X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיכאל גנס לא העביר ללקוחו את ההוצאות שנפסקו לזכותו בית הדין המשמעתי המחוזי הסתפק בקנס בנימוק שעברו של גנס נקי בית הדין הארצי השעה אותו לשלושה חודשים - שיחפפו ברובם את פגרת בתי המשפט
▪  ▪  ▪
ועד המחוז לא ביקש השעיה בפועל
עולם הפוך
עורכי דין נדרשים לנורמות התנהגות גבוהות בהרבה משל אדם מן השורה, והסיבות ברורות. מה שקורה בדין המשמעתי בשני המקרים שפורסמו כאן ביממה האחרונה (מקרהו של ישראל ויסבלט היה הקודם), הוא עולם הפוך. עורכי דין גונבים כספים מלקוחותיהם - והעסק נסגר בתוך הגילדה. אם אני או אתם היינו גונבים כסף, היינו מוצאים את עצמנו לכל הפחות בחדר חקירות משטרתי, אם לא בתא מעצר או בבית הסוהר. אבל עורכי דין - אצלם זה יכול להיגמר בהשעיה מגוחכת או אפילו בקנס בלבד. מישהו פה החליק על השכל.

עו"ד מיכאל גנס, שגנב 35,100 שקל שהופקדו בידיו עבור לקוחו, נענש בהשעיה על תנאי בלבד בבית הדין של לשכת עורכי הדין במחוז ת"א. בית הדין המשמעתי הארצי קיבל את ערעור ועד מחוז ת"א והשעה את גנס לשלושה חודשים החל מ-1.7.14 - כך שההשעיה תחפוף ברובה לפגרת בתי המשפט.
גנס ייצג את יחיאל בוסי בהליכים הקשורים לצוואת אביו. בשנת 2004 נדחתה התנגדות אחיו של בוסי לקיום צוואת אביהם והוא חויב לשלם לבוסי הוצאות בסך 35,100 שקל. האח שילם סכום זה בחמישה צ'קים דחויים שניתנו לגנס, אך הלה לא העביר את הכסף לבוסי. להגנתו טען גנס, כי נטל את הכסף בגין שכר טירחתו.
בית הדין המחוזי - עוה"ד יגאל רענן, דניאלה אברמוביץ' ודותן ברגמן - דחה גירסה זו של גנס והזכיר, כי עורך דין אינו רשאי לקזז את שכר טירחתו בלא הסכמה מפורשת של הלקוח. במקרה הנוכחי גם לא היה הסכם שכר טירחה בין גנס לבוסי, וגנס גם לא הגיש תביעה לקבלת השכר לו טען (50,000 שקל).
עוד הורשע גנס בכך שקיבל שכר מבוסי בדמות עבודות בביתו לאורך שנים בשווי המוערך ב-74,000 שקל. התשלומים נעשו בלא קבלות, מעיר בית הדין, ובכך ביצע בוסי עבירות מס. גנס עבר בכך בצורה שיטתית ומודעת על האיסור לקבל שכר טירחה בשווה כסף. הוא הורשע בעבירות של עיכוב ושליחת יד בכספי פקדונות, הפרת חובת נאמנות ללקוח, מעשים הפוגעים בכבוד המקצוע והתנהגות שאינה הולמת.
בית הדין מדגיש: "עבירות של שליחת יד בכספי פקדונות ועיכוב כספי פקדונות, הינן עבירות הקרובות לתחום הפלילי יותר משהן עבירות בתחום האתי-משמעתי". לדברי הדיינים, אלו הן מהעבירות המשמעתיות החמורות ביותר והן משולות לגניבה. למרות זאת, כאמור, החליט בית הדין להימנע מהשעייתו בפועל של גנס, לאחר שנציגת ועד מחוז ת"א, עו"ד ענבל אברהמי, נמנעה מלבקש זאת.
הדיינים מזכירים בגזר הדין תקדימים שהגיעו עד לכדי שלילת הרישיון לצמיתות בשל עבירות אלו. ואולם, הם מציינים בראש ובראשונה שאין לגנס הרשעות קודמות, הוא עובד באופן מצומצם מאוד מביתו וכן אומרים שגנס פעל בצורה כזו בשל ידידותו ארוכת השנים עם בוסי. לפיכך הסתפק בית הדין בהשעיה על תנאי של שנתיים ובקנס של 7,500 שקל.
בית הדין הארצי - עוה"ד חיים קנת, גידי פרישטיק ויוסף אל-אסמר - קיבל כאמור את ערעור ועד המחוז. הדיינים בארצי קובעים גם הם שמדובר באחת העבירות החמורות ביותר שיכול עורך דין לבצע, וכי מדובר במעשים הפוגעים בצורה קשה באמונו של הציבור במקצוע עריכת הדין.
בית הדין הארצי מציין גם את נסיבותיו האישיות של גנס ואת עברו הנקי לחלוטין, ואומר שהתלבט קשות לגבי עונשו. לבסוף, אומרים הדיינים, הם הגיעו למסקנה שהאינטרס האישי של גנס צריך לסגת בפני האינטרס הציבורי ולכן כאמור השעו אותו לשלושה חודשים.

תאריך:  25/05/2014   |   עודכן:  25/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה העונש לעו"ד שגנב 35,100 שקל?
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הצפת עבריינים עוכרי דין ל"ת
גלילאו-הרחקה לעד  |  25/05/14 13:19
 
- בתי המשפט אשמים בהפקרות
זיבלה  |  26/05/14 02:27
2
נוהל מקובל לעשוק הלקוחות-
דוידי  |  25/05/14 13:45
3
נוהל מקובל לעשוק הלקוחות-
דוידי  |  25/05/14 13:45
4
גניבה
דודו 77777  |  25/05/14 17:53
5
כל עוה"ד דומים במעשיהם
אז הכל הגיוני....  |  26/05/14 01:04
6
חכמים : "והן משולות לגניבה..."
פלצני משפט  |  26/05/14 02:12
7
עוד הוכחה לצורך לסגור את
לשכת עוה"ד  |  26/05/14 09:28
8
חולשת הדין המשמעתי
לימור זר-גוטמן  |  26/05/14 16:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
נשיא הקבלנים: האוצר יטרפד את התוכנית, ואף זוג צעיר לא יוכל לקנות דירה ללא מע"מ
איתמר לוין
אהובה זלצברג אמרה ללקוח שחברת הביטוח הסכימה לפצות אותו והציגה בפניו מסמך מזויף, בעוד שבפועל שילמה לו על חשבונה    העונש: שלושה חודשי השעיה
יפעת גדות
סקר הספריות השנתי של משרד התרבות לשנת 2013: למעלה ממיליון קוראים פעילים בישראל    11.8 מיליון ספרים הושאלו בספריות הציבוריות    עוד עולה מהנתונים: שיאני הקריאה הם תושבי קריית ארבע עם 72% קוראים בשנה החולפת
אלעזר לוין
הייתה אמורה להשקיע 392 מיליון שקל בפרויקט, לבניית מגדל בן 44קומות עם 297 דירות יוקרה    הייתה לה גם אופציה להכפלת ההשקעה    הערכה: פרשה בגלל חששות לעתיד שוק הדירות    גינדי השקעות נשארה ללא שותף
יצחק דנון
הרופא מבקש להקל בעונשו וטוען כי במעשיו לא נפל פגם הנוגע לעשייה הרפואית או למטרת רווח באמצעות הונאת מטופלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il