X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון דחה את ערעורה של חברת קמור רכב, יבואנית BMW בישראל על חילוט כספי מכירת שתי מכוניות לאסי אבוטבול אבוטבול שילם על שתי מכוניות סכום של 257 אלף שקל לאחת - מכספים שנסחטו מקרבנותיו
▪  ▪  ▪
אבוטבול. סחט וקנה רכבי יוקרה [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון אישר להחרים את כספי מכירת שני כלי רכב מסוג BMW שבבעלות ראש ארגון הפשיעה אסי אבוטבול ודחה את ערעורה של חברת קמור רכב, יבואנית רכבי BMW, בנושא.
במסגרת ההליך הפלילי שהתנהל נגד אסי אבוטבול ו-23 אחרים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ואשר בסיומו הורשע אבוטבול בחברות ובניהול ארגון פשיעה ובעבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, חילטה המדינה שני כלי רכב שרכש מחברת קמור. בית המשפט הורה על מכירת כלי הרכב ועל כך שתמורת המכירה תוחזק בידי המדינה עד לסיום ההליך הפלילי. זאת, לאחר שקבע שכלי הרכב שייכים לאבוטבול, על-אף שהם רשומים על שם אשתו ואחותו.
את התמורה עבור כלי הרכב, בסך כ-257 אלף שקל כל אחד, שילם אבוטבול בין היתר באמצעות שיקים דחויים שנסחטו מחברות עסקיות, קורבנות ארגון הפשיעה (חברת מיקרוטק התקנות ותקשורת וחברת גליקסמן שיווק ביצים). על כלי הרכב נרשם משכון לטובת יבואנית הרכב, להבטחת תשלום תמורתם. כמה מהשיקים הדחויים לא נפרעו, ונותרה יתרת חוב בסך של 150 אלף שקל לטובת החברה.
בתום ההליך הפלילי ביקשה המדינה לחלט בין השאר את התמורה הכספית ממכירת כלי הרכב לטובת אוצר המדינה, בהתאם לחוק איסור הלבנת הון וחוק מאבק בארגוני פשיעה. קמור רכב התנגדה לחילוט, בטענה שזכויותיה הקנייניות בכלי הרכב, המובטחות באמצעות שעבוד, עדיפות על זכותה של המדינה לחילוט.
השופט ד"ר עודד מודריק אישר את החילוט וכעת דחה בית המשפט העליון את ערעורה של קמור, תוך שהוא קובע כי קמור אמנם הוכיחה את זכויותיה בכלי הרכב, אך היא לא עמדה בנטל להוכיח כי רכשה את הזכויות בתום-לב.
בית המשפט העליון קבע, כי חברת קמור היתה מודעת למהות הפעילות של ארגון הפשיעה של אבוטבול ולמקור הכסף ששימש לרכישת כלי הרכב. כן נפסק, כי מודעות זו נלמדת מהתנהלותה החריגה של החברה אל מול אבוטבול ואנשיו, שסטתה ממהלך עסקיה הרגיל, בין היתר בהסדרי התשלום החריגים שנעשו עם ארגון הפשיעה של אסי אבוטבול, תוך שימוש בשיקים דחויים שבעליהם אינם קשורים לעסקה, ומעורבותו של אחד מעובדי החברה (אביב גולן) בפעילות ארגון הפשיעה.
כך גם ניתן לייחס לקמור את מודעותו של רוני וייס, אחד הבעלים ומנהל בכיר בחברה, אשר לגביו נקבע כי היה מודע בכוח או בפועל להתנהלותו של אבוטבול ושל ארגונו, ולאופן המימון לרכישת כלי הרכב שמקורו בעבירה. בביהמ"ש המחוזי נקבע כי הובאו ראיות להוכחת קשריו של וייס עם ארגון הפשיעה, למשל בהצבת אביב על-ידו בשירות לקוחות שהם בגדר "חבורות פשיעה" ובהענקת הטבות מפליגות רבות לאבוטבול ולאנשיו.
בית המשפט העליון הוסיף וקבע כי לא נדרשת מודעות של החברה לכך שהשיקים המסוימים הם פרי סחיטה, כטענתה של קמור, אלא די במודעותה לכך שמדובר בארגון פשיעה הכולל במסגרתו פעילות עבריינית ענפה לרבות סחיטת כספים, כאשר לכך נוספות אינדיקציות לכך שהשיקים המסוימים נסחטו.
עוד הדגיש בית המשפט העליון כי חוק המאבק בארגוני פשיעה וחוק איסור הלבנת הון נועדו להבטיח את אינטרס הציבור בניהול מלחמה יעילה בפשיעה, באמצעות פגיעה בתשתית הכלכלית של ההתארגנויות העברייניות, המהווה את נקודת התורפה של פעילותן.

תאריך:  25/05/2014   |   עודכן:  25/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: קמור רכב היתה מודעת לפעולות אבוטבול
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ולאולמרט גם יעקלו?  ל"ת
הוצאה לפועל  |  25/05/14 17:43
2
ומה לגבי שכר הטירחה הנגוע בדמע
משגיח כשרות השכט  |  25/05/14 18:04
3
החלטה לא נכונה משפטית !
עורך דין  |  25/05/14 19:30
 
- זה קשקוש, ואתה יודע את זה
אחת שיודעת  |  26/05/14 09:07
4
תרדו ממשפחת אבוטבול
רמי.א  |  25/05/14 19:52
5
קצת מצחיק להציג את קמור כחברה
מישהי  |  26/05/14 09:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הסיכון של עובד בענף הבנייה להיהרג בתאונת עבודה גבוה פי 3 מעובד בענף התעשיה    כך קובע דוח תאונות עבודה: תמונת מצב 2013-2009, שמפרסמים משרד הכלכלה והמוסד לביטוח לאומי
יצחק דנון
התובע זאב הרטמן התמודד בבחירות האחרונות לראשות העיר ולטענתו באתר הבית היהודי נצרת עילית בפייסבוק נראו מספר אישים ובהם הוא עצמו ומעליהם הכיתוב "מחבלים"
איתמר לוין
אלון נאור ביצע 2,300 פעולות תואמות בין חשבונות של שישה משקיעים לבין חשבונותיו שלו וכך גרף רווחים על חשבון המשקיעים
עידן יוסף
הבריטים אישרו להגנה להפעיל זרוע של אלפי נוטרים יהודיים
איציק וולף
שני אחים יהודים הותקפו בליל שבת כשיצאו מבית כנסת בצרפת    לא נשקפת סכנה לחייהם    ח"כ רזבוזוב: האנטישמיות במדינות העולם הולכת וגוברת וכבר תקופה ארוכה שיהודי התפוצות נמצאים בסכנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il