-1944 נשא לאישה את ברטה, שהייתה בת כיתתו בווינה.
הוא למד במחלקה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית בירושלים וקיבל את התואר מוסמך למדעי הרוח.
בשנת 1948 הצטרף למערכת מעריב. תחילת היה כתב בנושאים שונים ובין השאר היה כתב לענייני פלילים. במשך רוב שנות עבודתו במעריב היה הכתב לענייני מפלגות של עיתון זה. במקביל לעבודתו במעריב, שימש מייזלס בשנים 1961 עד 1992 כנציג הרדיו והטלוויזיה של אוסטריה בישראל. כאות הוקרה על עבודה זו, העניק לו נשיא אוסטריה תואר פרופסור-כבוד. משה מייזלס כתב ספרים אחדים בעברית ובגרמנית, הבולט שבהם הוא "מבן גוריון עד פרס" בו סיכם את מפגשיו הרבים עם פוליטיקאים ובהם בכירים ומובילים איתם נפגש במהלך שנות עבודתו הרבות ככתב לענייני מפלגות. כן כתב ספרים על חסידי אומות העולם מאוסטריה וחסידי אומות העולם משוויץ. בשנת 1984 פרש ממעריב אולם המשיך לכתב בעיתונות האוסטרית.
העיתונאי יוסי אחימאיר שעבד במעריב במחיצתו של משה מייזלס שנים לא מעטות כתב על משה מייזלס בדף הפייסבוק: "הלך עוד אחד מדור הנפילים של מעריב - משה מייזלס, שב-15 שנות עבודתי במעריב שיתפתי עמו פעולה, כעורך-כתב, באופן הדוק ביותר. חרוץ, הגון, תכליתי, ענייני, מאופק ונוח - כזה היה מייזלס. ידיעותיו ופרשנויותיו הפוליטיות מילאו את עמודי העיתון, שהוא היה מעמודי התווך שלו. באופיו - יקה, מסודר, קפדן, איש עבודה. עבודה עיתונאית, כמובן, שהייתה טבועה בכל נשמתו וזרמה בכל ורידיו. אזכרנו לעד".
רעייתו של משה מייזלס ברטה נפטרה לפני קרוב ל-30 שנה. הוא הניח שתי בנות - העיתונאית רימונה שיף-מייזלס וד"ר ליאורה נבון מרצה בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה במכללת "אחווה" ושלושה נכדים - נמרוד, אשר, ואמיתי.

תאריך:  23/05/2014   |   עודכן:  23/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה שמואל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיתונאי הוותיק משה מייזלס מת בגיל 95
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
משכמו ומעלה.
אמיר קנגון  |  24/05/14 07:34
2
היכן ישנם?
אלי דנון  |  27/05/14 17:40
3
ועוד פרט משמעותי אחד
ע. בר שיח  |  28/05/14 21:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
Fitch אשררה את דירוג האשראי של ישראל לטווח ארוך במטבע חוץ ובמטבע מקומי    שר האוצר, לפיד: "ההחלטה היא הבעת אמון נוספת במשק הישראלי ובמדיניות הכלכלית שמוביל משרד האוצר"
איציק וולף
ראש הממשלה טען בראיון לרשת בלומברג האמריקנית כי ראש הרשות הפלשתינית לא עשה דבר על-מנת להתעמת עם הקונצנזוס הפלשתיני העוין לישראל    לבני: חרם על אבו מאזן הוא דבר טפשי
איציק וולף
שאדי אל מניעי, מנהיג ארגון הטרור הסלפי אנסאר בית אל מקדס, נמצא מת במכונית יחד עם שלושה טרוריסטים נוספים    ככל הנראה נורה על-ידי בני שבט בדואי שנקמו על מות בן משפחה בפעולת טרור של הארגון שאחראי גם לרצח שמונת הישראלים בכביש 12 בשנת 2011
אביתר בן-צדף
האיסור זמני - עד ש גלאדיס קסלר תבדוק את תיקו של שובת הרעב מסוריה הכלוא בגואנטנאמו
אביתר בן-צדף
מיום שלישי שעבר התחמם הגבול הימי בין קוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il