X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנויים של החברה טוענים כי פלאפון גובה שלא כדין כספים בגין שירותי הכפלה ושדרוג של מהירות הגלישה ברשת הסלולרית
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שתי תביעות ובקשות לאישורן כייצוגיות הוגשו לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת פלאפון. התביעה הראשונה עניינה בשירות חדש שלדברי התובע שמעון זזון המציאה פלאפון בניגוד מוחלט להוראות הדין והמכונה בשם "הכפלת מהירות גלישה", שירות שכביכול מאפשר ללקוחותיה של פלאפון "להכפיל" את מהירות הגלישה ברשת הסלולרית.
התובע מציין כי המדובר בשירות שנמכר בעבר כשירות בודד במחיר של כ-10 שקלים וכיום כחלק מחבילת שירותים המכונה בשם " TRIPLE NET" הכוללת מלבדו גם שני שירותים נוספים ( שירות אנטי וירוס ושירות "PELEPHONE CLOUD").
לדברי התובע מדובר בשירות שאינו מוכר ברישיונה של פלאפון ומשכך אסור לה לגבות בעבורו ולו שקל אחד לא בנפרד ולא כחלק מחבילת שירותים כלשהי. בתביעה נטען כי מדובר בשירות שפלאפון המציאה ללא כל פיקוח מצד משרד התקשורת אודותיו.
לדברי התובע שמו של השירות "הכפלת קצב מהירות הגלישה" אינו תואם את מהותו מאחר שהשירות האמור אינו מכפיל את מהירות הגלישה אלא בסך הכול אם בכלל מסיר מגבלה שהציבה פלאפון ביחס למהירות הגלישה המקסימלית הקיימת ברשת.
בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד אמיר ישראלי ושלומי כהן נאמר כי פלאפון מציעה את השירות חינם אין כסף לתקופה מוגבלת ואולם בחלוף תקופה וללא תגובה מצד הלקוח היא מתחילה לגבות תשלום בגינו.
בית המשפט מתבקש להורות לפלאפון להפסיק לחייב את לקוחותיה בעבור שירות "הכפלת קצב מהירות גלישה" או "שדרוג מהירות גלישה" ולהשיב ללקוחותיה את הכספים ששילמו בעבור השירות. סכום הנזק המצרפי מוערך ב-12 מיליון שקלים.
התביעה השנייה עניינה תוכנית התעריפים UNLIMITED REGULAR של פלאפון. לטענת התובע יעקב ציוני החשבוניות אותם שולחת החברה ללקוחותיה אינן כוללות פירוט ולו מינימאלי אודות חבילת הגלישה המדורגת הכלולה באותה תוכנית והחיובים שאמורים להיות משולמים בעבורה.
זאת לטענתו על-מנת להטעות את הלקוחות ביחס למהות חבילת הגלישה הכלולה במסלול המכונה בשם " UNLIMITED".
לטענת התובע החשבונית החודשית אינה מאזכרת במילה את היות חבילת הגלישה המדורגת, את התעריפים שישולמו בגינה, ואת כמות נפח הגלישה הכלולה בה. לדבריו פלאפון מסתפקת בהפניה סתמית להסכם ההתקשרות בניגוד מוחלט להוראות רישיונה שמטרתן לאפשר ללקוח לדעת את חיוביו המהותיים ללא צורך בבחינת הסכם ההתקשרות.
עוד נטען בתביעה כי פלאפון מערפלת את החשבוניות, מונעת מלקוחותיה מידע על-אודות חריגה מחבילת הגלישה מראש, בזמן מעשה ובדיעבד ומתעשרת ברווחים תחרותיים על חשבונם והכול בזמן שהיא מציעה חבילות ללא "מוקשים" מקום בו הלקוח מגלה כי הוא רומה.
התובע מבקש מבית השפט להורות לפלאפון לחדול ממעשיה הפסולים ובכלל זאת לתת גילוי נאות בחשבוניות החודשיות אודות מהותה של חבילת הגלישה המדורגת והחיובים במסגרתה ולשלוח לצרכנים המנויים בחבילה התראה כל אימת שנוצלה מלוא החבילה המקורית.
בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את פלאפון בפיצוי לקוחותיה בגין הסכומים ששילמו ביתר בגין החבילה הגלישה המדורגת לאחר שלא ניתנה להם התראה מתאימה בסכום מצרפי המוערך ב-25 מיליון שקלים.

ת.צ. 21149-05-14
ת.צ. 35643-05-14
תאריך:  25/05/2014   |   עודכן:  25/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעות נגד פלאפון: מטעה לקוחותיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
ההכנסות לרבעון הראשון של שנת 2014 הסתכמו בכ-197.7 מיליוןשקלים    הרווח הנקי המיוחס הסתכם בכ-2.4 מיליון שקלים לעומת כ-13.9 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד
יצחק דנון
החברה פנתה לבית הדין הארצי לעבודה בערעור על פסק דין שניתן בבית הדין האזורי בעקבות עיצומי חובי הגוררות בנמל לפני כחודשיים    טוענת כי המסר מפסק הדין הוא כי שביתות פראיות מקובלות ולעובדים מותר לקחת את החוק והנהלים לידיים
איציק וולף
ח"כ משה פייגלין הודיע לשכטמן כי הוא מעוניין להיות חבר הכנסת העשירי שיאפשר לו להתמודד על נשיאות המדינה למרות שלא יצביע לו    "לא ייתכן שחתן פרס נובל לא יוכל להתמודד לנשיאות בישראל"
אביתר בן-צדף
זה דגם מתקדם של הרובה מ-4    דיוויזיית החי"ר 1 בפורט ריילי, קנזס קיבלה כשלושת אלפים זוודי-המרה לרובה - הראשונים, שיקבלו את הערכה שייצרה רמינגטון    הצבא האמריקני ירכוש כחצי מיליון ערכות המרה עד סוף העשור
אביתר בן-צדף
מאפשרת לקבל מידע טקטי על הנעשה בקרבת הלוחם - כפי שיש לטייסים    מעריכים, כי מחיר התצוגה יהיה כעשרת אלפים דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il